هزینه قانونی پارک خوردو در پارکینگ‌ها مبلغ ۳ هزار تومان است

رئیس اتحادیه شرکت‌های خدماتی کرمانشاه، نرخ پارک خودرو در پارکینگ‌های سطح شهر کرمانشاه را مبلغ ۳ هزار تومان اعلام کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ محمد هادی ارباب رئیس اتحادیه شرکت‌های خدماتی کرمانشاه گفت : براساس مصوبه صورت گرفته، نرخ پارکینگ خوردو در شهر کرمانشاه مبلغ ۳ هزار تومان تا ۳ ساعت و بعد از ۳ ساعت مبلغ ۴ هزار تومان تا ۱۲ ساعت است.

او گفت : این نرخ نامه به تمامی پارکینگ‌ها ارائه شده و آنان مکلف هستند که آنرا بصورت بنر در متراژ یک در یک و نیم به درب ورودی پارکینگ‌ها نصب کنند.

رئیس اتحادیه شرکت‌های خدماتی افزود: دریافت هرگونه مبلغی بالاتر از نرخ نامه مصوب غیرقانونی بوده و بازرسی اتاق اصناف نیز مکلف به بررسی تخلفات این پارکینگ‌ها هستند.

ارباب تعداد پارکینگ‌های دارای پروانه کسب شهر کرمانشاه را ۱۱۷ پارکینگ اعلام کرد و گفت: از این تعداد حدود ۲۰ پارکینگ بصورت توقیفگاه با پلیس همکاری دارند، حدود ۵ پارکینگ بصورت طبقاتی و مابقی بصورت استیجاری است.

او درخصوص دریافت هزینه بالای پارکینگ داران از مردم ادامه داد: علت زیاده خواهی این افراد نیست بلکه مشکلاتی وجود دارد از جمله دریافت عوارض از سوی سازمان میادین شهرداری که بدون هیچ گونه دلیلی اخذ می‌شود.

رئیس اتحادیه شرکت‌های خدماتی گفت: مشکل دیگر این است که اکثریت این پارکینگ‌ها بصورت استیجاری و متعلق به ارگان‌های دولتی است که بصورت مزایده و با اجاره بین ۳۰ الی ۴۰ میلیون تومان به شرکت‌های خدماتی واگذار می‌شود.

این مسؤل صنفی ادامه داد: وجود این مشکلات باعث می‌شود که صاحبان پارکینگ، جهت تأمین اجاره‌ای که پرداخت می‌کنند، مبلغ بیشتری را از مردم دریافت کنند که البته این اقدام کاملاً غیرقانونی است و صدرصد درصورت هرگونه اعلام تخلف، بررسی و پیگیری خواهد شد.

ارباب افزود: درخواست ما از ارگان‌های دولتی این است که ابتدا نظر کارشناسی اتحادیه مربوطه را کسب کنند و سپس اقدام به برگزاری مزایده و اعلام قیمت کنند تا از وقوع عقد هرگونه قرارداد غیرمنطقی جلوگیری شود.

او درخصوص احتمال احتکار خودرو از سوی برخی از افراد در پارکینگ‌ها ادامه داد: بنا بر دستور رئیس اتاق اصناف، به تمامی پارکینگ‌ها ابلاغ شده است که از پارک هرگونه خودروی بدون پلاک جلوگیری شود و اگر چنین موضوعی رویت شد، صاحب پارکینگ مکلف است به اتحادیه گزارش نماید و اتحادیه نیز به تعزیرات حکومتی گزارش خواهد داد.

رئیس اتحادیه شرکت‌های خدماتی گفت: تا کنون هیچ گونه گزارشی مبنی بر احتکار خودرو در پارکینگ‌ها اعلام نشده است و خبری که چندی پیش درخصوص احتکار خودرو در یکی از پارکینگ‌های طبقاتی منتشر شد شایعه بوده است .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۰ ۱۷ آبان ۱۴۰۰
طرف ماشینشو بزاره کنار خیابان یا جریمه میشه یا دزد میزنه بهش
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۱۱:۰۲ ۲۶ تير ۱۳۹۹
با سلام
پارکینگ سراب نیلوفر 7 تا 10 هزار برای 3 ساعت میگیره. احتمالا سر گردنه واقع شده.
Iran (Islamic Republic of)
مهران
۱۲:۴۷ ۱۵ اسفند ۱۴۰۰
آره دقیقا باهات موافقم درست سر گردنه س
آخرین اخبار