دیدار امیر قطر با وزیر دفاع ترکیه

وزیر دفاع ترکیه با امیر قطر در دوحه دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان ، به نقل از پایگاه خبری «الخلیج آنلاین»، حلوصی آکار، وزیر دفاع ترکیه امروز یکشنبه در دوحه با شیخ تمیم بن حمد آل ثانی دیدار و گفتگو کرد.

طبق اعلام خبرگزاری رسمی قطر (قنا) شیخ تمیم بن حمد در کاخ البحر از وزیر دفاع ترکیه و هیئت همراه او به مناسبت سفر او به کشورش استقبال کرد. این خبرگزاری الیته جزئیاتی از گفتگو‌های دو طرف را ارائه نداد.

گفتنی است رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در اوایل ماه جاری میلادی و در نخستین سفرش به خارج از کشور پس از شیوع همه گیری کرونا، مهمان امیر قطر بود.

در سفر اردوغان به قطر، وزیر دفاع، وزیر دارایی و خزانه داری ترکیه به همراه «هاکان فیدان» رئیس سازمان اطلاعات و امنیت ملی ترکیه حضور داشتند.

پس از این دیدار دو طرف بر تصمیم خود برای پیشبرد روابط میان دو کشور تا سطوح بالا در تمامی زمینه ها، علاوه بر بررسی تحولات در فلسطین، لیبی، سوریه و یمن تأکید کردند.

ترکیه و قطر در حال حاضر نزدیکی منحصر به فردی در دیدگاه‌های خود در خصوص بسیاری از مسائل منطقه‌ای و بین المللی دارند. این نزدیکی، علاوه بر روابط اقتصادی و تجاری میان دو کشور است که شاهد تحول زیادی در سال‌های اخیر بوده است و در پی بحران کشور‌های خلیجی و محاصره دوحه در سال ۲۰۱۷، شاهد فزونی نیز بوده است.

پیشتر نیز وزیر خارجه قطر در سخنانی روابط استراتژیک میان کشورش و ترکیه را ستود و آن را در حال توسعه خواند. محمد بن عبدالرحمن آل ثانی، وزیر خارجه قطر چندی پیش در حساب توییتری خود نوشته بود: روابط استراتژیک بین قطر و ترکیه به خصوص در زمینه‌های اقتصادی، سرمایه گذاری و همکاری‌های تجاری، انرژی و دفاعی به شکلی که منافع مشترک دو کشور و دو ملت را تحقق بخشد، روز به روز تقویت می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار