کشف لاشه ۶۷ قطعه پرنده وحشی در شهرستان نهبندان

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان نهبندان از کشف ۶۷ قطعه لاشه تیهو در این شهرستان خبر داد .

کوهستانی رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان نهبندان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند،گفت: ماموران پاسگاه انتظامی دهسلم شهرستان نهبندان شب گذشته موفق به شناسایی و دستگیری یک نفر متخلف شکار و صید شدند.

او افزود: ماموران از متخلف دستگیر شده لاشه ۶۷ قطعه تیهو به همراه دو قبضه سلاح ساچمه زنی کشف و ضبط کردند.

کوهستانی بیان کرد: متخلف پس از تشکیل پرونده و انجام صورت جلسه جهت سیر مراحل قانونی و رسیدگی به تخلفات به مراجع قضایی معرفی شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان نهبندان گفت: بر اساس ضوابط و قوانین موجود هر گونه شکار، خرید، فروش، حمل و نگهداری حیوانات وحشی بدون کسب مجوز از محیط زیست خلاف قانون بوده و با متخلفان عرصه‎های زیست محیطی به شدت برخورد قانونی به عمل خواهد آمد.


بیشتر بخوانید


او با تاکید بر این موضوع که برای جلوگیری از تخلفات و حفاظت از حیات وحش به‎ عنوان یک سرمایه ملی به کمک و همکاری مردم نیاز است، اظهار کرد: تمامی دوستداران محیط زیست در صورت اطلاع از هر گونه موارد مشابه مراتب را سریعاً به ادارات حفاظت محیط زیست اطلاع دهند.

بر اساس مصوبه شورایعالی حفاظت محیط زیست بهای هرقطعه از پرندگان شکار شده مبلغ سیصد هزار تومان تعیین شده که از متخلف دستگیر شده در این خصوص مبلغ بیست میلیون و صد هزار تومان اخذ خواهد شد.

انتهای پیام / ط آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.