بیش از ۱۴ هزار نفر تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی در سرخس

سرپرست اداره تامین اجتماعی سرخس گفت: در حال حاضر تعداد ۱۴ هزار و ۴۲ نفر شهروند سرخسی تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار دارند.

سید حسین ساداتی سرپرست اداره تامین اجتماعی سرخس درگفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،گفت: هم اکنون ۲۶ هزار و ۶۷۱ نفر تحت تکفل بیمه شدگان اصلی هستند و دو هزار و ۸۸۶ نفر مستمری بگیر می‌باشند.

او افزود: از بین ۱۴ هزار بیمه شده اصلی، تعداد ۱۰ هزار و ۳۶۵ نفر بیمه شده اجباری در کارگاه‌های تحت پوشش تامین اجتماعی شاغل هستند که کارفرمایان برای آن‌ها لیست بیمه ارائه می‌کنند.

سرپرست اداره تامین اجتماعی سرخس ادامه داد: از این تعداد ۷۰۸ نفر بیمه مشاغل آزاد، ۹۰۱ نفر بیمه قالی بافان، ۸۹ نفر بیمه اختیاری، ۴۹۲ نفر بیمه رانندگان، ۱۰۷ نفر کارفرمایان و ۱۰۸ نفر هم بیمه باربری پرداخت می‌کنند.

ساداتی بیان کرد: از بیش از دو هزار مستمری بگیر تعداد یک هزار و ۲۰۰ نفر بازنشسته، ۴۷ نفر از کار افتاده و یک هزار و ۶۳۹ نفر بازمانده اصلی فوت شده به خانواده هایشان مستمری تعلق می‌گیرد.

او تصریح کرد: با شیوع ویروس کرونا در کشور و به طبع آن در خراسان رضوی و شهرستان سرخس، سازمان تامین اجتماعی از جمله سازمان‌هایی بود که درگیر این ویروس شد و متاسفانه کرونا باعث تعطیلی شمار زیادی از کارگاه‌های تولیدی شد.

سرپرست اداره تامین اجتماعی سرخس تاکید کرد: ۹۰ درصد هزینه‌های سازمان از محل حق وصولی بیمه‌ها است که در تامین اعتبار بسیار تاثیرگذار است.

ساداتی اظهارکرد: ۶۸ نفر در حالت عادی بیمه بیکاری دریافت می‌کنند، اما با توجه به شیوع ویروس کرونا و بیکار شدن افراد تحت پوشش تاکنون ۸۳ نفر در سامانه برای دریافت خسارت کرونا ثبت نام کرده اند که با تامین اعتبارات خسارت دستمزد به آن‌ها پرداخت می‌شود.

بیشتربخوانید:
او افزود: سه درصد حق بیمه سوابق پرداختی به تامین اجتماعی مربوط به بیمه بیکاری است و پیش بینی شده در مواقع بحران و غیرمترقبه مثل کرونا دولت نسبت به تامین بودجه و جبران خسارت اقدام نماید.

انتهای پیام// م. ه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.