ثبت ۴۲ مورد خشونت علیه خبرنگاران در شش ماه اول سال ۲۰۲۰

کمیته مصوونیت خبرنگاران افغانستان از ثبت ۴۲ مورد خشونت در برابر کارمندان رسانه‌ای در شش ماه اول سال ۲۰۲۰ میلادی خبر داد.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، کمیته مصوونیت خبرنگاران افغانستان از ثبت ۴۲ مورد خشونت در برابر کارمندان رسانه‌ای در شش ماه اول سال ۲۰۲۰ میلادی خبر داد.

نجیب شریفی، رئیس کمیته مصوونیت خبرنگاران امروز (یکشنبه ۲۹ سرطان/ تیر) در یک نشست خبری در کابل گفت: بر اساس یافته‌های این کمیته ۴۲ مورد خشونت در شش ماه اول سال ۲۰۲۰ در برابر خبرنگاران به ثبت رسیده که این رقم کاهش اندکی را نسبت به ۴۶ مورد خشونت در ۶ ماه اول سال ۲۰۱۹ نشان می‌دهد.

شریفی افزود: «۲ مورد قتل، ۱۱ مورد جراحت، ۶ مورد لت و کوب، ۹ مورد توهین و تحقیر، ۷ مورد تهدید، ۴ مورد اختطاف، ۱ مورد رفتار غیر قانونی و چندین مورد سرقت در برابر خبرنگاران به ثبت رسیده است.»

شریفی خاطرنشان کرد که ۱۸ مورد این خشونت‌ها از سوی طالبان و داعش علیه خبرنگاران انجام شده که به مراتب نسبت به خشونت‌هایی که از سوی مسئولان دولت متوجه خبرنگاران بوده و به ۱۳ مورد می‌رسند شدید ترند.

نگرانی از عدم توجه به آزادی رسانه‌ها و آزادی بیان و ثبت ۴۲ مورد خشونت علیه خبرنگاران در حالی مطرح می‌شود که طالبان در چند سال اخیر رسانه و خبرنگاران را جزو اهداف جنگی این گروه اعلام کرده و بار‌ها مستقیما مورد حملات هدفمند خود قرار داده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار