نیویورک تایمز: آمریکا و اسرائیل راهبردی برای به عقب راندن برنامه هسته‌ای ایران دارند

روزنامه نیویورک تایمز فاش کرد آمریکا و رژیم صهیونیستی در حال طراحی راهبردی مشترک هستند که هدفش انجام حملات خرابکارانه علیه برنامه هسته‌ای ایران بدون ورود به جنگ با این کشور است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز به نقل از برخی منابع اطلاعاتی نوشت آمریکا و اسرائیل در حال طراحی و تکمیل یک راهبرد مشترک هستند که هدفش حملات خرابکارانه -بدون ورود به جنگ- علیه ایران با نیت حذف بلند پایه‌ترین ژنرال‌های سپاه پاسداران و به عقب راندن برنامه هسته‌ای این کشور است.

برخی از مقامات گفته‌اند: یک راهبرد مشترک آمریکایی-اسرائیلی در حال تکامل بوده است- که البته برخی دیگر استدلال می‌آورند که در حال واپس روی بوده است- تا یک سری حملات مخفیانه تا آستانه جنگ (اما بدون ورود به جنگ) با این هدف انجام شود که برجسته‌ترین ژنرال‌ها (سرداران) سپاه پاسداران ایران (مانند شهید سلیمانی) حذف (ترور) شوند و تأسیسات هسته‌ای ایران نیز (با حملات مخفیانه) به عقب رانده شوند.

حرکت بعدی ممکن است شامل تقابل و رویارویی بر سر چهار فروند کشتی نفتکش ایرانی باشد، که هم اکنون عازم ونزوئلا هستند. این در حالی است که آمریکا قول داده است اجازه ندهد این کشتی‌ها محموله‌های خود را که شامل نفت و فرآورده‌های نفتی ایران می‌شوند- در تخطی آشکار از تحریم‌های آمریکا- به ونزوئلا تحویل دهند.

این رویکردِ در حال شکل گرفتن (فشار آوردن به تأسیسات هسته‌ای ایران و ایجاد خرابکاری در آن‌ها)، رویکردی خطرناک است، زیرا در درازمدت ممکن است برنامه هسته‌ای ایران را بیش از پیش به زیرزمین بکشاند و بدین ترتیب بازرسی و ردیابی آن را به مراتب دشوارتر سازد. اما در کوتاه مدت، مقامات آمریکایی و اسرائیلی شرط بسته‌اند (مطمئنند) که ایران عملیات تلافی‌جویانه خود را محدود خواهد کرد.

در ادامه این مطلب آمده است:  در کاخ سفید، مشاوران ارشد امنیت ملیِ آقای ترامپ در این خصوص هیچ نوع اتفاق نظری ندارند که در چه زمانی یا چگونه باید با ایران رو در رو شوند.  سران نظامی آمریکا، از جمله مارک اِسپر، وزیر دفاع این کشور، و ژنرال مارک میلی، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا، همواره در این زمینه دست به عصا راه رفته و بسیار محتاط بوده‌اند که تقابل نظامی با ایران را ناگهان به سطحی بسیار بالا نکشانند و آن را تشدید نکنند. آن‌ها همواره هشدار داده‌اند که رویارویی نظامی آمریکا با ایران ممکن است بیش از پیش به بی‌ثباتی منطقه خاورمیانه (غرب آسیا) دامن بزند. این در حالی است که ترامپ آشکارا گفته است امیدوار است بتواند از شمار سربازان آمریکایی در منطقه بکاهد که قطعاً با بی‌ثبات‌تر شدن خاورمیانه، اجرای این تصمیم برای ترامپ عملی نخواهد بود و او مجبور خواهد شد نیرو‌های آمریکایی را در منطقه باقی گذارد یا حتی بر تعداد آن‌ها بیافزاید.

مقامات پنتاگون (وزارت دفاع آمریکا) که بسیار عصبی و نگران بودند، به دو نقطه بالقوه در منطقه خلیج فارس اشاره کردند که ممکن است که به محل درگیری شدید نظامی میان آمریکا و ایران تبدیل شود و این امکان وجود دارد که پای تعداد هرچه بیشتری از سربازان آمریکایی را به معرکه برخورد نظامی با ایران یا نیرو‌های نیابتی مورد حمایت ایران در منطقه خلیج فارس باز کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۶ ۲۱ تير ۱۳۹۹
ما بايد يه ريز بگيم اگه اروپا به تعهداتش عمل كنه ما هم فورا جم ميكنيم ولي مرتب هم هشدار بديم اگه زدن محكم اسرائيل رو ميزنيم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۴ ۲۱ تير ۱۳۹۹
آمریکا و اسرائیل غلط می کنند.
Iran (Islamic Republic of)
saeed
۰۹:۴۱ ۲۱ تير ۱۳۹۹
گروه های تروریستی آمریکا و اسرائیل باید هدف حملات گروه های مقامت در منطقه قرار بگیرند.. نابودی این عوامل شیطان در منطقه نزدیک است..
آخرین اخبار