فتوکامنت ۳۴/

قانون مالیات بر خانه‌های خالی اجرایی می‌شود؟

با تصویب طرح مالیات بر خانه‌های خالی، بازار مسکن سروسامان پیدا می‌کند.

قانون مالیات بر خانه‌های خالی اجرایی می‌شود؟به گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،طرح دو فوریتی «اصلاح ماده ۵۴ مکرر قانون مالیات‌های مستقیم از خانه‌های خالی» توسط نمایندگان مجلس شورای اسلامی در صحن علنی تصویب شد. براساس اعلام وزیر راه و شهرسازی از ابتدای تابستان امسال از خانه‌های خالی مالیات اخذ می‌شود

محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی: سازمان امور مالیاتی با سامانه جامع املاک و اسکان می‌تواند از خانه‌های خالی مالیات اخذ کند. امیدواریم به صورت اقدام فوری در هیئت دولت به تصویب برسد تا روند اخذ مالیات از خانه‌های خالی آغاز شود. این سامانه در بهمن ماه توسط وزارت راه و شهرسازی رونمایی شده و تمامی دستگاه‌ها اطلاعات خود را وارد این سامانه کرده‌اند.سازمان امور مالیاتی باید از تابستان امسال اقدام به شناسایی واحد‌های خالی و صدور برگه مالیات کند. مالکان این واحد‌ها باید هرچه سریعتر اقدام به عرضه واحد‌ها برای بخش اجاره و یا فروش کنند.


امید علی پارسا رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور در صحبت های خود به شرایط اخذ مالیات بر خانه های خالی اشاره کرده گفته است: اگر خانه‌ای یک سال خالی باشد مشمول مالیات نمی‌شود،اگر ۲ سال خالی باشد ۵۰ درصد کل اجاره و اگر ۳ سال خالی باشد،۱۰۰ درصد اجاره مشمول مالیات می‌شود.
محمود علیزاده معاون فنی سازمان امور مالیاتی:اخذ مالیات از خانه‌های خالی براساس قانون اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم در سال ۹۴ در دستور کار قرار گرفت و از سال ۹۵ لازم الاجرا بود.

مالیات بر خانه‌های خالی بر اساس متراژ ملک در هر منطقه و موقعیت ملک و بر حسب ارزش اجاره دریافت می‌شود. براساس تبصره ۱۱ ماده ۵۳ قانون مالیات‌های مستقیم در تهران و شهر‌های بزرگ واحد‌های مسکونی زیر ۱۵۰ متر و در شهر‌های کوچک املاک زیر ۲۰۰ متر از پرداخت مالیات بر اجاره بها معاف هستند.  اما اگر این واحد‌ها خالی بمانند و اجاره داده نشوند. براساس قانون اخذ مالیات‌های مکرر مشمول پرداخت مالیات می‌شوند.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Netherlands
ناشناس
۱۲:۲۰ ۲۶ تير ۱۳۹۹
مشکل گرانی مسکن را حل نمی کند و سرمایه از بخش مسکن به بازارهای دیگر خواهد رفت و تورم شدیدی را در بخش های دیگر طلا . دلار و... به وحود خواهد اورد
United States of America
ناشناس
۰۷:۴۵ ۲۶ تير ۱۳۹۹
مالیات بر خانه های خالی اجرا می سود اما قیمت مسکن کاهش نخواهد یافت
آخرین اخبار