ونزوئلا: اتحادیه اروپا مواضع خود در قبال کاراکاس را با آمریکا منطبق می‌کند

وزیر خارجه ونزوئلا اعلام کرد اتحادیه اروپا موضع خود در قبال کاراکاس را با مواضع واشنگتن منطبق می‌کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، خورخه آریزا، وزیر خارجه ونزوئلا همراهی اتحادیه اروپا با آمریکا در اتخاذ رویکرد ضد دولت کاراکاس را مورد انتقاد قرار داد.

خورخه آریزا اعلام کرد اتحادیه اروپا در سیاست‌های خود در قبال ملت ونزوئلا از مسیر آمریکا پیروی می‌کند.

وزیر خارجه ونزوئلا با اشاره به اظهارات اخیر جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا موضع بروکسل در قبال کاراکاس را تجاوزی دانست که نقض قوانین بین المللی و کنوانسیون‌های دیپلماتیک است.

رئیس دستگاه دیپلماسی ونزوئلا افزود: زمانیکه بورل (از ژوئن ۲۰۱۸ تا نوامبر ۲۰۱۹) وزیر خارجه اسپانیا بود اعلام کرد موضع اروپا مشروط به قوانین بین المللی نیست و آمریکایی‌ها آن‌ها را متقاعد کرده اند که دولت نیکولاس مادورو ظرف چند روز ابتدایی سال ۲۰۱۹ کناره گیری خواهد کرد.

وزیر خارجه ونزوئلا افزود کاراکاس انتظار دارد اتحادیه اروپا بر اساس اصول پایه‌ای و روابط دیرینه با ونزوئلا، در خصوص مواضع خود در قبال آمریکا تصمیم گیری کند.

او یاد آور شد با این حال موضع بروکسل مبتنی بر شباهت‌های ایدئولوژیک با آمریکا بنا شده، که به هیچ وجه مطابق با مناسبات متمدن بین کشور‌ها نیست.

آریزا با غیرقانونی و مخرب خواندن تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه ونزوئلا، خواستار تغییر در رویکرد تحریمی بروکسل در قبال کاراکاس شد.

اتحادیه اروپا همنوا با آمریکا تاکنون چندین دور تحریم را علیه دولت ونزوئلا و مقامات آن وضع کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار