انگلیس از ترس تحریم‌های آمریکا فعالیت هوآوی را ممنوع کرد

دفتر نخست‌وزیر انگلیس دلیل ممنوعیت فعالیت شرکت چینی هوآوی در این کشور را نگرانی‌های ناشی از تحریم‌های آمریکا عنوان کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، سخنگوی دفتر نخست وزیر انگلیس اذعان کرد دولت لندن به دلیل خطر تحریم از سوی آمریکا، فعالیت شرکت فناوری هوآوی را در این کشور ممنوع اعلام کرد.

سخنگوی بوریس جانسون روز چهارشنبه اذعان کرد دلیل تغییر موضع انگلیس، تاثیر تحریم‌های آمریکاست که در ماه می ‌اعلام شد. این تحریم‌ها بی سابقه بوده و باعث شد مرکز ملی امنیت سایبری انگلیس ارزیابی‌های خود را تغییر دهد.

سخنگوی دفتر شماره ۱۰ خیابان داونینگ در توجیه اقدام خود علیه شرکت هوآوی افزود تحریم‌های آمریکا امکان تضمین امنیت تجهیزات ساخت شرکت چینی هوآوی را در آینده برای مرکز ملی امنیت سایبری انگلیس غیرممکن می‌سازد.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، نیز امروز صراحتا اعلام کرد او مسئول تصمیم اخیر نخست وزیر انگلیس، در خصوص ممنوعیت فعالیت شرکت مخابراتی هوآوی چین در توسعه نسل پنجم شبکه تلفن همراه انگلیس بوده است.

بوریس جانسون روز گذشته دستور داد که تجهیزات هوآوی به طور کامل از شبکه ۵ G انگلیس تا پایان ۲۰۲۷ خارج شود. با این حال، انگلیس تکذیب کرده است که ترامپ در پس این ممنوعیت قرار دارد، اما مقامات پکن اعلام کردند این تصمیم بیش از اینکه ناشی از نگرانی‌های امنیتی باشد ناشی از مسائل سیاسی و خصومت آمریکا نسبت به چین است.

دامنه اختلافات میان چین و آمریکا موضوعات گسترده‌ای را در برمی‌گیرد که فعالیت شرکت هوآوی تنها یکی از مسائل مورد مناقشه دو طرف است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۴ ۲۵ تير ۱۳۹۹
نه بابا راحت باشین امریکا هیچ غلطی نمیتونه بکنه فقط کاری میکنه که به تدریج بمیریم
آخرین اخبار