ممانعت کاخ سفید از شهادت دادن مدیر مرکز کنترل بیماری آمریکا در کنگره

کاخ سفید از شهادت دادن مدیر مرکز کنترل بیماری آمریکا در کنگره درباره چگونگی بازگشایی مدارس در بحبوحه شیوع ویروس کرونا جلوگیری کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ای‌بی‌سی نیوز، کاخ سفید روز گذشته اجازه شهادت دادن به رابرت ردفیلد، مدیر مرکز کنترل و پیشگیری بیماری آمریکا، درباره چگونگی بازگشایی مدارس در کنگره را نداد.

بر اساس اعلام منبعی آگاه که خواسته تا نامش فاش نشود کاخ سفید از اقدامِ بازدارنده خود در این مسئله دفاع کرده و آن را موجه دانسته است.

این مقام کاخ سفید با تذکر اینکه شهروندان آمریکا نیازمند آن هستند تا پزشکان این کشور متمرکز بر ویروس کرونا و مقابله با آن باشند، گفت‌: «دکتر ردفیلد در سه ماه گذشته دستِ‌کم چهار بار در کنگره هیل شهادت داده است.»

قرار بود ردفیلد هفته آینده نیز در کنگره هیل آمریکا درباره چگونگی بازگشایی مدارس شهادت دهد. همچنین مرکز کنترل و پیشگیری بیماری ایالات متحده اعلام کرده همچنان بررسی دستورالعمل بازگشایی مدارس را بررسی می‌کند.

نتایج تازه‌ترین نظرسنجی مشترک خبرگزاری رویترز و شرکت افکارسنجی ایپسوس نشان می‌دهد به رغم فشار‌های دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا برای بازگشایی مدارس و در شرایطی که موج شیوع ویروس کرونا در آمریکا همچنان رو به گسترش است، تنها یک چهارم آمریکایی‌ها بازگشایی مدارس دولتی را در پاییز امسال بی خطر می‌دانند و از هر ده والدین آمریکایی، چهار نفر گفته اند در صورت بازگشایی مدارس احتمالا فرزندان خود را به مدرسه نخواهند فرستاد.

این خبرگزاری پیشتر در گزارشی تاکید کرده که کاخ سفید اگر چه بر بازگشایی کامل مدارس در فصل پاییز اصرار دارد، در این رابطه هیچ تدبیر و اقدام پیشگیرانه‌ای را در دستور کار خود قرار نداده است.

همچنین اتحادیه معلمان در لس آنجلس که دومین منطقه بزرگ آموزشی آمریکا به شمار می‌روند می‌گویند مدارس این کشور در آغاز سال تحصیلی جدید در ماه آینده نباید باز شوند. اما فقط آن‌ها نیستند که چنین خواسته‌ای دارند. بسیاری از معلمان در سراسر کشور مخالف باز شدن مدارس هستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار