گزارش روزنامه الاخبار از تلاش ترکیه برای گسترش نفوذ در لبنان

روزنامه الاخبار لبنان در گزارشی از تلاش ترکیه برای گسترش نفوذ خود در شمال لبنان خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، روزنامه لبنانی الاخبار در گزارشی از تلاش ترکیه برای گسترش نفوذ خود در مناطق شمالی لبنان و طرابلس خبر داد.

در گزارش این روزنامه آمده است: ترکیه در لبنان از راهکاری هوشمند استفاده می‌کنند تا نفوذ خود را در طرابلس و مناطق شمالی لبنان گسترش دهند؛ اقدامی که مشابه نظریه «توانمند سازی» گروه اخوان المسلمین به شمار می‌رود.

ده سال پیش، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه شهرک «الکواشره العکاریه» را انتخاب کرد تا سفرش به لبنان را از آنجا و در کنار نخست وزیر آن زمان سعد الحریری آغاز کند. بسیاری از تحولات و اتفاقات در دهه اخیر به وقوع پیوسته؛ اما نقش ترکیه در لبنان همچنان ادامه دارد.

در ادامه این گزارش آمده است: در ماه‌های گذشته صدا‌هایی اینجا و آنجا در شبکه‌های اجتماعی و برخی رسانه‌ها در زمینه نقش ترکیه در وقایع شمال لبنان و نیز حمایت از گروه‌هایی که درخواست‌های معیشتی را به عنوان پوششی برگزیدند، به گوش می‌رسد. بسیاری از اتهامات امنیتی علنی در خصوص دستگاه اطلاعاتی ترکیه در رویداد‌های شمال لبنان مطرح شد که آخرین آن‌ها اشاره «محمد فهمی» وزیر کشور لبنان به یک طرف خارجی بود؛ بدون آنکه نامی از ان ببرد.

الاخبار در ادامه نوشته است هیچ کدام از دستگاه‌های امنیتی لبنان تا الان تصور ملموسی از نقش امنیتی ترکیه در تحریک گروه‌ها در شمال لبنان نداشته اند و این هم به دلیل آن نیست که دستگاه اطلاعاتی ترکیه نمی‌تواند در چنین کار‌هایی وارد شود؛ بلکه بدین خاطر است که روش کار ترکیه در لبنان با روش کار این کشور در سوریه متفاوت است.

گفتنی است لبنان چند ماه است که در اعتراض به سقوط ارزش لیر در برابر دلار و نیز وضعیت معیشتی سخت شاهد اعتراضات مردمی است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Switzerland
سید فروزان
۱۸:۳۷ ۲۳ تير ۱۳۹۹
ترکیه شده ... منطقه ٫دخالت در سوریه و حمایت از تروریست‌ها به دهانش مزه کرده
آخرین اخبار