فرماندار بندر ماهشهر:

بیش از ۳ هزار میلیارد ریال جهت توسعه متوازن ماهشهر اختصاص یافت

بیرانوند گفت: بیش از ۳ هزار میلیارد ریال جهت توسعه متوازن شهرستان بندر ماهشهر و اجرای زیر ساخت‌های مناسب در مناطق محروم اختصاص یافت.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، فرماندار بندر ماهشهر در نخستین جلسه کمیته توسعه متوازن شهرستان که با حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی بندر ماهشهر برگزار شد از اختصاص بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار جهت اجرای طرح‌های توسعه‌ای گفت.

محسن بیرانوند فرماندار بندر ماهشهر گفت: موضوع تشکیل کمیته توسعه متوازن شهرستان در نیمه دوم پارسال، پس از ارزیابی‌های صورت گرفته و ارائه راهکار‌های لازم توسط مجموعه فرمانداری به شورای تامین استان و به دستور استاندار محترم ایجاد شد.

او افزود: قرار است تا با ارائه پروژه‌ها و تصویب آنها، به منظور توسعه متوازن و اختصاص امکانات به سایر نقاط شهرستان و خدمات رسانی بهتر به سایر مردم، ظرف مدت ۳ سال گام برداریم که این طرح و برنامه‌ها در ۲ بخش اتخاذ شده اند که بخش اول آن، اختصاص ۵۰۰ میلیارد ریال جهت اتمام پروژه‌های نیمه تمام ۲ سال گذشته است که احتمالا در یکسال و نیم آینده به اتمام برسند و بخش دوم مربوط به طرح‌ها و پروژه‌هایی بوده که برای ۳ سال آینده اتخاذ شده اند.

بیرانوند در تصریح بخش دوم اظهار داشت: در بخش دوم، پروژه‌های متعددی تعریف شده که جهت اجرای آن‌ها در زمینه‌های عمرانی و زیربنایی ۲۰۰ میلیارد تومان و خدماتی ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار از محل شورای راهبردی و مشارکت سایر بخش‌ها تخصیص یافته است.

فرماندار بندر ماهشهر در تکمیل این مطلب بیان کرد: از شاخص‌ترین پروژه‌ها و طرح‌های اتخاذ شده عمرانی و زیربنایی می‌توان به تجهیز ۱۴ هنرستان فنی و حرفه‌ای به امکانات نوین آموزشی با اعتبار ۷۰ میلیارد ریال و همچنین توجه به مراکز فنی و حرفه‌ای در زمینه مهارت آموزی افراد بویژه جوانان جویای کار با توجه به احتیاج بازار کار شهرستان در موارد مورد نیاز، زهکشی اراضی کشاورزی، احداث پایگاه انتقال خون، ساخت استادیوم و مجموعه‌های مجهز ورزشی است.

محسن بیرانوند ادامه داد: تأسیس بازارچه صنایع دستی ویژه فعالان این بخش در بحث اشتغال پایدار، ارتقاء سطح امنیت و دیگر موارد این بخش که در افزایش ضریب امنیت پایدار شهرستان موثر خواهد بود، ایجاد یک سایت پرورش آبزیان با ۲ هزار هکتار و اشتغالزایی یک هزار نفر در فاز نخست بصورت مستقیم، تکمیل زیرساخت‌های آب و فاضلاب بویژه تصفیه خانه‌های ماهشهر و بندرامام، ایجاد مخزن آب ۲ هزار متر مکعبی شهرک طالقانی، ساخت ۲ درمانگاه توسط تامین اجتماعی در شهرک طالقانی و شهر چمران، احداث ۳ خانه بهداشت روستایی، اشاره کرد.

این مقام مسئول اذعان داشت: مجموعاً برنامه‌های جامعی جهت توسعه متوازن شهرستان برای ۳ سال آینده اتخاذ شده که احتمالا با تنظیم اسناد آن‌ها با رعایت سایر موازین قانونی تا پایان تیرماه سال جاری شاهد انعقاد تفاهم نامه‌های این پروژه‌ها با حضور مسئولان ارشد استانی در شهرستان بندر ماهشهر باشیم.

انتهای پیام/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار