مدیر تیم ملی تیر و کمان:

با شروع موج دوم شیوع کرونا ریسک نکردیم / المپیک توکیو هم لغو شود برنامه داریم

نجاری گفت: با اینکه می دانیم شاید المپیک توکیو لغو شود، برنامه تمرین کمانداران را در دو بخش به فدراسیون ارائه کرده ایم.

امید نجاری در گفت و گو با خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، درخصوص وضعیت کمانداران تیم ملی تیر و کمان اظهار داشت: با توجه به شرایطی که ویروس کرونا به وجود آورد، برنامه کمانداران به هم ریخت و اردویی که قرار بود در مراغه برگزار شود لغو و تمرین ملی پوشان به صورت انفرادی دنبال شد. در حال حاضر هم کمانداران با نظارت مستقیم سرمربی تیم ملی به صورت مجازی در منزل و یا باشگاه شخصی خود تمرین می‌کنند و بدون برنامه نیستند.

او افزود: ما همواره سعی داشتیم در شرایط ایمن اردو‌های تیم ملی را برگزار کنیم، اما گسترش و موج جدید کرونا به شکلی بود که این ریسک را نکردیم و اردوی کمانداران را لغو کردیم. همچنین همواره به کمانداران توصیه می کنیم که دستورالعمل‌های بهداشتی را به خوبی رعایت کنند تا شرایط ایمن تری را در برابر این ویروس داشته باشند و تمرین‌های خود را پیگیری کنند. شکر خدا هم تا به امروز هیچ کدام از کمانداران به کرونا مبتلا نشده اند و در شرایط بسیار خوب و با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی تمرین می‌کنند.

او ادامه داد: پیش بینی نمی‌کردیم موج دوم کرونا به این شدت باشد. اردیبهشت ماه تصمیم به پرپایی اردو‌های متفاوتی گرفتیم. موج دوم شیوع کرونا به حدی شدید بود که تمام برنامه‌های ما را به هم ریخت و اردو‌های تیم ملی هم به تعطیلی کشیده شد.

مدیر تیم ملی تیروکمان در خصوص برگزاری و یا لغو المپیک توکیو بیان‌کرد: در خصوص برگزاری المپیک هیچ چیز مشخص نیست و همه تصمیم‌ها منوط به شرایطی است که در آینده پیش خواهد آمد. برنامه رقابت‌های کمانداران در المپیک توکیو اعلام شده است و باید با این دید که رقابت‌ها در ابتدای خرداد ماه برگزار می‌شود پیش برویم. با اینکه می دانیم شاید المپیک توکیو لغو شود، برنامه تمرین کمانداران را در دو بخش به فدراسیون ارائه کردیم و هیچ برهه‌ای از زمان بدون برنامه نخواهیم بود. چرا که می دانیم لغو المپیک توکیو، بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ را نیز تحت تأثیرخود قرار خواهد داد و هدف ما دور نماندن ملی پوشان از تمرین‌ها می‌باشد. برنامه ریزی خوب و دقیق تیم ملی هم از سوی میر رحیمی سرمربی تیم ملی صورت می گیرد. به جرات می‌توانم بگویم میر رحیمی بهترین انتخاب برای تیم ملی تیروکمان از سوی فدراسیون بود.

او تصریح کرد: از سوی دیگر ملی پوشان ما تا پایان سال ۲۰۲۰ در هیچ تورنمنتی شرکت نخواهند کرد و این موضوع در آماده شدن ملی پوشان تأثیر بسیار بزرگی را خواهد داشت. ضمن این که چند کماندار ما از طریق رنکینگ باید راهی المپیک می‌شدند و با توجه به لغو تورنمنت‌ها صعود از طریق رنکینگ منتفی خواهد شد. به طبع سهمیه‌ها کاهش می‌یابد و بسیاری از کشور‌ها نیز شاید شرایط حضور در المپیک را هم نداشته باشند.

نجاری در پایان با اشاره به تعطیلی فعالیت‌ها فدراسیون خاطر نشان‌کرد: این بیماری هرچند فعالیت‌های فدراسیون را تعطیل کرد، اما فدراسیون در‌ کار‌های عمرانی موفق بود و توانست یک اقدام ماندگار برای جامعه تیروکمان انجام دهد. احداث خوابگاه و سالن بدنسازی اختصاصی برای کمانداران در سایت تمرین فدراسیون اقدامی بسیار خوب و واجب بود، چرا که نداشتن خوابگاه اختصاصی برای کمانداران یکی از مهم‌ترین دلایل برای لغو اردو‌های تیم ملی به حساب می‌آید. با راه اندازی خوابگاه و بدنسازی اختصاصی می‌توانیم اردو‌های تیم ملی را از سر بگیریم و برای هرچه بهتر شدن شرایط کمانداران تلاش کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار