ابتلای بیش از ۲ هزار نفر از کادر درمان کنیا به ویروس کرونا

با افزایش شیوع ویروس کرونا در کنیا، وزارت بهداشت این کشور از ابتلای بیش از ۲ هزار نفر از کادر درمانی به کووید ۱۹ خبر داد.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سی ان ان، با افزایش شیوع ویروس کرونا در کشور‌های آفریقایی، شمار قابل توجهی از کادر درمان این کشور‌ها نیز به کووید ۱۹ مبتلا شده اند.

بر این اساس، وزارت بهداشت غنا اعلام کرد: از ماه مارس (اسفند ماه) که ویروس کرونا در کشور شیوع پیدا کرده، تست کرونای بیش از ۲ هزار نفر از کادر درمانی مثبت اعلام شده است. از این میان، متاسفانه ۶ نفر جان خود را از دست داده اند.

یک مقام وزارت بهداشت غنا در این رابطه گفت: کادر درمانی در خط مقدم مبارزه با ویروس کرونا قرار دارند. متاسفانه کشور با کمبود امکانات محافظت فردی برای کادر درمان رو به رو است و همین موضوع شرایط را برای محافظت این افراد در محیط کار دشوار می‌کند. امنون ما با بخش خصوصی و دولتی در حال همکاری هستیم تا اطمینان یابیم تجهیزات محافظتی در بیمارستان‌ها برای حفاظت از کادر درمان به مقدار کافی محیا است.


بیشتربخوانید


تاکنون ۲۷ هزار تن در کشور آفریقایی غنا به ویروس کرونا مبتلا شده اند. از این میان، ۱۴۵ تن جان خود را از دست داده اند.

کادر درمانی در تمامی کشور‌ها به دلیل سر و کار داشتن با بیماران مبتلا، نسبت با سایر مردم در خطر بیشتری برای ابتلا به کووید ۱۹ قرار دارند. از همین رو، سازمان جهانی بهداشت پروتکل‌های خاصی را برای محافظت پزشکان و پرستاران در محیط کار اعلام کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار