باشگاه خبرنگاران جوان بررسی می‌کند؛

تنها راه پیروزی اصولگرایان در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ چیست؟

اصولگرایان راهبردی جدید ایجاد کنند تا مثل دو انتخابات ریاست جمهوری قبل شکست نخورند.

به گزارش خبرنگار  حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، اینکه هر جناحی برای انتخابات راهبردهای خود را داشته باشد امری طبیعی به نظر می‌رسد؛ حال باید دید این راهبردها تا چه میزان می‌تواند موجبات پیروزی یا عدم پیروزی این جناح‌ها را فراهم کند.

شاید بد نباشد که این روزها نگاهی به اصولگرایان بیندایم؛ جناحی که این روزها اکثریت قالب را در مجلس به دست دارند و به گفته برخی از شخصیت‌های این جریان راهبردهایشان در انتخابات های سال های قبل چندان تعریفی نبوده است که شکست خورده اند.

عدم وحدت؛ عامل اصلی شکست اصولگرایان در انتخابات‌های پیشین

داستان ۴ رقیب در یک جناح

انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۲ انتخاباتی بود که ۸ بازیگر اصلی داشت؛  سعید جلیلی، محمدباقر قالیباف، غلامعلی حدادعادل، علی اکبر ولایتی، حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی، محمد غرضی، محسن رضایی و محمدرضا عارف که در نهایت هم حسن روحانی با ۵۰٫۷۱٪ پیروز این میدان شد.

حال شاید بد نباشد به دلایل پیروزی اصلاحات و شکست جناح اصولگرایان نگاهی بیاندازیم. در این رقابت جناح اصلاح طلب با یک کاندید اصلی به نام محمدرضا عارف در انتخابات حضور داشت و غرضی و روحانی جز کاندیدای مستقل محسوب می‌شدند؛ در عین حال اما اصولگرایان با چهار نامزد در این صحنه حضور یافتند.

عدم وحدت؛ عامل اصلی شکست اصولگرایان در انتخابات‌های پیشین

دیری نپایید که دو کاندید اصلاح طلب هم به یک نفر تبدیل شدند؛ چراکه محمدرضا عارف کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در ۲۱ خرداد  با انتشار اطلاعیه‌ای بر روی سایت خود، از ادامه حضور در عرصه انتخابات ریاست‌جمهوری انصراف داد و رئیس دولت اصلاحات هم با حمایت از حسن روحانی آرای سبد عارف را به روحانی تقدیم کرد.

موضوعی که حسین کنعانی مقدم دبیرکل حزب سبز در گفت‌وگو با گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آن گفته است: حقیقت این است که محمدرضا عارف در آن سال رای نداشت و حتی اعضای کارگزاران هم به او رای نمی‌دادند، ولی آقای روحانی هم آرای بخشی از اصولگرایان را داشت و هم اکثر کارگزاران با او همراهی کردند؛ اما عارف این خصوصیت را نداشت که بتواند از آرای مختلف بهره ببرد.

در عین حال، اما اصولگرایان با چهار نامزد وارد عرصه رقابت شده و خود رقیبی برای یکدیگر شدند و یک خودزنی تاریخی در اردوگاه اصولگرایان رقم خورد.

عدم وحدت؛ عامل اصلی شکست اصولگرایان در انتخابات‌های پیشین

شاهد مثال این موضوع هم صحبت‌های اسدالله بادامچیان  به عنوان یکی از شخصیت‌های اصولگراست که دلیل رای نیاوردن اصولگرایان در انتخابات آن سال را تعدد کاندیدا‌ها دانست و افزود: اگر هریک از نامزد‌های اصولگرا بر روی یک اصولگرای دیگر اجماع می‌کردند رای بیشتری از آنِ آن‌ها می‌شد. از نظر سیاسی اصولگرایان وحدت نداشتند، البته در انتخابات ریاست جمهوری انتخاب یک فرد رجحان است نه شکست دیگری، اما متاسفانه برخی دلشان می‌خواهد کشور ما همیشه در حال درگیری باشد و هر دولتی که سرکار بیاید نتواند از همه نیرو‌ها استفاده کند.

وحدتی که بازهم وجود نداشت

تاریخ نشان داد نتایج انتخابات سال ۹۲  تا حدودی توانست برای اصولگرایان تجربه بخش باشد؛ اما این بار راهبردشان چندان چنگی به دل نمی‌زد. انتخابات ۹۶ در ابتدا با ۶ نامزد به نام‌های سید ابراهیم رئیسی، محمدباقر قالیباف، حسن روحانی، سید مصطفی میرسلیم، اسحاق جهانگیری و سید مصطفی هاشمی‌طبا آغاز شد.

عدم وحدت؛ عامل اصلی شکست اصولگرایان در انتخابات‌های پیشین

اما در میانه راه اسحاق جهانگیری به نفع حسن روحانی و محمد باقر قالیباف هم به نفع سید ابراهیم رئیسی کنار کشیدند.

در بخشی از بیانیه محمدباقر قالیباف آمده بود: «براى حفظ این آرمان بزرگ، از همه حامیان مردمى خویش در سراسر کشور مى خواهم، که تمام ظرفیت و حمایت خود را براى موفقیتِ برادر ارجمندمان حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسى و به بار نشستن دولت کار و کرامت برای خدمت به مردم قرار دهند و از همه مردمی که در این مدت به تشکیل دولت مردم دل بسته بودند و از همه حامیان مردمی و یاران بی ادعایِ خودم، که بی هیچ چشمداشتی و با تمام وجود، در جهت تحقق آرمان‌های انقلاب تلاش کرده اند، تشکر و قدردانی می‌کنم.»

انصرافی که محمد دهقان رئیس ستاد انتخاباتی قالیباف، درباره آن گفته بود: بر اساس نظرسنجی‌ها در روز‌های آخر انتخابات به این نتیجه رسیدیم که باید یک نفر از اصولگرایان در رقابت‌های انتخاباتی بماند. طبیعتا درباره آن یک نفر اختلاف نظر وجود داشت که ما طبق نظرسنجی‌ها معتقد به ماندن آقای قالیباف در عرصه بودیم، چون احتمال رای آوری او بیشتر بود.

عدم وحدت؛ عامل اصلی شکست اصولگرایان در انتخابات‌های پیشین

با توجه به این‌که در روز‌های آخر رقابت‌های انتخاباتی برخی نظرسنجی‌ها به نفع آقای رئیسی شده بود، آن‌ها هم حق داشتند که بر ماندن خود اصرار کنند، اما تحلیل ما این بود که علی‌رغم نظرسنجی‌های متفاوت اگر آقای قالیباف کنار رود بخش مهمی از رای‌های او به سبد آقای روحانی ریخته می‌شود. نگاه آقای قالیباف در برابر این اختلاف نظر دوستانه کاملا ایثارگرانه بود که اگر آقای رئیسی کنار نرود او داوطلبانه از عرصه رقابت‌ها کنار خواهد رفت و در نهایت آقای قالیباف ایثارگرایانه کنار کشید. با این وجود اما سرانجام حسن روحانی با ۵۷٫۱۴٪ آرا بار دیگر پیروز این میدان شد.

تنها راه پیروز اصولگرایان در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ چیست؟

حسین کنعانی مقدم در گفت‌وگو با گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره شکست اصولگرایان گفت: در این انتخابات یک مقدار راهبرد اصولگرا‌ها مشکل داشت؛ برای مثال وحدت و انسجام لازم بین کاندیدا‌ها نبود و آرا شکسته شد؛ همچنین با توجه به اینکه دور دوم آقای روحانی بود و کلا دولت هم در اختیار او؛ جریان اصولگرایی  نتوانست موفقیت چندانی در این زمینه به دست بیاورد؛ علاوه بر این تعداد کاندیدا‌ها به گونه‌ای بود که آرا تقسیم و همین امر هم باعث شد که آرا شکسته شود؛ کما اینکه شاید نتوان به قطعیت گفت؛ اما شواهد حاکی از این بود به نظر آرای خاکستری به آقای قالیباف تمایل بیشتری داشتند تا آقای رئیسی.

عدم وحدت؛ عامل اصلی شکست اصولگرایان در انتخابات‌های پیشین

البته محمد دهقان عضو هیات رئیسه مجلس دهم در این باره بیان کرده است که بخش دیگری از آرای روحانی در اثر تفرقه اصولگرایان و عدم رسیدن به وحدت رخ داد و طبیعی بود که تفرقه بین اصولگرایان باعث شد هیچ کدام از کاندیدا‌های اصولگرا توان مقابله با روحانی را نداشته باشند؛ به همین خاطرمی توان گفت آقای روحانی رای آوری خود را مدیون عدم وحدت بین اصولگرایان است. در اردوگاه اصولگرایان بخشی معتقد بودند که "گفتمان انقلاب" تنها متعلق آنهاست و بقیه اصولگرا‌ها را قبول نداشتند. در این میان نیز برخی از اصولگرایان از هفته‌های قبل از انتخابات فکر می‌کردند که انتخابات به نفع آن‌ها تمام خواهد شد و به صورت مستقل حاضر شدند.

وی افزود: یکی از کاندیدا‌های اصولگرا که بیشترین رای را آورد کسی بود که سرمایه اش به خاطر کارآمدی اش بود، اما هیچ پشتیبانی سیاسی از وی توسط اصولگرا‌ها انجام نشد و همه جریانات حاضر در انتخابات رسالت خود می‌دیدند که وی را تخریب کنند.

تنها راه پیروز اصولگرایان در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ چیست؟

و درس عبرتی که نتیجه خوبی داشت 

زمان گذشت و این بار انگار اصولگرایان تجربه تازه‌ای پیدا کرده بودند. انتخابات مجلس یازدهم در تاریخ دوم اسفندماه ۹۸ برگزار شد که در این رقابت حزب ایران سربلند به طور کامل در تهران رای آورد. موضوعی که حمیدرضا ترقی عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی درباره آن گفت: قطعا وحدت تاثیر گذار بود و وحدت نیرو‌های انقلاب در قالب شورای ائتلاف کمک بسیار زیادی داشت به اینکه از پراکندگی و تعدد لیست‌ها کاسته شود و مردم بتوانند جریانی را که می‌تواند در جهت حل مشکلات کشور گام بردارد درست بشناسند؛ علاوه بر این‌ها کارکرد منفی دولت و نارضایتی مردم از عملکرد دولت هم قطعا بی تاثیر در این موفقیت نبوده است.

عدم وحدت؛ عامل اصلی شکست اصولگرایان در انتخابات‌های پیشین

 آیا وحدت اصولگرایان تداوم دارد؟

اما داستان انتخابات برای هیچ جناحی به پایان نرسیده و امروز جریان اصولگرا و اصلاح طلب انتخابات ریاست جمهوری سال بعد را پیش رو دارند که باید دید آیا در این انتخابات از اشتباهات پیشین خود درس خواهند گرفت یا خیر؛ ناگفته نماند که امروز در دست داشتن مجلس برای جریان اصولگرا می‌تواند همچون چاقویی دولبه عمل کند که شاید ضررش بیشتر از سودش باشد.

برای مثال حمیدرضا ترقی در این باره گفته که معمولا روال این است که جریانی که پیروز انتخابات مجلس می شود، می تواند پیروز انتخابات ریاست جمهوری هم بشود؛ بنابراین من به پیروزی اصولگرایان در انتخابات ریاست‌جمهوری خوش‌بین هستم.

تنها راه پیروز اصولگرایان در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ چیست؟

از سویی دیگر هم حسین کنعانی مقدم فعال اصولگرا هم گفته که الان شرایط به گونه‌ای است که مجلس یازدهم در اختیار جریان اصولگرایی است و کارنامه این مجلس برای انتخابات آینده تعیین کننده است. اگر این مجلس بتواند به شعار‌هایی که داده عمل کند و یک کارنامه مثبتی از خودش ارائه دهد می‌توان گفت که شانس پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری را دارد؛ اما اگر نتواند آن اهدافی را که تعیین کرده، شعار‌هایی که داده و همچنین به سخنان مقام معظم رهبری جامع عمل بپوشاند نباید توقع داشته باشد که حتی اصولگرایان هم برای کاندیدای هم جناح خودشان چندان رغبت نشان دهند.

حال گوی و میدان برای جریان اصولگرا آماده است و باید دید که اصولگرایان چه استفاده ای را از آن خواهند کرد؛  آیا وحدت در انتخابات آینده در زمان و مکان مناسب رخ می دهد؛ یا تاریخ تکرار می‌شود.

انتهای پیام/

فاطمه تورانلو 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۹۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمدامین
۰۳:۳۹ ۰۵ آبان ۱۳۹۹
رای ما فقط محمود احمدی نژاد.
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۲۰:۵۵ ۳۰ تير ۱۳۹۹
اقایون نسبتن محترم
دوران احمدی نژاد به سر اومده
United States of America
ناشناس
۲۰:۰۴ ۳۰ تير ۱۳۹۹
تنها راهش اينه كه فقط با خودشون رقابت كنن تنهايي مثل اسفند
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۱۲:۵۶ ۳۰ تير ۱۳۹۹
فقط محمود احمدی نژاد
-
ناشناس
۱۱:۵۰ ۳۰ تير ۱۳۹۹
فقط احمدی نژاد
Iran (Islamic Republic of)
دلسوز قشر محروم و نوکر شهدا
۰۹:۵۹ ۳۰ تير ۱۳۹۹
محمود عزیزم یاور مستضعفان و روستائیان یاور قشر محروم جامعه بیا و به این هرج و مرج اقتصادی فرهنگی اجتماعی و سرگردانی و خلاصه نابودی قشر ضعیف پایان بده کجایی یاور مستضعفان و رهبری کجایی خادم شهدا و خانواده عزیز آنها واقعا دلم برای یه احمدی نپاد شجاع دیگر تنگ شده آیا می آید؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۴ ۳۰ تير ۱۳۹۹
ایشالا تا اون موقع امام زمان عج الله تعالی فرجه الشریف امده دیگه نیاز به اینا نداریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۰ ۳۰ تير ۱۳۹۹
هیچکدام تایید نمی شن، وچندتا رااجباری میارن تامردم آن کسی که مورد نظرشونه راانتخاب کنند!؟!؟ وهدف ازاین برنامه فقط شرکت مردم درانتخابات وشلوغ شدن صف انتخاباته، حالا هرکه انتخاب بشه، که مسلما ازخودشون هست، بشه!؟! چون نمی خواهند کاری برای مردم انجام بدهند!؟؟
Sweden
ناشناس
۲۳:۴۱ ۲۹ تير ۱۳۹۹
یه کلید ساز ماهر سرکوچه مون هست حاضره هر جور کلیدی بسازه دوره کلیدسازی رو هم آموزش میده. کلید مغازه کلید خونه کلید ماشین کلید کارخونه هر چی باشه باز میکنه
Sweden
ناشناس
۲۳:۳۶ ۲۹ تير ۱۳۹۹
آزموده ها رو آزمودن خطاست. بهتر هیچکدوم نباشن چون عملکرد هیچکدوم نهایت به خیر و برکت ختم نگردید
Sweden
ناشناس
۲۳:۲۹ ۲۹ تير ۱۳۹۹
خواهشا این چن نفر همیشه در راس بودند و هستن و ملت انتظار دارد و به نفع همدیگر کنار بکشند و یه پدیده نخبه علمی و با توانا و جوان و متفکر و متدین و وطن پرست و پاکدست و پیرو خط امام و رهبری باشه و انرژی تازه در کالبد این جسم دمیده بشه تا بابی باشه نیروهای جدید و جوان وارد عرصه کلان مدیریتی بشه. پیام و خاست رهبر عزیز این بود ایران به دست جوانان ساخته خواهد شد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۶ ۲۹ تير ۱۳۹۹
مگه بهتر از احمدی نژاد هم هست؟
United States of America
ناشناس
۲۰:۰۵ ۳۰ تير ۱۳۹۹
چون روحاني بيشتر صدمه زده به ارزش پول ملي پس احمدي نژاد بهتره!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۶ ۲۹ تير ۱۳۹۹
قحط الرجال
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۲۲:۴۱ ۲۹ تير ۱۳۹۹
تو رو خدا یکی بیاد که هم بخاد هم بلد باشه اداره مملکتو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۸ ۲۹ تير ۱۳۹۹
اگر احمدی نژاد شرکت کنه رای میدم وگرنه رای به احدی نمیدم
United States of America
ناشناس
۲۰:۰۶ ۳۰ تير ۱۳۹۹
احدي كيه ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۳ ۲۹ تير ۱۳۹۹
فقط احمدی نژاد مردم ایران فقط به احمدی نژاد رای میدهند
Iran (Islamic Republic of)
علی مشهدی
۲۲:۲۹ ۲۹ تير ۱۳۹۹
به نظر میرسه که بهترین گزینه برای ریاست جمهوری آقای قالیباف هست
ایشون به درد مجلس نمیخوره
ولی آقای جلیلی هم برای مجلس هم ریاست جمهوری مناسب هست
ایشون چندین ساله فعالیت های اجرایی مردمی زیادی رو انجام می ده ولی مردم عادی اطلاعی ندارن
Iran (Islamic Republic of)
بنده خدا
۲۲:۱۲ ۲۹ تير ۱۳۹۹
فقط دکترمحموداحمدی نژاد
Iran (Islamic Republic of)
سید
۲۱:۳۷ ۲۹ تير ۱۳۹۹
احمدی نژاد یعنی از هم پاشیدگی نظام سیاسی ایران
یعنی از دست دادن سیاست خارجی
یعنی به سخره گرفتن ارکان مذهب شیعه
مثل ارتباط با امام زمان
یعنی بگم بگم

فتاح شاید گزینه بهتری از احمدی نژاد باشه و البته هنوز زوده که اصلا به عنوان کاندیدا حسابش کنیم

جلیلی همون رییس دولت سایه باشه بهتره

رییسی که در کار قضاوت بماند برای کشور نعمت است

قالیباف هم با پکیجی که طراحی کرده قطعا دنبال ریاست جمهوریه

محسن رضایی در سپاه کار کند و رای ندارد

بقیه اقایون هم ول معطل هستن خصوصا اصلاحات و اعتدال
Iran (Islamic Republic of)
Noonolghalam
۲۱:۲۶ ۲۹ تير ۱۳۹۹
شعار هرچی مرده، احمدی برمیگرده.
# محمود خودمونو ایول
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۷ ۲۹ تير ۱۳۹۹
اين داوطباي اصولگرا بهتره دست جمعي برن پيش رئيسي و وادارش كنن بياد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۱ ۲۹ تير ۱۳۹۹
فتاح و ضرغامی
Canada
ناشناس
۲۰:۴۷ ۲۹ تير ۱۳۹۹
هیچکدام
از قیافه های تکراری 40 ساله خسته شده ایم
فقط قشر جوان .نخبه و تحصیلکرده داخلی
که با ایده هایش بتواند گندی که این دولت زده
را جمع کند
Netherlands
ناشناس
۲۰:۴۷ ۲۹ تير ۱۳۹۹
عامل همه مشکلات مملکت (گرانی وتورم واختلاص وفقروبدبختی وبالارفتن نرخ سکه وارزوطلاوغیره )خودمردم هستن.چون توانتخابشون دقت کافی ندارن بدون اطلاع کامل نسبت به کاندیداشون اقدام می کنندیااحساسی انتخاب می کنند.اگه می خوایین ازاین بدتربه سرتون بیاد.اشتباه گذشته رو دوباره تکرارکنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۶ ۲۹ تير ۱۳۹۹
فقط غیرت ایرانی دکتر احمدی نژاد به کل دنیا می ارزه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۶ ۲۹ تير ۱۳۹۹
فقط احمدی نژاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۶ ۲۹ تير ۱۳۹۹
درود
Netherlands
ناشناس
۲۰:۴۴ ۲۹ تير ۱۳۹۹
عامل همه مشکلات مملکت (گرانی وتورم واختلاص وفقروبدبختی وبالارفتن نرخ سکه وارزوطلاوغیره )خودمردم هستن.چون توانتخابشون دقت کافی ندارن بدون اطلاع کامل نسبت به کاندیداشون اقدام می کنندیااحساسی انتخاب می کنند.اگه می خوایین ازاین بدتربه سرتون بیاد.اشتباه گذشته رو دوباره تکرارکنید.
Sweden
ناشناس
۲۳:۳۰ ۲۹ تير ۱۳۹۹
پس این وسط شورای نگهبان چه نقشی داره!!! ؟؟؟؟
Singapore
و.
۰۰:۲۷ ۳۰ تير ۱۳۹۹
چرا مزخرف میگی مگر انتخابی غیر از بین بدتر و بدترین برای مردم گذاشتن?همه احساس تکلیف و ادعای تشنه خدمت دارند ولی تشنه قدرتند.اصولگرا و اصلاح طلب هم مثل همند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۱ ۲۹ تير ۱۳۹۹
هر کسی که در مورد آزادی صحبت کنه اون رای میاره هیچکسم به برنامه های آیندش کاری نداره مثل انتخابات قبل که آقای رییسی رو تخریب کردن با دروغ های من درآوردی و آقای روحانی رای آورد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۶ ۲۹ تير ۱۳۹۹
اصولگرایان معمولا برنامه و هدف ندارن واتحاد ندارند ونیز فریب نفوذیهای اصلاح طلبان را میخورند وهمدیگر را قبول ندارند ولی اصلاح طلبان متحدند و معمولا کنار یک چهره متحد میشوند.در ضمن اصلاح طلبان در نقش اپوزیسیون وبا نشان دادن مشکلات و انداختن تقصیر روی اصولگرایان و همدردی با مردم وبا نشان دادن اینکه میتوانند خواسته های مردم و جوانان را با استفاده از رابطه باغرب و دادن آزادی برآورده کنند معمولا بیشتر صاحب مسئولیت میشوند و رای می آورند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۱ ۲۹ تير ۱۳۹۹
به ما چه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۰ ۲۹ تير ۱۳۹۹
همه ی بدبختیها از زمان احمدی نژاد شروع شد این لانه مرغی های میگن مسکن مهر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۳ ۲۹ تير ۱۳۹۹
به جای کل کل کردن به داد ملت بدبخت برسید
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۹:۰۹ ۲۹ تير ۱۳۹۹
انتخابات ۱۴۰۰؟
معلوم نیست تا دوهفته دیگه سر کار باشی حاج اقا؟
Iran (Islamic Republic of)
مجید
۲۱:۲۲ ۲۹ تير ۱۳۹۹
وضعیت خیلی اسف بار و بدبختی الان ، بدتر از جنگ و ناامنی نیست
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۹:۰۱ ۲۹ تير ۱۳۹۹
هیچ کاندیدایی از شرق کشور دیگر شانسی برای ریاست جمهوری نخواهد داشت.
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۹:۰۱ ۲۹ تير ۱۳۹۹
با سلام
به نظر من آقای فتاح کارنامه خوبی دارد بهترین گزینه برای ریاست جمهوری خواهد بود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۹ ۲۹ تير ۱۳۹۹
اقای فتاح هم منم منم زیاد دارد
Iran (Islamic Republic of)
جعفری
۱۸:۳۷ ۲۹ تير ۱۳۹۹
من طرف دار اصلاح طلب ها هستم ولی این دوره اگه اقای مهندس فتاح که اصول گرا هستند کاندید شوند به ایشان رای خواهم داد زیرا ایشان واقعا انسان شریف طرفدار حق بادانش با انصاف مردمی پرتلاش عملگرا ویک خصوصیات بارز دیگر ایشان مثل بعضی ها حاشیه ندارند وجوگیر نمیشوند این ملت برازنده داشتن یک رییس جمهور مثل مهندس فتاح هستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۳ ۲۹ تير ۱۳۹۹
فقط محمود احمدی نزاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۳ ۲۹ تير ۱۳۹۹
عب
Iran (Islamic Republic of)
اصغر
۱۷:۵۸ ۲۹ تير ۱۳۹۹
ان شا ا... مردم در انتخابات 1400 پایان جریان اصول گرا و اصلاح طلب را رقم خواهند زد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۶ ۲۹ تير ۱۳۹۹
از هماکنون ریاست جمهوری بعدی جناب دکتر احمدی نژاد را به دوستداران وی تبریک و تهنیت عرض میکنم
United States of America
بی پول
۱۷:۳۶ ۲۹ تير ۱۳۹۹
فقط فقط دکتر احمدی نژاد واقعا مرد واقعا به حال ما قشر ضعیف جامعه کمک حال بود درسته تو کابینش دزد داشت ولی به فکر مردم بود کمک حال مردم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۱ ۲۹ تير ۱۳۹۹
نکه تو دولت های قبلی دزدنبود؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۹ ۲۹ تير ۱۳۹۹
ینی چی که دزد داشت ولی به درد ما رسیدگی کرد؟
اگر رسيديگي میکرد که دردمند نبودیم دیگه...
فقط دزدي کرد
Iran (Islamic Republic of)
وحید
۲۲:۱۸ ۲۹ تير ۱۳۹۹
چرت نگو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۰ ۲۹ تير ۱۳۹۹
رایی که احمدی نژاد داره ده درصدشو بقیه ندارن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۸ ۲۹ تير ۱۳۹۹
عجب درسته در امد نفتی که او هم داشت هیچ کس ندارد و نخواهد داشت!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۴ ۲۹ تير ۱۳۹۹
درود
Iran (Islamic Republic of)
Hadi
۱۷:۲۷ ۲۹ تير ۱۳۹۹
آب زنید راه را سلطان عزت می رسد
مژده دهیدباغ را بوی بهار می رسد.
جناب آقای دکتر محمود احمدی نژاد
Iran (Islamic Republic of)
بختیاری
۱۹:۰۸ ۲۹ تير ۱۳۹۹
خخخخخخخخ.
سلطان عزت!!!!! هر سال یک قطعنامه!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
صادق
۲۰:۴۹ ۲۹ تير ۱۳۹۹
خخخخ بختیاری دولت تدبیرتون هر دقیقه تورم گرانی و تحریم های پشت سر هم علیه وزارتخانه و سازمان و بورس و....الااخر.کلیدساز بگو قفلها خرابه اره عمو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۵ ۲۹ تير ۱۳۹۹
درود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۶ ۲۹ تير ۱۳۹۹
حداقل وطن فروش نبود نه به چین وطن فروشی کرد نه به آمریکا
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۱۷:۰۳ ۲۹ تير ۱۳۹۹
اگر آقای ئیسی یا قالیباف نیومدن، آقای جلیلی بهترین شخصیت برای ریاست جمهوری هستش، فردی ولایت مدار و انقلابی.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۶ ۲۹ تير ۱۳۹۹
رای ما پرویز فتاح
Iran (Islamic Republic of)
مانی
۱۶:۴۴ ۲۹ تير ۱۳۹۹
عشق فقط احمدی نژاد و پرویز فتاح !



البته اگر کرونا بذاره و نکشتمون !



احمدی نژاد فردی است که میخواهد همه چیز را درست کند !



پرویز فتاح فردی است که میخواهد به مردم ضعیف جامعه کمک کند !
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۶:۳۷ ۲۹ تير ۱۳۹۹
انشا الله کار به اونجا نمی کشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۳ ۲۹ تير ۱۳۹۹
فقط فتاح
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۴ ۲۹ تير ۱۳۹۹
اصلاح طلبها که سرخورده شدند ،به جامعه آرمانی نرسیدند

فقط اصولگرایان پای صندوق میروند
رقابت بین اصولگرایان است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۴ ۲۹ تير ۱۳۹۹
به نظر من آقای قالیباف با توجه به سابقه ای که در شهرداری تهران داشته و اهل کار و خدمت عمل به تعهد است میتواند گزینه خوبی باشد.از طرفی آقای احمدی نژاد هم با توجه خدمات بسیار زیاد در دوره های قبل و کارهای مثبت و ماندگاری همچون مسکن مهر و سهام عدالت و دلسوزی همیشگی برای مردم میتواند بهترین گزینه باشد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۱ ۲۹ تير ۱۳۹۹
ما مردم اصولگرا اصلاح طلب نمیشناسیم ما بهبود اقتصاد و کاهش زیاد قیمت ها رو مد نظر داریم
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۱۵:۳۸ ۲۹ تير ۱۳۹۹
فرقی نمیکنه کی داره ریاست میکنه.
مهم اینه که درک و فهم بالایی داشته باشه.
Iran (Islamic Republic of)
y
۱۶:۴۵ ۲۹ تير ۱۳۹۹
درود بر شما
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۰ ۲۹ تير ۱۳۹۹
مثل دکتر احمدی نژاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۵ ۳۰ تير ۱۳۹۹
خیال تغییر نظام هم نداشته باشد .
Iran (Islamic Republic of)
x
۱۵:۲۸ ۲۹ تير ۱۳۹۹
ملت عزیزی که نظر دادید اگه خودتون رئیس جمهور بشین چکار میکنید
برنامه خاصی دارید ؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۹:۰۴ ۲۹ تير ۱۳۹۹
بله حداقل کاری که میکنم یارانه اضافه میکنم به نرخ تورم هر سال
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۵ ۲۹ تير ۱۳۹۹
مثل همه جیبای خودمو خانوادمو کل فامیلامو پر پول میکنم چون تا جایی که یادمه همیشه اینجوری بوده منم نباید به سنتها پشت کنم باید طبق آداب و رسوم کشورداری برم جلو
Iran (Islamic Republic of)
علی مشهدی
۲۲:۲۷ ۲۹ تير ۱۳۹۹
من یک لیسانس بیشتر ندارم
ولی با همین سواد نسبی میدونم که بجای تولید نقدینگی باید با راه هایی مثل اوراق مشارکت نقدینگی از سطح جامعه جمع کرد
اینجوری جلوی هجوم سرمایه دارها به بازارهای طلا و سکه و دلار و مسکن خودرو گرفته میشه و تا حدودی تورم مهار میشه
ولی دولت داره برعکس عمل میکنه و مدام نقدینگی به جامعه تزریق میکنه
اینکار باعث تورم وکاهش ارزش پول ملی میشه
یعنی ارزش مادی کالا ثابت میمونه این پول هست که بی ارزش میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۳ ۲۹ تير ۱۳۹۹
چطور یارانه اضافه میکنی به نرخ تورم هرسال!!!!؟ دادن پول به مردم باید پشتوانه داشته باشد.باید به اندازه تولید پول چاپ بشه در شرایط تحریم و پایین بودن تولید دادن پول بشتر تورم بیشتر ایجاد میکند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۳ ۲۹ تير ۱۳۹۹
چه فرقی می کند؟! هم اصولگرا را دیده ایم و هم اصلاح طلب را. در هر دو مورد آخر کار سر مردم کلاه می رود و هر گروه تقصیر را گردن دیگری می اندازد و مشکلات کشور بدون حل مانده است
Iran (Islamic Republic of)
peyman
۱۹:۳۶ ۲۹ تير ۱۳۹۹
کدوم رییس جمهور اصولگرا بوده میشه بگی؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۲ ۲۹ تير ۱۳۹۹
من فقط به احمدی نژاد رای می دهم چرا که نظرش این بود که اگر مملکت پولی داره همه با هم بخوریم و اگه نداره همه با هم در فقر را بچشیم
Iran (Islamic Republic of)
مسعود
۱۵:۱۶ ۲۹ تير ۱۳۹۹
چرا دروغ میگین جلیلی هم مستقل بود
Iran (Islamic Republic of)
سید
۱۵:۱۶ ۲۹ تير ۱۳۹۹
مردم هیچ گاه احمدی نژادرا از یاد نخواهند برد
واقعیتی که حامی مردم بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۵ ۲۹ تير ۱۳۹۹
خیلی گل گفتی
Iran (Islamic Republic of)
وحید
۰۰:۴۹ ۳۰ تير ۱۳۹۹
درود بر احمدی نژاد
فقط احمدی نژاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۸ ۲۹ تير ۱۳۹۹
هر حزبی که نماینده ای رو برای ریاست جمهوری معرفی می کند، بایستی بایستی و بایستی
مسئولیت تمامی کارهای او را بپذیرد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۱ ۲۹ تير ۱۳۹۹
امیدوارم هرکسی که مسلمان وافقعی هست مثه اقای رجائی رئیس جمهورشه به امیدخداباتشکرازخبرهاتون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۴ ۲۹ تير ۱۳۹۹
احمدی نژاد ثابت کرد مانند شهید رجایی مردم دار هست
و بهش می گند مردمی نژاد از همین جاها ناشی می شود
United Arab Emirates
Saeid
۱۴:۵۹ ۲۹ تير ۱۳۹۹
من کسیو انتخاب میکنم ک حواسش ب قشرهای ضعیف جامعه باشه کمک حال مردم باشه اقتصادو درست کنه جوونا رو ب کار اشتغال بده مسکنو درست کنه ازدواج رو آسون کنه مردمو ب رفاه ببره این لیاقت رئیس جمهوری داره ک ما چن وقت پیش اینارو نداشتیم واز زندگی ناامیدمون کردن .خدایا خودت ظهور امام زمان (عج) هرچی سریتر بگردن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۵ ۲۹ تير ۱۳۹۹
اگه کسی هست به ما نشون بده
Iran (Islamic Republic of)
بنده خدا
۲۲:۱۶ ۲۹ تير ۱۳۹۹
درودبرشما
Iran (Islamic Republic of)
سورنا
۱۴:۵۶ ۲۹ تير ۱۳۹۹
ما فقط یک فرد جوان و پاکدست و _انقلابی و جهادی_میخایم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۵ ۲۹ تير ۱۳۹۹
نداریم مگر اینکه امام زمان ظهور کنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۹ ۲۹ تير ۱۳۹۹
فقط اگر مردم با شناخت نامزد انتخاباتیشون را انتخاب کنند و حرف های شایعه و دروغ در مورد کاندید رقیب را زود باور نکنند،و با یک یا دو حرف نامزدی که معلوم نیست وعده هاش راست باشه یا نباشه زود گول نخورند.....خیلی خوب میشه
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۴:۴۵ ۲۹ تير ۱۳۹۹
قطعا دولت هم مثل مجلس اصولگرا خواهد شد
Iran (Islamic Republic of)
سلمان موحدی
۱۴:۲۷ ۲۹ تير ۱۳۹۹
به نظر میرسه راه حل قطعی عبور از بحران کنونی کشور اتفاق رای ملت و نخبگان به یک نفر و فقط یک نفر کاندید جریان انقلابی باشه .و باز هم به با توجه به تمام وجوه مسیله به نظر میرسه دولت دکتر سعید جلیلی بهترین گزینه هستند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۶ ۲۹ تير ۱۳۹۹
به عشق هرچی مر ده احمدی بر میگرده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۷ ۲۹ تير ۱۳۹۹
انشاءالله به یاری خدابرمیگرده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۳ ۲۹ تير ۱۳۹۹
زنده باد احمدی نژاد
اگر مرد هستید تاییدش کنید
با رای میلیونی رئیس جمهور میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۱ ۲۹ تير ۱۳۹۹
شما خودت نامردی که تاييدش میکنی....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۸ ۲۹ تير ۱۳۹۹
انشاءالله به یاری خدافقط احمدی نژاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۱ ۲۹ تير ۱۳۹۹
فقط احمدی نژاد ..
Iran (Islamic Republic of)
کلثوم کرمیان
۱۵:۵۷ ۲۹ تير ۱۳۹۹
کم دردسر تو مملکت هست
نوبت ادمای دیگه است چه خبره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۰ ۲۹ تير ۱۳۹۹
این یدونراخیلی خوب اومدی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۸ ۲۹ تير ۱۳۹۹
جلیلی یا قالیباف مناسب تر هستن
جلیلی به خاطر صداقت و ساده زیست و محکم بودنش
قالیباف هم بخاطر توانایی اجرایی خیلی خوبی
اینها کسانی هستن که به نظام پشت پا نمی زنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۵ ۲۹ تير ۱۳۹۹
باید مردم باشد از مردم نه بر مردم
مردمی نژاد باشد نه کلیدساز
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۱ ۲۹ تير ۱۳۹۹
فقط محموداحمدی نژادخدمون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۳ ۲۹ تير ۱۳۹۹
فقط دکتر محمود احمدی‌نژاد..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۶ ۲۹ تير ۱۳۹۹
همه مثل هم هستند فرقی ندارند ثابت کردند
Iran (Islamic Republic of)
مانی
۱۳:۵۶ ۲۹ تير ۱۳۹۹
عشق فقط احمدی نژاد و پرویز فتاح !



البته اگر کرونا بذاره و نکشتمون !



احمدی نژاد فردی است که میخواهد همه چیز را درست کند !



پرویز فتاح فردی است که میخواهد به مردم ضعیف جامعه کمک کند !
Iran (Islamic Republic of)
مانی
۱۳:۵۶ ۲۹ تير ۱۳۹۹
عشق فقط احمدی نژاد و پرویز فتاح !



البته اگر کرونا بذاره و نکشتمون !



احمدی نژاد فردی است که میخواهد همه چیز را درست کند !



پرویز فتاح فردی است که میخواهد به مردم ضعیف جامعه کمک کند !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۹ ۲۹ تير ۱۳۹۹
واقعا احمدی نژاد نماد واقعی وفای له عهد بودن. ما در یک روستای دورافتاده ایران هستیم نماینده های خودمون قول میدن که بیان سرکشی نمیان ولی یه رییس جمهور قبل از ریاست جمهوری قول داده بود که میام روستای شما و کمکتون میکنم و همینطور هم شد.مردم باید قدردان آقای احمدی نژاد باشن بخاطر سهام عدالت .من لم یشکرالمخلوق لم یشکرالمخلوق.ساده زیست و پرکار و بفکرمردم
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۶:۵۸ ۲۹ تير ۱۳۹۹
عالی گفتی
Iran (Islamic Republic of)
حامد
۱۳:۴۸ ۲۹ تير ۱۳۹۹
تورا قران اگر نمیتونین کار کنید برای مردم نیان بخدا مدیون خون شهدا هستید
Iran (Islamic Republic of)
جواد
۱۳:۳۸ ۲۹ تير ۱۳۹۹
بنظرم جلیلی از بقیه بهتره بگمانم رای بالایی بیاره
Iran (Islamic Republic of)
ح
۱۳:۳۷ ۲۹ تير ۱۳۹۹
از دیدن چهره سیاسیون بینهایت لذت می برم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۱ ۲۹ تير ۱۳۹۹
ایول
Iran (Islamic Republic of)
بختیاری
۱۳:۱۴ ۲۹ تير ۱۳۹۹
اینقدر اصولگرا و اصلاح طلب بازی در نیارین ریس جمهور باید مرد کار و باهوش و با سیاست و ذکاوت و انقلابی باشد.
باید کشورش را رشد و پیشرفت دهد و امید بیخود ندهد و به هر شعاری که میدهد در همان سالهای اول عمل کند .
Iran (Islamic Republic of)
سرباز وطن
۱۳:۰۹ ۲۹ تير ۱۳۹۹
اول جلیلی بعد فتاح
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۹ ۲۹ تير ۱۳۹۹
فتاح و جلیلی دیگه کدوم موجوداتی هستند

فقط دکتر احمدی نژاد
Iran (Islamic Republic of)
M
۱۲:۵۸ ۲۹ تير ۱۳۹۹
سلام
دوستان اصول گرا و اصلاح طلب یعنی چی
میشه بصورت واضح هر کدوم رو برام روشن توضیح بدید ؟

و اینکه افرادی که راس مملکت ما هستند کدوم اشلاح طلب و کدومشون اصولگرا هستن؟
Iran (Islamic Republic of)
سینا
۱۲:۴۹ ۲۹ تير ۱۳۹۹
اگر احمدی نژاد کاندید و تایید صلاحیت بشه 80 میلیون پای صندوق رای می آیند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۲ ۲۹ تير ۱۳۹۹
اگر بشه....
با دزدی هایی که اطرافیانش کردن...
خودتون ميدونيد که تایید صلاحیت نميشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۹ ۲۹ تير ۱۳۹۹
خداکنه بیاره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۴ ۲۹ تير ۱۳۹۹
ما نه اصول گرا میخوایم نه اصلاحات
ما انقلابی میخوایم انقلابی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۳ ۲۹ تير ۱۳۹۹
اگر رسیدین به اون موقع ؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۰ ۲۹ تير ۱۳۹۹
فقط دکتر محمود مردمی نژاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۱ ۲۹ تير ۱۳۹۹
سهام عدالت = احمدی نژاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۳ ۲۹ تير ۱۳۹۹
گرانی و تورم و بی ارزش شدن پول ملی =احمدی نژاد
Iran (Islamic Republic of)
صادق
۱۰:۲۶ ۳۱ تير ۱۳۹۹
ناشناس ۱۹:۰۳ خوبی تا حالاجوک به این قشنگی ندیده بودم تو فقط جوک بگو.همه عالم میدونن تحریم و برجام نافرجام و تورم و گرانی لحظه ایی و نابودیه اقتصادی در دولت رقم خورد عمو.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۰ ۲۹ تير ۱۳۹۹
فقط دکتر محمود مردمی نژاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۰ ۲۹ تير ۱۳۹۹
فقط دکتر محمود مردمی نژاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۸ ۲۹ تير ۱۳۹۹
هر کی بیاد اوضاع دیگه درست نمیشه یعنی نمیخوان درست شه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۷ ۲۹ تير ۱۳۹۹
احمدی نژاد بیاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۰ ۲۹ تير ۱۳۹۹
احمدی نژادم بیادمهشرمیشه
Netherlands
ناشناس
۱۲:۰۴ ۲۹ تير ۱۳۹۹
احمدی نژاد.تندرو بدرد ریاست جمهوری نمی خوره.هیس هیچ نگو حق بامنه.
Iran (Islamic Republic of)
بنده خدا
۲۲:۲۰ ۲۹ تير ۱۳۹۹
محمودبهترین دردمردم بخصوص طبقه کارگررامی فهمیدولی روحانی 4ماه ازسال گذشته روی حقوق کارگرچانه زنی می کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۹ ۲۹ تير ۱۳۹۹
ما هر سپاهی که کاندید شود فقط به او رأی ميدهيم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۴ ۳۰ تير ۱۳۹۹
مگر ریاست جمهوری احساسی رییس جمهور باید نخبه باشه
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۱۱:۵۶ ۲۹ تير ۱۳۹۹
فقط دکتر "سعید جلیلی"
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۴ ۲۹ تير ۱۳۹۹
اگه کرونا باشه من چه جوری رای بدم
Iran (Islamic Republic of)
r
۱۱:۵۲ ۲۹ تير ۱۳۹۹
درود بر دکتر احمدی نژاد بزرگ مرد ایران زمین
به کوری چشم دشمنان
Iran (Islamic Republic of)
داود
۱۲:۳۱ ۲۹ تير ۱۳۹۹
فقط احمدی نژاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۸ ۲۹ تير ۱۳۹۹
بله محمود یعنی عزت و عظمت مردم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۸ ۲۹ تير ۱۳۹۹
خدا عقل بده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۷ ۳۰ تير ۱۳۹۹
یله خدا به نا عقل داده و دعای نا اینکه خدایا به ما مردم آرامش بده
و توم که بی عقلی بگو خدا بهت عقل بده شاید بشی شبیه بقیه مردم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۹ ۲۹ تير ۱۳۹۹
مردم که واسشون مهم نیست اصلا کی انتخاب بشه، چون هر دو گروه رو آزمودن و در هر دو حالت وضعشون بهتر که نشده بدتر شده. الان مثلا مجلس اصولگراست چکاری داره میکنه؟ یا دولت اصلاح طلب چکاری داره میکنه؟ فقط هر دو گروه دارن حرف میزنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۷ ۲۹ تير ۱۳۹۹
رئیس بعدی ؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
برادر شهید
۱۱:۴۷ ۲۹ تير ۱۳۹۹
بنده آقای احمدی نژاد رو چه تایید بشه چه تایید نشه انتخاب خواهم کرد
مگر اینکه ایشان شخصی را معرفی و یا از شخصی حمایت کند مانند دکتر الهام یا....حتی نامبردگان در بالا
Iran (Islamic Republic of)
بنده خدا
۲۲:۲۲ ۲۹ تير ۱۳۹۹
چراتاییدنشه محمودبهترینه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۱ ۳۰ تير ۱۳۹۹
من فقط به احمدی نژاد رای می دم و اگر خودش نیاد به هیچکسی رای نمی دهم حتی اگر دکتر احمدی نژاد هر روز براش تبلیغ کنه
من تا به شناخت کامل نرسم رای نمی دم و به هیچ کسی که خود در مورد او به یقین نرسیده باشم رای نمی دم
احمدی نژاد رای می دم چون در او به یقین رسیدم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۱ ۲۹ تير ۱۳۹۹
به نظر من آقای جلیلی فرد مناسبیست و از لحاظ فکری به آقای رئیسی هم نزدیکتر است و اصول گرای بدون حاشیه است و به اصول خود پایبند است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۲ ۳۰ تير ۱۳۹۹
من اصلا هیچ حاشیه ندارم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۷ ۲۹ تير ۱۳۹۹
این که راه نمیخاد، از الان مشخصه که رئیس جمهور بعدی اصولگرا خواهد بود دیگه!
مردم الان از روحانی زده شدند و اون هم نمایند ه ی اصلاح طلبا بود، حتی اگه همشون رو هم تایید کنند برای انتخابات که نمیکنند(و دوباره انتخابات بعدی هم مثل همین انتخابات مجلس الان درون گروهی بین اصولگرایان خواهد بود)، مردم این دفعه به رقیب اصلاح طلبا رای خواهند داد و اکثریت طرفدارای اصلاح طلبا و رای خاکستری ها چون این دو دوره سرخورده شده اند ، در انتخابات بعدی شرکت نمیکنند، به همین راحتی از الان مشخصه که برنده ی دور بعدی اصولگرا خواهد، خودت رو اذیت نکن برادر
Iran (Islamic Republic of)
آرش
۱۳:۵۷ ۲۹ تير ۱۳۹۹
الآن قضاوت زوده. اصلاح طلبان همیشه برای انتخابات کار تیمی موفق تری دارن و نقشه های پیچیده تر همین طور ابزارهای تبلیغاتی و تیریبون های بیشتری دارند. نگاه کنید تا مجلس شروع نشده روزنامه های آن ها علیه مجلس و عملکردش انتقاد می کنن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۸ ۲۹ تير ۱۳۹۹
شک دارین اصولگراها برنده میشن؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۱ ۲۹ تير ۱۳۹۹
بر منکرش لعنت!
Iran (Islamic Republic of)
جیر جیر
۱۱:۱۶ ۲۹ تير ۱۳۹۹
فقط جلیلی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۵ ۲۹ تير ۱۳۹۹
جیرجیر؟فقط احمدی نژاد
Iran (Islamic Republic of)
جیر جیر
۱۱:۱۵ ۲۹ تير ۱۳۹۹
فقط جلیلی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۵ ۲۹ تير ۱۳۹۹
با نگاه به کارنامه افراد
آقای فتاح و بعد قالیباف و بعد ضرغامی
هرسه در زمینه اجرایی و اقتصادی و نو آوری
بسیار قوی هستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۹ ۲۹ تير ۱۳۹۹
فتاح و ضرغامی در پست قبلی شاید موفق بوده باشن ولی به درد ریاست جمهوری نمی خورن
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۱۱:۱۰ ۲۹ تير ۱۳۹۹
ببخشید// در مورد ما چه فکر میکنید؟؟
۱۲
آخرین اخبار