کارکنان سیاهپوست رستوران‌های زنجیره‌ای مک‌دونالد هم از تبعیض نژادی به ستوه آمدند

کارکنان سیاهپوست رستوران‌های زنجیره‌ای مک‌‌دونالد در آمریکا شکایتی به دادگاه مبنی بر تبعیض نژادی در این رستوران ارائه دادند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از هیل، کارکنان سیاهپوست شعبه فلوریدای رستوران زنجیره‌ای مک دونالد شکایتی از نظرات نژادپرستانه و مجازات‌های مواجه شده در این رستوران به دادگاه ارائه دادند.

سه نفر از این کارکنان که به ترتیب ۳۴، ۳۳ و ۳۲ ساله هستند به دادگاه گفتند مدیریت شعبه، به طرزی نژادپرستانه با آن‌ها رفتار می‌کند و همچنین نظرات تبعیض‌آمیزی درباره مشتری‌های سیاهپوست دارد. آن‌ها همچنین گفته‌اند دو کارمند دیگر شرکت شکایت آن‌ها را جدی نگرفته‌اند.

در شکایت آن‌ها کم کردن ساعت کاری، نظرات ناپسند درباره نحوه کارکرد و سپردن مسئولیتی مانند جمع‌آوری زباله‌ها و ... برای کارکنان سیاهپوست از سوی مدیریت این رستوران نام برده شده است.

مدیریت ارشد رستوران مک دونالد در واکنش به این شکایت گفته آن را  بررسی خواهد کرد و نخواهد گذاشت حق کسی پایمال شود. او همچنین در بیانیه خود افزود: «ما پشتیبان جامعه سیاهپوستان هستیم و تعهد خود در برابر چنین تبعیضاتی را اعلام می‌کنیم. ما نخواهیم گذاشت چنین رفتاری استاندارد‌های ما را زیر سوال ببرد.»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار