امام جمعه قزوین:

با رعایت بهداشت برای کادر درمان زحمت مضاعف ایجاد نکنیم

امام جمعه قزوین گفت: با رعایت نکردن مسائل بهداشتی، کادر درمانی و پزشکی استان خود را به زحمت مضاعفی خواهیم انداخت.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، حجت الاسلام و المسلمین عابدینی امام جمعه قزوین در خطبه‌های نماز جمعه گفت:زمانی که همه ما به خوبی می‌دانیم که این ویروس منحوس در بین مردم وجود دارد و عده زیادی را به مرگ و نابودی دچار کرده و حتی وضعیت استان قزوین را هم دچار مشکل کرده است، همه وظیفه داریم که مسائل بهداشتی را رعایت کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی اضافه کرد: چندماهی است که کادر درمان و پزشکی در حال تلاش و زحمت برای رفع این بیماری و درمان بیماران هستند بنابراین همه ما باید کمک کنیم تا با بیماری برای کادر درمان زحمت ایجاد نکنیم.

او گفت: لازم است تا متدینین، طلاب، دانشجویان و روحانیت دوباره برای کمک به کادر درمانی و خدماتی برنامه ریزی کنند تا در صورت نیاز آمادگی داشته باشند.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی با اشاره به گرانی افسارگسیخته در جامعه گفت: این گرانی مردم ما را به زحمت زیادی انداخته است و مسئولان و مجلسی‌ها باید برای رفع این موضوع ورود پیدا کنند.

نماینده، ولی فقیه در استان گفت: اگر قرار است مجلس به دولت تذکر جدی دهد این اقدام باید سریع‌تر صورت بگیرد.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی افزود: مسئولان باید درک کنند که مردم در چه شرایط سخت اقتصادی قرار دارند و فشار گرانی و بیکاری و اوضاع نابسامان زندگی آن‌ها را سخت کرده است؛ امیدواریم مسئولان با فعالیت جهادی به داد مردم برسند و وظیفه خود را به درستی انجام دهند.

این خطیب نمازجمعه عنوان کرد: هر دستگاهی طبری‌های خود را بشناسند و اجازه ندهد اتفاقاتی رخ دهد که مفاسد برای مردم مشکلاتی ایجاد کند و تلفاتی در این حوزه داشته باشیم و سپس ورود کنند؛ باید به موقع مفسدان هر دستگاهی و مجموعه‌ای شناسایی شوند و این طبری‌ها از سوءاستفاده مالی و اقتصادی بازداشته شوند.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی با اشاره به هفته عفاف و حجاب یادآور شد: این مناسبت به واسطه کشتار مردمی که در مسجد گوهرشاد مشهد در مقابل نیرنگ استعماری رضاخانِ وابسته به انگلیس قیام کردند صورت گرفت، او می‌خواست عفاف و حجاب را از بین ببرد، اما ایستادگی مردم باعث شد رضاخان و حامیانش به شکست مفتضحانه وادار شوند.

امام جمعه قزوین ادامه داد: مردم ما با ایستادگی در برابر استعمار رضاخانی نشان دادند که زیر بار خواسته‌های استعمار نمی‌روند و اصالت‌های ایمانی خود را حفظ می‌کنند و برای آن ارزش قائل هستند.

او در ادامه خطبه‌های نمازجمعه شهر قزوین بیان کرد: در جنگ ۳۳ روزه لبنان که سالیان قبل انجام گرفت صهیونیست‌ها از اسلام سیلی محکمی دریافت کردند و خدا را شاکریم به واسطه عظمتی که به اسلام و مسلمانان عنایت کرد، امیدوارم همواره این سیلی‌های محکم بر صورت کریه ظالمان نواخته شود تا شاهد قطع ظلم در جهان باشیم.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی با اشاره به گرمای هوا در قزوین هم گفت: در شرایط فعلی صرفه جویی در مصرف آب و برق ضروری است و بی توجهی به این مساله زندگی مردم را به مخاطره می‌اندازد و مسئولان مربوطه مجبور به قطع آب و برق می‌شوند. یادمان باشد که خدای متعال در قرآن کریم اسراف کاران را برادران شیاطین معرفی کرده است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.