مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی:

قوانین تأمین اجتماعی نیاز به اصلاحات دارد

سالاری گفت: قوانین سازمان تأمین اجتماعی برای انجام فعالیت‌های درست در دراز مدت نیاز به اصلاحات دارد.

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، مصطفی سالاری مدیرعامل تأمین اجتماعی در نشستی با موضوع متناسب سازی حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی، اظهار کرد: متناسب سازی بر اساس سنوات بیمه پردازی و مبلغ اولین حقوق بازنشستگی افراد به اجرا گذاشته شده است.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی بیان کرد: به همین منظور فرمولی تعریف شد که متناسب سازی بر این مبنا اجرا شود. به این ترتیب به حقوق افراد حداقل بگیر با ۳۵ سال سابقه یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومان اضافه شده است و همچنین به حقوق افراد غیر حداقل بگیر با ۳۵ سال سابقه نیز بیشتر از این‌ها اضافه می‌شود.

وی افزود: به نحوی عمل خواهیم کرد که برای حقوق خرداد ماه همه بازنشستگان، این افزایش اجرا شود و ما پیش بینی لازم را برای پایداری این طرح داریم و توافق ما این است که قیمت‌گذاری براساس قیمت روز مصوبه دولت باشد و مصوبه دولت با دقت کافی تنظیم شده است که انتقال این سهام در اسرع وقت صورت گیرد.

سالاری درباره تأمین بارمالی این طرح، تصریح کرد: ماهی ۱۲۵۰۰ میلیارد تومان منابع حق بیمه دریافت خواهیم کرد که ۱۵۰ هزار میلیارد در سال است، ۱۷ تا ۱۸ هزار میلیارد تومان سود سهام خواهیم داشت. ۱۴ هزار میلیارد تومان نیز اسناد خزانه از دولت خواهیم گرفت که روی هم به ۱۸۰ هزار میلیارد تومان می‌رسد و ما تنها ۱۰ هزار میلیارد تومان از این سهام استفاده خواهیم کرد و مجبور به فروش سریع سهام نیز نخواهیم بود.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی افزود: مجموع هزینه سازمان در سال جاری با اجرای طرح متناسب سازی حقوق بازنشستگان، ۱۹۰ هزار میلیارد تومان خواهد بود و منابع و مصارف ما با اجرای متناسب سازی به لحاظ درآمد تعهدی قابل اجرا خواهد بود و اگر دولت سهم تعهد همان سال را بدهد، باز هم ما روندی مثبت خواهیم داشت.

سالاری ادامه داد: امیدواریم بتوانیم ۲۰ هزار میلیارد تومان دیگر نیز تا پایان سال بگیریم، البته همه مسائل ما در محاسبات و موضوعات، اقتصادی نیست و مسائل اجتماعی نیز اهمیت بالایی دارد و نباید ذهنیت مردم را درباره این سازمان مخدوش کنیم.

وی با اشاره به اینکه این قوانین سازمان برای فعالیت درست در دراز مدت نیازمند برخی اصلاحات است، گفت: اگر بخواهیم هر سال قدرت خرید بازنشستگان را حفظ کنیم، باید گرفتار شعار‌هایی که می‌شنویم، نشویم. متأسفانه اکنون سخت و زیان‌آور شدن برخی مشاغل تبدیل به یک بازار شده است و با بسیاری از اصول ناسازگار است. در همه جای دنیا سن افراد ملاک بازنشستگی است و هر چه سنوات خدمت بیشتر است حقوق بالاتری می‌گیرند، در حالی که ما رویه‌هایی مشوق برای بازنشستگی زود هنگام داریم و این روند کمکی به تأمین اجتماعی نیست.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی با بیان اینکه انگیزه مالی برای تداوم بیمه پردازی باید ایجاد کنیم، افزود: باز هم اگر بنا بر پرداخت متناسب باشد، معدل گرفتن دو سال آخر حقوق افراد خطا است و باید حقوق همه سال‌ها را مبنا قرار دهیم. ما باید به سمت ایجاد این اصلاحات برویم و درست نیست که از کسانی که بیشتر هزینه کرده‌اند بگیریم و به کسانی که هزینه کمتری کرده‌اند بدهیم و این کار‌ها وظیفه سازمان بیمه‌گر نیست.

سالاری درباره نسخه نویسی الکترونیک بیان کرد: همه مراکز درمانی به این سیستم دسترسی خواهند داشت و پرداخت‌ها نیز در کمترین زمان انجام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اجرای گایدلاین‌ها پیش‌بینی می‌شود که ۲۰ تا ۳۰ درصد از هزینه‌های درمانی کاهش یابد که برای توسعه پوشش و افزایش دارو‌های مشمول بیمه هزینه خواهد شد و ما با اجرای این برنامه امکان ارتقا قابل توجه خدمات درمانی خواهیم داشت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مستمری
۲۳:۰۵ ۲۰ مرداد ۱۳۹۹
سلام میخوام از آقای سالاری بپرسم که کجاس این حداقل ۵۰۰ تا ۸۰۰ هزار تومن افزایش همسان سازی امروز ۲۴۰ هزار تومن افزایش داشتم چرا فقط دروغ به مردم میگین اینو کجای دلمون بذاریم ۲۴۰ تومن واقعا که دیگه مشکلی نداریم دیگه تورم و گرانی فراموش کردیم تموم انقد برامون واریز کردین که نمیدونیم چیکارش کنیم آقای سالاری منتظر اعتراض مردم و بازنشسته ها باشید مطئمنم هیچکس راضی نخواهد بود
Iran (Islamic Republic of)
رضایی
۱۷:۴۸ ۱۹ مرداد ۱۳۹۹
همسان سازی انجام شد و داخل صفحه کاربری سایت تامین اجتماعی قابل مشاهده هست. متاسفانه طبق معمول از صحبت تا عمل فرسخ ها فاصله دارن مسئولین. این همه مانور روی همسان سازی کردن و سراخر مبلغی که تعیین شده نهایتا نصف اون مبلغی که خود مسئولان تامین اجتماعی گفتند اجرا میشه، واقعا با این مبالغ دیگه همسان سازی شد؟دیگه ما حقوق ها رو طبق تورم میگیریم؟ دیگه خوشبخت شدیم؟ واقعا به سخره گرفته شدیم.
Iran (Islamic Republic of)
مستمری
۱۹:۴۷ ۲۰ مرداد ۱۳۹۹
سلام دقیقا مشخصه امروز حقوق ریختن با همسازی بقول خودشون ۲۴۰ هزار اضافه شده ماله من این بود همسان سازی این بود اون قول های که زیر ۲۸۰۰ نداریم خیلی فرق داره با حرفای شما فقط دروغ دروغ مردم چه گناهی کردن خدا که گیر اینا افتادیم بعد ۱۰ سال انتظار این بود این همه تو بوق و کرنا کردین خیلی خیلی......
Iran (Islamic Republic of)
کارمند
۲۰:۵۶ ۲۶ تير ۱۳۹۹
ضمناخبردرسایت های مختلف حاکی ازاینه که برای برای پرسنل بهداشت ودرمان فوق العاده ویژه هم دردست اقدامه حق مرزی هم برای معلمان شهرماوهم پرسنل بیمارستان دانشگاهی برقرارشده بین ماوبقیه کارمندان شهرمون تبعیض بیدادمیکنه وروز به روز فاحش ترمیشه خواهشمندم این موضوع تبعیض رو ازمراجع ذی صلاح پیگیری کنید
Iran (Islamic Republic of)
کارمند
۱۸:۳۷ ۲۶ تير ۱۳۹۹
سلام،ماازکارمندان رسمی بیمارستان تامین اجتماعی وکادردرمان هستیم ودرخط مقدم مبارزه باکرونا،علی رغم اعلان های مختلف بعدازگذشت۴ ماه ازسال هنوزافزایش حقوق ۵۰ درصدی فصل دهم اسفندماه برای مابرقرارنشده وظاهراخبررسیده تصویب نشده درحالی که برای پرسنل بهداشت ودرمان ازهمان اسفنداجرایی شده،قراراست۱۵ درصدافزایش حقوق داشته باشیم اختلاف حقوق وحشتناک مابابقیه پرستاران وکارمندان به چه دلیل است؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۸ ۲۵ تير ۱۳۹۹
اول قوانین مصوب شده رو اجرا کنید قانون گفته بازنشستگان ومستمری بگیران شاغل در مناطق جنگی. منظور جنگ تحمیلی 8ساله.مبلغی براساس تعدادسالهای اشتغال در مناطق جنگی بهشون تعلق بگیره برای کشوری ولشکری انجام شد چندین سال پیش برای تامین اجتماعی گفتن بودجه نیست.جناب سالاری الان این قانون بعد چندین سال اجرا کن .بازنشستگان منتظرن اونا هم مثل سایر در مناطق جنگی کار کردن .
آخرین اخبار