لیگ برتر انگلیس؛ تمام گزینه‌های سقوط؛ از تیم جهانبخش تا استون ویلا

هفته‌های پایانی رقابت‌های لیگ برتر فوتبال انگلیس برای تیم‌های پایین جدول حکم مرگ و زندگی را دارد.

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان،  پس از سقوط نوریچ به دسته پایین تر فوتبال انگلیس که با شکست ۴ بر صفر برابر وستهام اتفاق افتاد حالا چند تیم دیگر هم گزینه سقوط به دسته پایین‌تر هستند.

از بین تیم‌های پایین جدول لیگ برتر انگلیس، ۲ تیم دیگر به همراه نوریچ به رقابت‌های دسته اول یا چمپیونشیپ سقوط خواهند کرد، در این گزارش به وضعیت پنج  تیمی که روی کاغذ گزینه سقوط هستند، می‌پردازیم.

برایتون ۳۷ امتیاز

دیدار‌های باقی مانده: نیوکاسل (میزبان) و برنلی (خارج از خانه)

برایتون پس از تساوی یک - یک برابر ساوتهمپتون برای بقا در لیگ برتر فقط به یک امتیاز احتیاج دارد، که ممکن است با توجه به عملکرد دیگر تیم‌ها حتی به آن هم نیاز نداشته باشد.

شروع مجدد لیگ برای شاگردان گراهام پاتر خوب و مثبت بوده است. پیروزی ۲ بر یک آن‌ها برابر آرسنال برای این تیم بسیار مهم بود.

گل پیروزی بخش "نیل مائوپای" در آن بازی اولین پیروزی برایتون در تمام رقابت‌های سال ۲۰۲۰ را رقم زد و همین پیروزی اعتماد به نفس عجیبی به یاران جهانبخش  داد، به طوری که آن‌ها از هفت مسابقه هشت امتیاز به دست آوردند. آن‌ها تقریباً در لیگ برتر ماندنی هستند.

گراهام پاتر پس از دیدار با ساوتهمپتون گفت:" ما می‌خواهیم امتیازات بیشتری بگیریم. در جایگاه خوبی هستیم. اما باید به کار خود ادامه دهیم. ۲ بازی دیگر پیش رو داریم و سعی خواهیم کرد تا جایی که می‌توانیم امتیاز بگیریم. "

وستهام ۳۴ امتیاز

دیدار‌های باقیمانده: واتفورد (میزبان)، منچسترسیتی (خارج از خانه) و استون ویلا (میزبان)

"دیوید مویس" سرمربی وستهام همیشه به توانایی بازیکنانش اطمینان داشته و از سقوط نکردن تیمش در این فصل با اطمینان صحبت کرده است. اکنون بازیکنانش پس از شروع مجدد لیگ به این اعتماد او پاسخ داده اند.

پیروزی برابر چلسی و نوریچ باعث شد سرنوشت وستهام در دست خودش باشد. حالا یک پیروزی دیگر برای آن‌ها کافی است. اما آن‌ها در ۳ بازی باقیمانده خود ۲ دیدار "۶ امتیازی" دارند.

آن‌ها این فصل در هشت بازی برابر ۴ تیم دیگر پایین جدول، شکست نخورده اند. (۴ پیروزی ۴ تساوی داشته اند.)

واتفورد ۳۴ امتیاز

دیدار‌های باقیمانده: وستهام (خارج از خانه)، منچسترسیتی (میزبان) و آرسنال (خارج از خانه)

وقتی "نایجل پیرسون" سرمربی واتفورد در ماه دسامبر به عنوان سرمربی این باشگاه منصوب شد، وظیفه اش کاملاً مشخص و ساده بود. او وظیفه‌ داشت  تیمی را که در انتهای جدول لیگ برتر قرار داشت، بالا بیاورد و در لیگ برتر نگهدارد.

حالا او در آستانه رقم زدن یک «فرار بزرگ» دیگر است. پیروزی روز جمعه برابر وستهام گام بلندی برای ماندن آن‌ها در لیگ برتر خواهد بود.

با توجه به دیدار‌های سخت برابر منچسترسیتی و آرسنال احتمالاً برای واتفورد و پیرسون بازی برابر وستهام بهترین فرصت است که کار را تمام کنند.

بورنموث ۳۱ امتیاز

بازی‌های باقیمانده:ساوتهمپتون (میزبان) و اورتون (خارج از خانه)

بورنموث با پیروزی چهار بریک برابر لسترسیتی امید‌های خود را برای ماندن در لیگ برتر انگلیس زنده نگاه داشت  و حالا همین نتیجه باعث شده دیدار وستهام و واتفورد بیش از پیش داغ و حساس شود.

با این وجود آن‌ها با وجود عملکرد شجاعانه در ورزشگاه "اتحاد" نتوانستند نتیجه غیر منتظره دیگری را برابر منچسترسیتی رقم بزنند.

"ادی هاو" سرمربی بورنموث پس از شکست ۲ بر یک برابر من‌سیتی گفت:" در این مقطع از فصل عملکرد زیبا مهم نیست ما واقعاً امتیاز می‌خواهیم. من نمی‌توانم بازیکنانم را مقصر بدانم. ما عالی بودیم، اما واقعا بدشانسی آوردیم. "

حالا "هاو" و تیمش باید به سرعت روی بازی با ساوتهمپتون متمرکز شوند.

استون ویلا ۳۱ امتیاز

بازی‌های باقیمانده: آرسنال در خانه و وستهام خارج از خانه

تک امتیاز استون ویلا برابر اورتون دربازی پنجشنبه شب، برای این تیم حکم شکست را داشت.

پس از این که "القاضی" از فاصله ۲ قدمی دروازه ،یک فرصت طلایی گلزنی را برای ویلا از دست داد، تئو والکات با گل دیرهنگام خود گل تساوی آرسنال را به ثمر رساند و گل "ارزی کونسا" را بی اثر کرد.

اگر استون ویلا به دسته پایین سقوط کند، این تیم فرصت طلایی القاضی را «بزرگترین لحظه» در این فصل تلقی خواهد کرد. اما با توجه به دیدار‌های پیش رو برابر آرسنال و وستهام آن‌ها باید به سرعت ناراحتی را کنار بگذارند و به اوضاع نابسامان خود در لیگ برتر سر و سامان بدهند.

"دین اسمیت" سرمربی استون ویلا پس از بازی برابر براتون گفت:" بازیکنانم در رختکن بسیار ناراحت بودند، زیرا ما شایسته کسب امتیاز بیشتری از این بازی بودیم. ما موقعیت‌هایی را داشتیم و سپس یک فرصت طلایی را برای اینکه با ۲ گل از حریف پیش بیفتیم توسط القاضی از دست دادیم. "


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار