خبرگزاری اسپانیا: رویای ترامپ برای مذاکره مستقیم با ایران هیچگاه تعبیر نشد

خبرگزاری رسمی اسپانیا رئیس جمهور آمریکا را در تحقق خواب و خیال مذاکره مستقیم با ایران شکست خورده توصیف کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، خبرگزاری رسمی اسپانیا در مطلبی به مناسبت سالروز انعقاد توافق هسته‌ای ایران، موسوم به برجام، رئیس جمهور آمریکا را در تحقق رویای طلایی خود برای مذاکره رو در رو با تهران ناکام دانست.

خبرگزاری اسپانیا (اِفه) در ادامه، بخشی از سخنرانی ترامپ در ژوئن سال ۲۰۱۵، که در آن برای اولین بار شرکت خود در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را اعلام کرد، آورد و به نقل از او نوشت: اگر توافق با ایران (برجام) صورت گیرد، اسرائیل احتمالا مدت زیادی دوام نخواهد آورد. این یک فاجعه است و ما باید از اسرائیل محافظت کنیم.

به نوشته خبرگزاری اسپانیا، ترامپ نه تنها به توافق هسته‌ای ایران آسیب زد بلکه در مسیر دستیابی به ادعای خود برای حصول توافق بهتر از برجام با ایران نیز ناکام ماند.

طرح جامع اقدام مشترک موسوم به برجام در ۱۴ ژوئیه سال ۲۰۱۵ به امضای کشور‌های ۱+۵ (چین، روسیه، فرانسه، آلمان، انگلیس و آمریکا)، اتحادیه اروپا و ایران ۵ رسید. با این حال آمریکا در سال ۲۰۱۸ با طرح ادعا‌های واهی تعهدات خود ذیل برجام را زیر پا گذاشت و کارزار فشار حداکثری را به بهانه تامین ثبات و امنیت در خاورمیانه علیه جمهوری اسلامی به راه انداخت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار