راه‌اندازی موزه فرش دستباف در بادرود

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری نطنز گفت:با توجه به اینکه صنعت قالیبافی از دیرباز در بادرود رواج داشته، موزه فرش برای اولین بار دریکی از خانه‌های تاریخی بادرودراه‌اندازی می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حسین یزدانمهر رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری نطنز اظهار کرد: در پی تشکیل کارگروه توسعه میراث فرهنگی در سطح شهرستان نطنز و برای فعال نمودن صنعت گردشگری که می‌تواند نجات‌بخش اقتصاد کشور باشد و شهرستان نطنز نیز از آثار تاریخی، فرهنگی و مذهبی برخوردار است که می‌تواند در توسعه گردشگری مفید باشد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری نطنز گفت: با توجه به اینکه صنعت قالیبافی از دیرباز در بادرود رواج داشته، موزه فرش برای اولین بار دریکی از خانه‌های تاریخی بادرود ایجاد و همچنین مجتمع تفریحی گردشگری مجموعه خیرآباد بادرود با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی راه‌اندازی می‌شود.

او از واگذاری خانه میرزا رضا فاطمی به میراث فرهنگی و ایجاد و راه‌اندازی خانه صنایع‌دستی بادرود خبر داد و تصریح کرد: ادامه مرمت آتشکده ساسانی نطنز و ساماندهی محوطه پیرامون آن و تملک اراضی اطراف آتشکده و همچنین احیای بازار سنتی باغ شهر تاریخی نطنز با مساعدت وزارت مسکن و شهرسازی، وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، شورای اسلامی شهر نطنز و شهرداری نطنز باقوت ادامه خواهد داشت.

یزدانمهر از برگزاری سومین جشنواره گیاهان داروئی با محوریت گلابی (تحفه نطنز) در آبان ماه خبر داد و بیان کرد: پیگیری اجرای روند احیای شهر زیرزمینی نطنز با همکاری شورای اسلامی و شهرداری شهر نطنز در افوشته در دستور کار قرارگرفته است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری نطنز پیگیری در خصوص قرارگیری بافت روستای ابیانه در فهرست میراث جهانی خبر داد و گفت: برای جهانی‌شدن این روستای تاریخی به‌زودی کارگروهی در سطح استانداری اصفهان تشکیل و مشکلات تأسیسات روستای تاریخی ابیانه و انتقال کابل‌های برق از هوایی به‌صورت زمینی موردبررسی قرار می‌گیرد.

منبع:فارس

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار