دانشگاه واشنگتن:

شمار قربانیان ویروس کرونا در آمریکا نزدیک به ۲ برابر خواهد شد

دانشگاه واشنگتن در جدیدترین برآورد خود اعلام کرد شمار قربانیان ویروس کرونا در آمریکا به ۲۲۴ هزار نفر خواهد رسید.

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری رویترز، دانشگاه واشنگتن پیش بینی کرد شمار قربانیان ویروس کرونا در آمریکا طی چند ماه آینده شاهد جهش باشد.

بر این اساس، طبق مدل پیش‌بینی جدید دانشگاه واشنگتن از روند مرگ و میر مبتلایان به ویروس کرونا در آمریکا، برآورد می‌شود شمار قربانیان این ویروس در ایالات متحده تا اول ماه نوامبر (۱۱ آبان ماه) به بیش از ۲۲۴ هزار تن برسد.

برآورد جدید دانشگاه واشنگتن نسبت به پیش‌بینی قبلی ۱۶ هزار تن افزایش یافته است؛ این افزایش در شمار قربانیان به دلیل جهش مبتلایان و قربانیان ویروس کرونا در ایالت‌های مختلف آمریکا طی روز‌های اخیر رخ داده است.

این دانشگاه پیش‌بینی کرد در صورتی که تمام مردم آمریکا در اماکن عمومی از ماسک استفاده کنند، شمار قربانیان ویروس کرونا در این کشور ۴۰ هزار تن کاهش یابد.


بیشتر بخوانید


دانشگاه واشنگتن در بیانیه‌ای اعلام کرد: شمار کسانی که از ماسک در اماکن عمومی استفاده می‌کنند افزایش یافته است، اما نه به اندازه‌ای که باید افزایش یابد؛ اگر ۹۵ درصد مردم آمریکا زمانی که از خانه خارج می‌شوند از ماسک استفاده کنند، شمار مبتلایان به شدت کاهش خواهد یافت و کسانی که در بیمارستان بستری خواهند شد و کسانی که جان خود را از دست خواهند داد کم می‌شود.

تاکنون بیش از ۳ میلیون و ۴۰۰ هزار آمریکایی به ویروس کرونا مبتلا شده اند. از این میان ۱۳۶ هزار تن جان خود را از دست داده اند. پیش بینی دانشگاه واشنگتن حاکی از آن است که موج دوم شیوع گسترده ویروس کرونا در آمریکا می‌تواند در یک بازه کوتاه مدت شمار قربانیان در این کشور را تقریبا دو برابر کند. ایالت‌های آلاباما، فلوریدا و کارولینای شمالی دیروز (سه شنبه) رکورد جدیدی در شمار قربانیان ویروس کرونا ثبت کردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار