ترکیه خلیفه حفتر را تهدید کرد

وزیر خارجه ترکیه هشدار داد در صورت عقب‌نشینی نکردن نیرو‌های خلیفه حفتر از شهر‌های «سرت» و «جفره»، آنکارا عملیات نظامی علیه آن‌ها را آغاز می‌کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، مولود چاووش اوغلو، وزیر خارجه ترکیه خواستار خروج نیرو‌های موسوم به ارتش ملی لیبی به فرماندهی ژنرال حفتر از سرت و جفره شد و هشدار داد در صورت خارج نشدن آن‌ها آنکارا عملیات نظامی تازه‌ای را آغاز می‌کند.

چاووش اوغلو روز دوشنبه به شبکه تی آر تی اعلام کرد حفتر باید از سرت و جفره خارج شود. ما این موضوع را به طرف روسی اعلام کردیم. مقدمات عملیات نظامی در سرت در حال انجام است، با این حال همچنان منتظر نتیجه مذاکره هستیم. اما اگر حفتر از این مناطق عقب نشینی نکند، عزم خود را در این خصوص نشان خواهیم داد.

وزیر خارجه ترکیه با این حال تاکید کرد آنکارا معتقد است که بحران لیبی باید از طریق سیاسی حل و فصل شود.

لیبی از زمان سرنگونی «معمر قذافی» دیکتاتور سابق این کشور در سال ۲۰۱۱ به دو دولت موازی در شرق و غرب تقسیم شد. «دولت وفاق ملی» به ریاست فائز السراج در طرابلس (غرب لیبی) مستقر است که در جهان و سازمان ملل متحد به رسمیت شناخته شده و دیگری دولت «طبرق» در شرق لیبی که خلیفه حفتر، ژنرال بازنشسته ارتش این کشور کنترل امور را در آن منطقه در دست گرفته است.

امارات متحده عربی، عربستان سعودی، مصر، فرانسه و روسیه از ارتش حفتر و ترکیه، قطر، الجزایر، ایتالیا و اتحادیه اروپا از دولت الوفاق حمایت می‌کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار