دولت وفاق ملی لیبی: اظهارات السیسی، آتش درگیری‌های لیبی را شعله‌ور می‌کند

سخنگوی وزارت خارجه دولت وفاق ملی لیبی تاکید کرد که اظهارات رئیس‌جمهور مصر، آتش درگیری‌های لیبی را شعله‌ور می‌کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، دولت وفاق ملی لیبی به ریاست فائز السراج روز پنچ‌شنبه به اظهارات عبدالفتاح السیسی در خصوص آمادگی مصر برای مداخله نظامی در لیبی واکنش نشان داد و آن را محکوم کرد.

محمد القبلاوی، سخنگوی وزارت خارجه دولت وفاق ملی، اظهارات رئیس‌جمهور مصر را عاملی برای افزایش تنش‌های موجود در لیبی خواند.

وی طی مصاحبه‌ای با شبکه الجزیره، اظهارات السیسی را نقض حاکمیت لیبی خواند و تاکید کرد: «رئیس‌جمهور مصر مدعی است که سخنانش باعث ایجاد صلح می‌شود، اما در واقع او به درگیری دامن می‌زند.»

سخنگوی وزارت خارجه لیبی تاکید کرد: «به السیسی یادآوری می‌کنیم که دولت وفاق ملی لیبی داعش را در لیبی شکست داده، اما مصر همچنان با خطر حضور گروه تروریستی داعش در صحرای سینای مصر روبه‌روست.»

القبلاوی این را هم گفت که تنها دولت وفاق ملی می‌تواند برای آینده کشورش تصمیم بگیرد و این که شهر سرت باید از سیطره ارتش تحت امر حفتر خارج شود.

عبدالفتاح السیسی، رئیس‌جمهور مصر پیش از این اعلام کرده بود که حضور نظامی مصر در جنگ لیبی، می‌تواند معادلات را در این کشور تغییر دهد. وی این را هم گفته بود که اگر دولت وفاق ملی از شهر سرت عبور کند و بیش از آن به مرز‌های غربی مصر نزدیک شود، آنگاه قاهره اقدام به دخالت نظامی در لیبی خواهد کرد.

سازمان ملل ضمن محکوم کردن درگیری‌ها موجود بین خلیفه حفتر و دولت وفاق ملی از آن‌ها خواسته تا آتش‌بس را برقرار کنند و مذاکرات را آغاز کنند. سازمان مذکور همچنین از طرف‌های خارجی هم خواسته تا به تحریم تسلیحاتی لیبی احترام بگذارند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار