کارکنان بخش بهداشت اسپانیا دست به اعتراض زدند

کارکنان بخش بهداشت اسپانیا در میان همه‌گیری کرونا برای بهبود شرایط کاری و همچنین افزایش دستمزد‌ها دست به اعتراض و تظاهرات زدند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، کارکنان بخش بهداشت اسپانیا در شهر مادرید در اعتراض به شرایط کاری و پایین بودن دستمزد‌ها در حالی که این کشور به شدت درگیر همه گیری کروناست دست به اعتراض و تظاهرات زدند.

آن‌ها خواستار افزایش حقوق و بهبود شرایط کاری هستند. شیلا جاستو، رئیس شعبه پزشکان جوان انجمن پزشکان و فارغ التحصیلان مادرید در این خصوص گفت «کارکنان بهداشت از ۲۲ ماه مه تلاش کرده‌اند که توجه‌ها را در اداره بهداشت مادرید به مشکلات خود جلب کنند، اما موفق نشده‌اند و پاسخی دریافت نکرده‌اند و این چیزی است که آن‌ها را وادار کرده است تا برآورده شدن خواسته‌هایشان به خیابان‌ها بیایند.»

به گفته جاستو، از ۴۶۰۰ متخصص بخش بهداشت خواسته شده است که در این اعتصاب و تظاهرات شرکت کنند و سه موضوع مهم و اصلی را درخواست نمایند: بهبود دستمزد، بهینه سازی شرایط کار و احترام و مهم شمردن ساعات استراحت پس از شیفت‌های کاری.

این اعتراضات و اعتصابات در اسپانیا در حالی صورت می‌گیرد که این کشور هنوز درگیر همه‌گیری کروناست و بر اساس آمار‌های رسمی اعلام شده تاکنون ۲۵۳ هزار و ۹۰۸ نفر در آن به کرونا مبتلا شده‌اند و ۲۸ هزار و ۴۰۳ نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند. اسپانیا از نظر تعداد موارد ابتلا پس از روسیه و انگلیس سومین کشور اروپایی است که اوضاع وخیمی دارد.

این کشور از جمله کشور‌هایی بود که هفته‌ها پیش از آنکه بیماری کرونا همه گیر جهانی اعلام شود به شدت با آن درگیر و اوضاع آن وخیم گزارش شده بود. حتی اگر اوضاع شیوع این بیماری در اسپانیا در ماه مه رو به بهبود هم اعلام شده باشد، باز هم این کشور با بیش از ۲۵۰ هزار مبتلا یکی از کشور‌های به شدت آسیب دیده از کووید-۱۹ است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار