رییس شرکت سپرده گذاری مرکزی بورس اوراق بهادار خبر داد؛

صدور بیش از ۴ میلیون کد بورسی از ابتدای سال

فهیمی گفت: در سال ۹۹ بیش از ۴ میلیون کد بورسی صادر شده است، در حالی که در سال ۹۷ تنها حدود ۱۰۰ هزار کدبورسی صادر شده بود.

به گزارش خبرنگار بورس گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، حسین فهیمی رئیس شرکت سرمایه گذاری مرکزی بورس اوراق بهادار و تسویه وجوه در مراسم رونمایی از سامانه احراز هویت الکترونیکی گفت: در بهمن ماه سال ۹۸ طبق برنامه ریزی توانستیم، سیستم‌های داخلی را به روزرسانی کنیم.

او افزود: از ابتدای سال ۹۹ تا کنون بیش از ۴ میلیون کد بورسی صادر شده، در صورتی که سال ۹۷ حدود ۱۰۰ هزار کدبورسی صادر شده است.

فهیمی بیان کرد: همچنین در سال ۹۸، ۶ هزار کد بورسی صادر شده است و در سال ۹۹ روزانه ۱۰۰ هزار کد بورسی صادر می‌شود.

این مقام مسئول گفت: در سال ۹۹ انتقال سهام متوفیان به وراث ۱۰ برابر شده است.


بیشتر بخوانید


فهیمی بیان کرد: در سال ۹۸ عملیات تسویه وجوه حاصل از معاملات بازار سرمایه دو و نیم برابر بودجه کل کشور و معادل هزار هزار میلیارد تومان بود و البته امسال هم پیش بینی افزایش تسویه وجوه در سیستم معاملات را داریم.

رییس شرکت سپرده گذاری مرکزی بورس اوراق بهادار و تسویه وجوه گفت: در سه ماهه ابتدای سال حجم معاملات و تسویه وجوه بازار سرمایه نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵ برابر شده است.

راه اندازی سامانه احراز هویت الکترونیک

فهیمی با اشاره به راه اندازی سامانه احراز هویت الکترونیک گفت: ما تصمیم داریم با راه اندازی سامانه‌های الکترونیک حضور مردم در بازار سرمایه را مطلوب و خوشایند کنیم و علت اینکه تا امروز برخی از درخواست‌های احراز هویت الکترونیکی متقاضیان رد می‌شود، عکس‌هایی است که افراد در ساعات پایانی روز و در حال خستگی و با لباس راحتی منزل در سیستم احراز هویت از خود بارگذاری می‌کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۴ ۲۱ تير ۱۳۹۹
ساختارهاشون مثل سابقه دو میلیون نفر رو هم جواب نمیده، این همه ثبت نام جدید داشتن یا سهام ها رو خود کارگزاری برات نمیخره یا این قدر شلوغه که تو صف هیچی بهت نمیرسه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۴ ۲۱ تير ۱۳۹۹
ساختارهاشون مثل سابقه دو میلیون نفر رو هم جواب نمیده، این همه ثبت نام جدید داشتن یا سهام ها رو خود کارگزاری برات نمیخره یا این قدر شلوغه که تو صف هیچی بهت نمیرسه
آخرین اخبار