در جلسه شورای شهر تهران انجام شود؛

فراهم سازی بستر پایش ساختمان‌ها در برابر آتش سوزی

با مصوبه شورای شهر شهروندان می‌توانند به شکل اختیاری ساختمان خود را مورد پایش ایمنی در مقابل آتش سوزی قرار دهند.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، ادامه بررسی لایحه شهردار تهران درباره آیین نامه موضوع ماده ۷ مصوبه تامین منابع مالی پایدار سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری در دستور کار دویست و بیست و ششمین جلسه علنی شورای شهر تهران که امروز یکشنبه ۲۲ تیرماه برگزار شد قرار گرفت.

در ادامه بررسی این لایحه زهرا صدر اعظم‌نوری رئیس کمیسیون سلامت محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران گفت: شهرداری و سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی لایحه‌ای برای پایش هوشمند ساختمان‌های تهران درباره حریق ارایه کرد.

رئیس کمیسیون سلامت محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران افزود: سازمان آتش نشانی شهرداری تهران به دلیل آنکه ۳۰ درصد حوادث مربوط به حریق است به دنبال آن است که ساز و کاری اتخاذ شود که خدمت رسانی بهتر انجام و بر این اساس سامانه پایش هوشمند اعلام حریق ساختمان‌ها فعال شود و متقضیانی که درخواست استفاده از این سامانه را دارند آن را دریافت کنند و بهای آن را هم بپردازند.

نوری ادامه داد: سازمان آتش نشانی ساختمان‌ها را مورد پایش قرار می‌دهد و در زمان وقوع حادثه به دلیل اتصال به سامانه آتش نشانی خدمت رسانی با سرعت بیشتری انجام می‌شود.

او تصریح کرد: برای این خدمات طبیعی است که سازمان آتش نشانی بهای خدمات دریافت کند و این هزینه صرف ارتقای کیفیت ایمنی می‌شود.

رئیس کمیسیون سلامت محیط زیست و خدمات شورای شهر تهران افزاد: برای ساختمان‌ها با کمترین متراژ (یعنی صفر) تا ۵۰۰ متر ۳۰ هزار تومان برای هر ماه و برای ساختمان‌های بالای ۲۰۰هزار متر هزینه ماهانه ۴۰ میلیون تومان است.

نوری ادامه داد: تعداد ساختمان‌های زیر ۵۰۰ متر بیشترین فراوانی را در شهر تهران دارد که مالک آن با پرداخت ماه ۳۰ هزار تومان از بسیاری از حوادث احتمالی جلوگیری کند.

پس از ارایه گزارش از سوی رئیس کمیسیون سلامت محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران لایحه شهردار تهران درباره آیین نامه موضوع ماده ۷ مصوبه تامین منابع مالی پایدار سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری در صحن شورا به رای گذاشته شد و اعضای شورا با ۱۵ رای موافق آن را به تصویب رساندند.

بیشتر بخوانید

انتقاد نظری از طولانی شدن دوره سرپرستی مدیران در شهرداری

ارائه گزارش مالی شهرداری تهران در ۳ ماهه سال ۹۹

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار