همه چیز درباره همسان سازی حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی

همسان سازی حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی به اجرا درآمد و از این پس یک بازنشسته حداقل بگیر بیش از ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان حقوق دریافت می‌کند.

به گزارش خبرنگار  حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، به مناسبت آغاز هفته تأمین اجتماعی به یکی از موضوعات مهم این سازمان می‌پردازیم، "همسان سازی حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی" یکی از مهم ترین مسائل این سازمان بود که سرانجام پس از سال‌ها انتظار به اجرا درآمد.


بیشتر بخوانید


حال سوالاتی برای بازنشستگان تأمین اجتماعی مطرح است که ماجرای افزایش حقوق مجدد چیست؟ مگر به تازگی اعلام نشد که ۲۶ درصد افزایش حقوق برای سال ۹۹ اجرا می‌شود؟

در جواب این گروه از بازنشستگان باید گفت، افزایش ۲۶ درصدی حقوق که از حدود یک ماه پیش اعمال شد، افزایش حقوق سالیانه است که مانند هر سال بعد از مشخص شدن دستمزد کارگران در جلسه شورای عالی کار، حقوق بازنشستگان نیز بر همان مبنا برای سال جدید محاسبه می‌شود، اما این افزایش مجدد حقوق‌ها و خبرهایی که این روزها به گوش می‌رسد، از منابع همسان سازی است.

همسان سازی حقوق یعنی چه؟

حدود ۸ سال پیش مجلس شورای اسلامی قانون همسان‌سازی حقوق بازنشستگان را تصویب کرد تا حقوق بازنشستگان در بازه‌ای مشخص همسان با حقوق شاغلان شود، اما سال‌ها از تصویب این قانون توسط مجلس می‌گذشت و خبری از اجرای این قانون نبود و قرار بود منابع لازم برای اجرای این قانون توسط دولت تأمین شود، اما کم‌ توجهی هر ساله به این امر در لایحه بودجه یا در حالت خوشبینانه محدودیت منابع دولت، باعث شده است که این موضوع دچار یک عقب‌‌ماندگی جدی شود.

اوایل سال جاری بود که سازمان برنامه و بودجه، ۱۰ هزار میلیارد تومان بودجه برای همسان سازی حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری اختصاص داد و این وسط سر بازنشستگان تأمین اجتماعی بی کلاه ماند و صدایشان بلند شد، به طوری که انجمن‌های صنفی بازنشستگی کارگری نسبت به این بی‌عدالتی اعتراض و تأکید کردند که پیگیر حقوق‌شان هستند.

شهاب نادری عضو کمیسیون اقتصادی مجلس هم در این باره گفت: مجلس در بودجه سال جدید اعتباری حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان را برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری قرار داد، اما متأسفانه از این میزان بودجه، اعتباری برای افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی در نظر گرفته نشده است. در این وضعیت نه تنها اعتباری برای صندوق در نظر گرفته نمی‌شود، بلکه طلب‌های به حق آن‌ها نیز تسویه نمی‌شود.

بعد از این صحبت‌ها مدیرعامل تأمین اجتماعی پیگیر پس گرفتن طلب تأمین اجتماعی از دولت شد. بعد از برگزاری جلسات مختلف با مسئولان دولتی و پیگیری‌های مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی در نهایت مشخص شد برخی از اموال دولت به عنوان رد دیون به سازمان تأمین اجتماعی واگذار می‌شود تا این سازمان درآمد حاصل از فروش و یا عرضه سهام در بورس را صرف اجرای همسان سازی کند.

حسن صادقی رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری با اشاره به اینکه ۵۰ هزار میلیارد تومان منابعی بود که دولت بابت بدهی خود به تأمین اجتماعی را پرداخت کند، ادامه داد: مقرر شد این مبلغ در قالب شرکت‌هایی که قابل عرضه در بورس هستند به تأمین اجتماعی پرداخت شود تا تأمین اجتماعی این شرکت‌ها را در بورس عرضه کند تا از درآمد مستمر این شرکت‌ها همسان سازی را اجرا کند.

محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، درباره واگذاری شرکت‌های دولتی به سازمان تأمین اجتماعی برای رد دیون، اظهار کرد: لیستی از دارایی‌های قابل واگذاری دولت به سازمان تأمین اجتماعی با همکاری سازمان خصوصی سازی، وزارت اقتصاد، معاونت امور اقتصادی سازمان برنامه و بودجه، ریاست سازمان برنامه و بودجه تهیه شده است و در اولین فرصت در جلسه هیأت دولت مطرح و پیگیری می‌شود تا یک حجم قابل ملاحظه‌ای از دارایی‌های دولت به سازمان تأمین اجتماعی واگذار شود و طرح همسان سازی حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی اجرا شود.

شریعتمداری با اشاره به اینکه اجرای طرح همسان سازی حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی به نظر هیأت وزیران بستگی دارد، بیان کرد: تلاش می‌کنیم هر چه زودتر این اتفاق بیفتد و یک ماهی می‌شود منتظر جواب هیأت وزیران هستیم، چراکه مراحل مختلف در هیأت وزیران باید طی شود، اما با کمک وزیر اقتصاد و رئیس سازمان برنامه و بودجه به دنبال آن هستیم این مراحل را تسریع کنیم.


بیشتر بخوانید


اجرای همسان سازی حقوق بازنشستگان پس از سال‌ها انتظار...

همه در انتظار بودیم که بالاخره هیأت وزیران این مصوبه را به تصویب می‌رساند یا خیر؟ در نهایت روز چهارشنبه (۱۸ تیرماه) این مصوبه در جلسه هیأت وزیران به تصویب رسید و هیأت دولت با واگذاری ۳۲ هزار میلیارد تومان سهام شرکت‌های دولتی در تأدیه بدهی اش به سازمان تأمین اجتماعی موافقت کرد. بر اساس مصوبه هیأت دولت، بخشی از سهام دولت در ۹ شرکت مهم دولتی به سازمان تأمین اجتماعی واگذار شد و این سازمان متعهد است با اتکاء به این منابع جدید ظرف مدت کوتاهی طی ماه‌های آتی نسبت به اجرای طرح همسان سازی و متناسب سازی حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی اقدام فوری به عمل آورد.

مصطفی سالاری مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی درباره جزئیات همسان سازی حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی، گفت: طی جلساتی که با وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و کانون عالی بازنشستگان داشتیم، تعیین شد از ابتدای مرداد ماه حقوق بازنشستگان با احتساب رقم همسان سازی واریز شود.

سالاری با بیان اینکه هر سال بیش از ۱۵ هزار میلیارد تومان هزینه متناسب سازی خواهد شد، افزود: برای حداقل بگیران بین ۵۰۰ تا ۸۰۰ هزار تومان افزایش و غیر حداقل بگیران تا ۸۰۰ هزار تومان افزایش خواهد داشت که به تناسب سنوات آن‌ها و وصولی فعلی محاسبه می‌شود.

میزان بن خانوار و مسکن چه زمانی افزایش می‌یابد؟

اما بعد از همسان سازی حقوق، بحث دیگر درباره بن خواربار و مسکن مطرح می‌شود که قرار است افزایش پیدا کند. از صحبت‌های مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی این‌ طور مشخص شد که رقم بن خواربار و مسکن افزایش خواهد یافت و حقوق مرداد ماه بازنشستگان تأمین اجتماعی با احتساب رقم همسان سازی و افزایش بن خواربار و مسکن واریز می‌شود.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی درباره جزئیات رقم دریافتی بازنشستگان حداقل بگیر سازمان تأمین اجتماعی، بیان کرد: فرد حداقل بگیر با ۳۰ سال سابقه، اگر تا اسفند ماه سال گذشته یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان دریافت می‌کرده با اعمال ۲۶ درصد افزایش حقوق سال ۹۹ حدود ۲ میلیون تومان دریافت می‌کند که اکنون با احتساب رقم متناسب سازی و افزایش بن خواربار و حق مسکن بیش از ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان دریافت خواهد کرد.

جزئیات نحوه محاسبه همسان سازی حقوق بازنشستگان

علی‌اصغر بیات رئیس کانون عالی بازنشستگان کشور در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، درباره نحوه محاسبه همسان سازی حقوق، گفت: با برگزاری این جلسات نظرات ما و مدیران سازمان تأمین اجتماعی در زمینه فرمول اجرای متناسب سازی بسیار به هم نزدیک است و امیدواریم فرمول قطعی و نهایی متناسب حقوق بازنشستگان طی یکی دو روز آینده اعلام شود.

همچنین اکبر شوکت عضو هیأت امنای سازمان تأمین اجتماعی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، در این باره بیان کرد: محاسبات این موضوع باید انجام شود، در این خصوص بحث‌های حقوقی وجود دارد، هنوز مشخص نیست دقیقا برای چه کسانی قرار است همسان سازی اجرا شود.

با توجه به اینکه تورم در کشور ما دو رقمی است و هر روز نیز قیمت‌ها افزایش می‌یابد شاید این رقم خیلی در پرداخت هزینه‌ها کمک کننده نباشد، اما این رقم نسبت به دریافتی بازنشستگان در سال گذشته بهتر شده است و کمی در تأمین هزینه‌های امرار معاششان کمک می‌کند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۴۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۱ ۰۶ خرداد ۱۴۰۳
سلام خانم هستم ۷۰ سا له سال ۴۰۲ باده سال سابقه با در یافتی ۲میلیون ۳۰۰ ایا همسان سازی بمن تعلق میگیرد یانه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۸ ۰۴ تير ۱۴۰۲
چند تا کامنت که خلاصه و عصاره و شیرازه ی اشکالات و نواقص و ایرادت قوانین مشاغل سخت و زیان اور هست لطفا تمام انها را با دقت بخوانید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۸ ۰۴ تير ۱۴۰۲
چند تا کامنت که خلاصه و عصاره و شیرازه ی اشکالات و نواقص و ایرادت قوانین مشاغل سخت و زیان اور هست لطفا تمام انها را با دقت بخوانید
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۱:۳۹ ۰۴ دی ۱۳۹۹
‌کلا معنی یکسان رو زیر سوال بردید
یارو چهار میلیون و دویست حقوق میگیره بعد یکسان سازی میشه شش میلیون
بعد یه نفر دیگه با هشتصد تومن بعد همسان سازی میشه نهصد تومن
خوب اینو بهش نمیگن یکسان سازی حداقل اگه اضافه میکنید به یک مقدار اضافه کنید این واقعا ظلمه با همچین حقوقی جواب کرایه خونه خیلیا رو هم نمیده
Iran (Islamic Republic of)
شیرزاد همتی پاشاکی
۰۷:۵۴ ۰۵ آبان ۱۳۹۹
سلام چرا به بازنشستگی سال 99 قانون همسانسازی اجرا نشد
Canada
حسن ملایی
۲۳:۲۱ ۳۰ مهر ۱۳۹۹
باسلام ابا همسان سازز برای یک گرو خواص است یا برای همه اگر براب همه است وبه گفته ریس بیمه کانونه بازنشستگان اول مهر با حقوق مهر ماه پرداخت میشود پس چی شد کو پس چرا پرداختت نشد دورغ دورغ دورغ
Iran (Islamic Republic of)
Hamdd
۲۳:۰۲ ۲۲ مهر ۱۳۹۹
خدا جواب شمارو بده ما که ن ما حق بیمه ندادیم
Iran (Islamic Republic of)
مهدی عباسی
۲۳:۱۹ ۱۳ مهر ۱۳۹۹
ما با ۱۵ سال سابقه ۱ میلیون تومن میگیرم ینی با ۱۵ روز حقوق چرا انقد کم دادن حقوق کامل بازنشستگی چقدر هست؟
Iran (Islamic Republic of)
سمیه سعادتی
۱۵:۵۲ ۰۲ مهر ۱۳۹۹
ایا ب بیمه زیر ده سال مشمول همسان سازی هست
Iran (Islamic Republic of)
فیض اله‌صدری
۱۰:۰۸ ۱۹ شهريور ۱۳۹۹
باسلام میخواستم بدونم کسانی که دارن بازنشسته میشن شامل همسانسازی میشن یانه ممنونم
Iran (Islamic Republic of)
عرفان
۲۳:۲۸ ۳۰ مرداد ۱۳۹۹
خداوکیلی خدا روخوش میاد اینهمه سرکاری؟؟بعد ۴ماه تازه به حقوقها اضافه شد بعد ۵ ماه طرح همسازان سازی
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۰۷:۵۶ ۳۰ مرداد ۱۳۹۹
واقعا باعث تاسف،هست با۳۵سال سابقه متناوب سازی برا ما۹۹هزارتومن واریز شده اخه کارسخت وزیان اور حقش نیست وقتی هم ک ۲۴میلیون پول ازما گرفتین برا ابن چن سال سختیکار خدا ازتون نگذره
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۰۲:۴۵ ۲۹ مرداد ۱۳۹۹
سلام
به نظر شما همسان سازی یعنی کسی که ۱۰۰ هزارتومان حق بیمه داده که حداقل بگیر بشه با کسی که ۴۰۰ هزار تومان حق بیمه داده که حداکثر بگیر باشه اونم ۳۰ سال از شکمش زده تا بیشتر بگیره که امروز بازنشتگی و دوره استراحت و از کار افتادگی راحترزندگی کنه و برایه آیندش برنامه ریزی کرده چرا نباید همون ۳۶ درصد افزایش رو داشته باشه. روزی که حق بیمه میدادن اگه میدونستن بهش میگن تو حقوقت زیاده پس کمتر به حقوقت اضافه میشه. اون روز اینقدر به سازمان پول میداد که امروز سر شیب رو بدن سمت متوسط بگیر و حداکثر بگیر هرچی بکاری همونقدر درو میکنی. همه قبول دارین که رده شغلی و مسئولیت در کار یعنی چی زندگی برای همه اقشار سخت شده.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۴ ۲۷ مرداد ۱۳۹۹
بیشتر به نفع مدیران بازنشسته این سازمان شده، مدیرانی که در این سازمان قبل ازهمسان سازی با سی سال سابقه ده میلیون دریافت می کردند بعد از همسان سازی دوازده میلیون وششصد هزار تومان می گیرند، اما یک ازکار افتاده کلی که سابقه بیمه اش به دست خودش نبوده صد وپنجاه هزار تومان اضافه میشه این است عدالت؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
بازنشسته
۱۴:۳۵ ۲۶ مرداد ۱۳۹۹
سلام گفتند بازنشسته با 30 سال سابقه کار زیر 2800 دیگه نداریم... چرا اینقدر.... پدرم بازنشسته با 30 سال پرداختی الان حقوق این ماه 2میلیون گرفته برید باباخودتونا مسخره کنید....
Iran (Islamic Republic of)
رحیم
۱۴:۴۷ ۲۵ مرداد ۱۳۹۹
همیشه کارگر حقش خورده میشه هر حرفی میزنند بعداً میبینی برعکس شد اونی که بیشتر می‌گرفت بازهم حقوقش بیشتر از افراد دیگه
میگیرند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۰ ۲۳ مرداد ۱۳۹۹
بابا گند زدید به همه چیز جمع کنید این بساط رو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۰ ۲۱ مرداد ۱۳۹۹
این تصمیم گیری ظلمی است آشکار در حق کارگرانی که مشمول سختی کار هستند و در بدترین شرایط کاری چرخ صنعت طاعون زده کشور را بحرکت در آورده اند.
Iran (Islamic Republic of)
مستمری
۲۲:۵۲ ۲۰ مرداد ۱۳۹۹
سلام امروز حقوق وازیر کردن با همسان سازی اصلا با این چیزی که اینا گفتن زمین تا آسمان فرق داره این بود ۲۸۰۰ کی گفتین این بود همسان سازی بعد ۱۰ سال انتظار ۲۴۰ تومن حق همسان سازی واریز کردن متاسفم ولی دوباره بازنشسته ها رو گذاشتین سره کار دوباره دل خوشی الکی واقعا تورم و گرانی دیگه مشخص نیست واسمون انقدی که واریز کردین خدا نابودتان کنه
Iran (Islamic Republic of)
مستمری بگیر
۲۰:۲۵ ۲۰ مرداد ۱۳۹۹
لطفا به بازنشستگانی که ده سال سابقه دارن وحقوق ناچیزی یعنی بعد از متناسب سازی تازه به هشتصد تومن رسیده که درمقابل گرونیای سرسام اورهیچ است پس به این قشر لااقل معیشتی بدید تاکنون بما ندادن.
Iran (Islamic Republic of)
مستمری بگیر
۱۸:۱۷ ۲۰ مرداد ۱۳۹۹
نظر من چی شد ؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۹ ۲۰ مرداد ۱۳۹۹
شمایا بیسواد هستید ومعنی واژگان رو نمیدونید یا به فکرقشر ضعیفت جامعه نیستید همسانسازی یعنی برآورده ساختن معیشت مردم براساس نیاز مردم است نه براساس سابقه کار
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۳۰ ۱۹ مرداد ۱۳۹۹
چرا در مورد از کارافتاده ها بی انصافی کردید مگر نه اینکه تا به حال پایه حقوق و تمام مزایای از کار افتاده ها طبق افراد حداقل بگیر با سی سال سابقه بوده چرا در مورد همسانسازی این قانون اعمال نشده و همسانسازی طبق سالهای خدمت برای ما محاسبه شده مگر ما خودمان می خواستیم سی سال کار نکنیم . حق ما رابدهید تجدید نظر نکنید . در فیش حقوقی من متناسب سازی طبق سال خدمت حساب شده و این دور از جوانمردی ما بیمار هستیم به جای اینکه مزایای بیشتری به ما تعلق گیرد حق ما نادیده گرفته شده .
Iran (Islamic Republic of)
بیگم آغا صفی الدین اردبیلی
۱۰:۵۹ ۱۵ مرداد ۱۳۹۹
ماکه حقوقمان 4000000هزار است چی میشه ؟لطفا راهنمایی کنید
Japan
عبدلی
۲۳:۱۶ ۱۳ مرداد ۱۳۹۹
آیا کسانی که در تیرماه سال 1400 بازنشسته میشوند شامل همسان سازی حقوق میشوند ( مثلا با مبلغ هشت میلیون تومان در تیر ماه سال ۱۴۰۰ بازنشسته میشوند حقوقشان چقدر میشود)
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۹ ۲۱ مرداد ۱۳۹۹
ماشالله تو دیگه چه قدر اشتهات خوبه
Bulgaria
موسی احمدی
۱۱:۳۵ ۱۲ مرداد ۱۳۹۹
ازاینطرف اعلام میکنندبرام خریدکالا تاسقف بیست میلیون وام به بازنشسته ها میدن آنهم بدون ضامن اماوقتی میری دنبالش میبینی نه تنهابایدنامه کسرحقوق چک بدی بلکه باپانزده درصدسوداین وام را بهت میدن چرامنت روبازنشسته هامیذارن کارمندان دولت بعدازبازنشستگی یه فروشگاهی دارن که باکارت حقوقی میتونن خریدکنندامابازنشسته تامین اجتماعی این امکانات راندارد
Czechia
رحمت معین زاده
۲۳:۱۶ ۱۱ مرداد ۱۳۹۹
من یک کارافتاده کلی هستم ایا در طرح همسانسازی حقوق باز نشتگان شما حال ما خواهد شد؟؟
Iran (Islamic Republic of)
وحید
۱۸:۴۸ ۱۱ مرداد ۱۳۹۹
خدا اجرتون بده با واریز این دیون محو شده درایام ماضی انشاالله.بتوانم یک موتور گازی دست دوم بخرم باش برم سر قبر بی بی ام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۵ ۰۷ مرداد ۱۳۹۹
من تا جایی که به یاد دارم همسان سازی از زمان محمد رضا شاه بوده برای فقر زدایی لطفا چاپ کنید با تشکر فراوان
Japan
زهرا
۱۲:۰۹ ۰۶ مرداد ۱۳۹۹
کارمندان بازنشسته که بیمه تامین اجتماعی داشتند تکلیفشان چیه برای همسان سازی؟
الان همکارانی که کشوری بودند تعیین تکلیف شدند ولی ما موندیم بدون افزایش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۱ ۰۵ مرداد ۱۳۹۹
همسان سازی شامل خویش فرما هم میشه.؟.مثلا پدر من ده سال سابقه پرداخت بیمه تامین اجتماعی به صورت خویش فرما داره و فوت شده.مادرم الان به اندازه ده روز حقوق میگیره..همسان سازی شامل این افراد هم میشه..ممنون اگه جواب بدین
Iran (Islamic Republic of)
شارع
۲۰:۲۰ ۰۴ مرداد ۱۳۹۹
باسلام و خسته نباشید به تمامی عزیزان ی که به فکر این قشر زحمتکش افتاده اند و انشاالله که هر چه زودتر همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی اجرایی شود خدا قوت میگویم و خود عزیزان میدانند که فشار بسیار ی روی دوش ما بازنشستگان تامین اجتماعی است انشاالله اگر این اتفاق بیفته تمام مردم بازنشسته دعا گوی شما هستیم به یاری خداوند مهربان
Iran (Islamic Republic of)
ولی عامری سیاهوی
۱۱:۴۳ ۰۴ مرداد ۱۳۹۹
دست شما درد نکنه واریز میکنید همسان سازی طبق جدول
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۰ ۰۳ مرداد ۱۳۹۹
سلام مستمری بگیران با حقوق 1600 چقدر دریافت میکنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۰ ۰۲ مرداد ۱۳۹۹
سلا م مسعولین محترم لطفا بفکر بازماندگان هم باشید وحقوق مارا هم مثل بقیه همسان سازی کنید ما هم برای خدمان مشکلاتی داریم باسپاس فراوان
Iran (Islamic Republic of)
حامد
۲۳:۴۱ ۳۱ تير ۱۳۹۹
با سلام
میخواستم بپرسم این همسان سازی حقوق شامل بازنشتگان شرکتی مانند مخابرات هم میشود؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۲۶ ۳۰ تير ۱۳۹۹
عدالت در همسان سازی رو لطفا رعایت کنید. چرا 10 و 15 سال سابقه 50 درصد و 35 سال سابقه 80 درصد ولی کسی که 20 سال سابقه داره 25 درصد اضافه میکنید. چرا انقدر فرق گذاشتید. یعنی کسی که 10 سال کمتر حق بیمه داده باید صدهزار تومان کمتر از 20 سال سابقه دریافت کنه. انصافه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۵ ۲۹ تير ۱۳۹۹
من سابقه کاریم بیشتراز ده سال هست حدود شش سال روز مزد بودم و حقمو اونطوری که باید میدادن بهم ندادن تازه بدهکارم شدم ومبلغ زیادی ازمن گرفتن وده روز حقوق درماه دارم ولی کسانی رو میشناسم با بیست سال سی روز حقوق میگیرن پس به ماهم لااقل ده روز اضافه کنید چون حقوق ده روز خیلی ناچیز هست و به هیچی نمیرسه با این هزینه های سنگین .
Iran (Islamic Republic of)
علی شفیعی
۰۸:۴۰ ۲۹ تير ۱۳۹۹
ممنون از کسانی که از حق وحقوق این قشر زحمت کش دفاع میکنند
Iran (Islamic Republic of)
بیژن فرهود مقدم
۲۲:۰۱ ۲۸ تير ۱۳۹۹
بیژن من با ۳۰ سال کار وبا داشتن ۱۴سال نیم بیمه وحقوق ۷۰۰ تومن نداشتن مسکن بچه ۱۰ ساله ناراحتی ریه ارتورس چه باید بکنم
Iran (Islamic Republic of)
ولایتی
۱۴:۲۵ ۲۸ تير ۱۳۹۹
ما که مجبور بودیم برای زن و بچه کار کنیم و کارفرما بیمه مون نکرده و الان ۶۲ سالمونه و فقط ۱۲ سال سابقه برای بازنشستگی داریم چه کنیم؟
آیا با حقوق ۶۲۰ تومن میشه زندگی کرد آخه چرا همسان سازی نمیکنید متناسب سازی یعنی چی
به ولله صاحب خانه یک میلیون تومن گذاشته روی کرایه خونم
چرا به فکر ما که قشر ضعیف جامعه ایم نیستین
کار نمیکردم خب شکم زنو بچمو چه میکردم
۶۲ سالمه تو رو خدا بفهمید
Iran (Islamic Republic of)
محمد رضا
۱۸:۳۴ ۲۷ تير ۱۳۹۹
سلام. هشت سال پیش قانون همسان سازی حقوق بازنشستگان را مجلس شورای اسلامی تصویب کرده و سازمان برنامه و بودجه باید منابع و اعتبار آنرا تامین کند همانطوریکه برای بازنشستگان کشوری و لشکری ده هزار میلیارد تومان اختصاص میدهد بابد برای بازنشستگان تامین اجتماعی هم این اعتبار را تخصیص بدهد.
Iran (Islamic Republic of)
محمدخان
۱۷:۴۲ ۲۶ تير ۱۳۹۹
اگرهرچه زودتر انجام بشه خوبه هرچند قطره ای دربرابر دریاست خداخیر دهد بانیان این همسان سازی هرچند همسان نیست اما چه باید کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۱ ۲۶ تير ۱۳۹۹
سلام.
چرابه زنانی که مستمری بگیر همسر فوت شده اشان هستند حق عائله مندی نمی دهند؟
France
قربان شفیعی
۲۱:۵۴ ۲۵ تير ۱۳۹۹
با۳۳ سال سابقه ۵میلیون دریافتی متناسب سازی شامل ما هم میشود یانه چقدر
Iran (Islamic Republic of)
سلاحی
۲۱:۵۰ ۲۵ تير ۱۳۹۹
با سلام ما که از قبل می‌دانستیم که به فکر اقتصاد مردم نیستن تا فشار از بالا دستی ها اومد نشستن فکر کردند که چطور بتوانیم بودجه را تقسیم کنیم که اونایی که حقوقشان کمتر هست بیشتر روی فشار معیشتی ببافته رویشان تا به بشن ای مسولین چرا از خدا نمی ترسید ما امیدوار بودیم که همسان‌سازی میکنید حقوقی که کمتر بیشتر تا بره به حقوق بالا برسه ولی ما امیدمون کردی خدایی داریم که از همه بزرگتر و قدرت مند تره اگر حق ما مظلومین را ضایع میکنید خدا خودش از شما خواهد گرفت والسلام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۴ ۲۵ تير ۱۳۹۹
این بی انصافیه که ۸ سال حق اینها را ادا نکردید و شما مدیون هستید چرا چون تامین اجتماعی طلبکار دولت بوده و این همه تبعیض و ظلم در حقشون شده.حال اگر کسی ده سال سابقه ی ببمه داشته و حین انجام کار دچار حادثه و از کار افتاده ی کلی شناخته شده و داشته براساس ۳۰ روز مستمری میگرفته تکلیف همسانش چی میشه.براساس ده سال همسان میشه یا بر اساس ۳۰ سال این شخص که قصد داشته ۳۰ سال کار کنه و حادثه دیده و طی ده سال پرداخت حق بیمه حین کار دچار اسیب شده و مستمریشم بر اساس ۳۰ روزه مگه نبایستی همسانشم روی ۳۰ روز باشه.اون کسی که ۶۰ سالشه و ده سال حق بیمه داشته و ده روز حقوق دریافت میکنه.اون بایستی بر اساس سنوات ده سال همسان بهش تعلق بگیره.نه مورد اول
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۷ ۱۹ مرداد ۱۳۹۹
فعلا که برای ما از کارافتاده ها با سابقه کار مان همسانسازی محاسبه شده که این نهایت بی انصافی . همانطور که پایه حقوقمان طبق سی سال محاسبه شده . همسانسازی هم باید سی سال محاسبه بشه . واقعا در حق ما از کار افتاده ها ظلم شده .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۳ ۲۵ تير ۱۳۹۹
سلام وخسته نباشید به مسئولین محترم.چرا همیشه آخرین گروه کارگران هستند که به یادشون مافتید..خیلی برای من جای سواله که چرا اول لشکری بعد کشوری بعد اگر شد تامین اجتماعی اگر هم نشد که هیچی دیگه یه درصدی به حقوقشون زیاد میشه که تا ازگرسنگی نمیره.عزیزجان والله بازنشسته هم حق زندگی داره درسته بیشترشون بیسوادن ولی اونا هم مثل بقیه بچه دارن مهمان دارن مریض میشن یه کمی به فکر کارگر بازنشسته تامین اجتماعی باشید باتشکر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۵ ۲۵ تير ۱۳۹۹
کسانی رو میشناسم که با بیست سال سابقه سی روز حقوق میگیرن ولی برای ما که ده سال سابقه داریم ده روز حقوق داریم که مقدار ناچیزی به حقوقمان اضافه میشه پس برای ماهم مثل اونا ده روز اضافه کنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۹ ۲۴ تير ۱۳۹۹
سلام مستمری از کار افتاده افزایش حقوق شاملش نمیشود؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۹ ۲۴ تير ۱۳۹۹
خودتونو مسخره کردید، یا مردمو؟
Iran (Islamic Republic of)
آزیتا شهبازی
۱۴:۳۵ ۲۴ تير ۱۳۹۹
سلام خسته نباشید، لطفا فکر حداقلی بگیران باشید طبق گفته شما شخصی که قبلا یک میلیون و پانصد گرفته حداقلی بگیر نبوده بلکه اون بیچاره ای که ششصد و پنجاه میگیره حداقلی بگیر حساب میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۳ ۲۴ تير ۱۳۹۹
باسلام وخسته نباشد این ماه هم که حقوق های ما یکسان سازی نشده چرااول یک مبلغی مثلا 3میلیون واریز میکنید بعداز دودقیقه یک پیام دیگه میاد به مبلغ 2میلیون تومان چرااینقدر ضدونقیض حرف میزنیدو عمل میکنید لطفا حرفهایتان باعملتان یکی باشد این که نشد مردم این روزها گرفتار مالی زیاد دارند لطفا درست رسیدگی کنید حداقل حقوق بازنشستگان باید 10میلیون باشد تابه همه امورات زندگی شان کفاف بدهد باتشکر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۰ ۲۴ تير ۱۳۹۹
والا میگن عدالت ولی دولت فقط به فکر بازنشته ها و کارمندان دولته لطفا یه سری به شرکتهای خصوصی و نیمه خصوصی بزنین کلا به همه شرکتها و کارخانجات چه خودرو و چه غیره چه خصوصی و دولتی ببینید چه خبر حقوق بعضی از شرکتها با کارمندان دولت و با یکدیگر زمین تا آسمون فرق می کنه
Iran (Islamic Republic of)
مجمود
۰۷:۴۸ ۲۴ تير ۱۳۹۹
سلام.هر کسی یه چیزی میگه از ۲۶۰۰۰۰۰,۲۸۰۰۰۰۰,۲۹۰۰۰۰۰ اخه یه مرجعی باید باشه واسه ابلاغ .با این گرونی ها وتورم نمیدونیم باید چه کنیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۳۶ ۲۴ تير ۱۳۹۹
سلام برهمه کسانی که برای بازنشسته ها همسانسازیه حقوق شون رودر تامین اجتماعی تصمیم گیری کردند قدردانی میکنیم بخصوص از آقای دکتر روحانی ودولتمردان عزیز مابازنشستگان تامین اجتماعی همیشه دعاگوی شما بزرگواران هستیم خداوند متعال وعلی ع پشتو پناهتون باشد انشاالله یاعلی مدد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۱۱ ۲۴ تير ۱۳۹۹
سلام آقای دکتر روحانی ودولتمردان عزیز مابازنشستگان تامین اجتماعی منتظرخبرخوش شما بودیم که توسط آقای سالاری مدیرعامل تامین اجتماعی اطلاع رسانی شداءمه اطهار علیهم السلام پشتیبان شما و خانواده محترمتان باشد بحق علی ما ۳۵۰۰۰۰۰بازنشسته تامین اجتماعی باخانواده هامون دعاگوی شماهاوهمه خدمتگذاران جامعه کارگری هستیم خدا خیرتون بده
Iran (Islamic Republic of)
حسن
۱۶:۵۲ ۲۵ تير ۱۳۹۹
دروغگو خجالت بکش داد همه از این فریب بزرگ در آمده.تو دولتی نیستی احتمالا
Iran (Islamic Republic of)
سفید
۲۳:۲۲ ۲۳ تير ۱۳۹۹
دریاره حقدق از کار افتادگان کلی 100درصدی فکری کنید خیلی تو فشار هستیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۹ ۲۳ تير ۱۳۹۹
چند بار حرف میزنید چند جور اول گفتین با افزایش همسان سازی و حق خوار بار و مسکن حدید حدود 3500 هزار تومان میشود بعد دبه کردین دیدید انگار از جیب خودتان میدهید گفتن 2600
Iran (Islamic Republic of)
مهتاب
۱۳:۴۷ ۲۳ تير ۱۳۹۹
سلام من شوهرم فوت شده جداقلی بگیرم ولی سابقه بیمه اش 7سال بودایاهمسان سازی شامل منم میشه
Iran (Islamic Republic of)
علیرضاکارآمدتبریزی
۱۲:۳۴ ۲۳ تير ۱۳۹۹
من یک مستمربگیر تامین اجتماعی باسی سال سابقه هستم ومستاجرکه ماهی۲۲۰۰۰۰۰تومان فقط اجاره میدم چهارنفر عائله دارمومنوهمسرم هم بیمار بیمه تکمیلی هم فقط ازماپول میگیردنهعینک.دندان.ویزیت.دارو تعلق نمیگیردحال شمارا بخداچه بایدکردمثل من زیادچقدرعایت خرج بخدا نمی توانم گوشت بخرم چون یکفرزنددخترم هم بیماره فقط پول داروهای ماحدودیک میلیون استچقدرشرمنده زن وبچه بشم؟؟؟؟؟؟ و۶۶سالمه!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
رضا طغیانی
۲۱:۵۵ ۲۲ تير ۱۳۹۹
چرا فرمول همسانسازی یاهمون متناسب سازی منتشر نمیشود مبنای محاسبه چگونه خواهدبود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۱ ۲۲ تير ۱۳۹۹
سلام خسته نباشید لطفا موضوع یکسان سازی حقوق مستمری بگیران تامین اجتماعی را دقیق پیگیری کنید ،اطلاع رسانی درست و دقیق شود با توضیحات امروز مدیر عامل تامین اجتماعی درباره جزئیات یکسان سازی ظاهرا این موضوع شامل بازنشستگان با سابقه سی وسی و پنج سال میشود ،درباره ازکارافتادگان بازنشستگان با سابقه کمتر صحبتی نشده است ....
Iran (Islamic Republic of)
حسن بخشایشس
۱۴:۰۸ ۲۲ تير ۱۳۹۹
بخداتاهمین الان هم دیرشده همین ماه لطفا برنامه همسان سازی انجام بشه.لطفا.خواهشا.چرابین بازنشستگان تامین اجتماعی ولشکری وکشوری فرق میزارید.مثل این میمونه شمابین بچه هات فرق بزاری.بخداظلم کردن شاخ ودم نداره.همین ازهزارتاظلم کردن بدتره.لطفا خواهشا پیگیری کنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۱ ۲۲ تير ۱۳۹۹
صدای مارو هم بشنوید بعضییا اعتراض میکنن که به حداقل بگیران کمتر اضاف بشه پس ماکه زیر یه تومن دریافتی داریم نظرتون اینه که به ماهاکمتر بدن مگه از جیب شما میخوان بدن که اینقدرحرص میزنید که مبادا بقیه بیشتر بگیرن به شماها خیلی بیشتر اضافه شده بابا حسادت هم حدی داره همه چی رو فقط برا خودتون میخواین.
Iran (Islamic Republic of)
مرتضی
۱۲:۳۷ ۲۳ تير ۱۳۹۹
حرفت حقه. حقوق پایین اتفاقا باید بیشتر بهش رسیدگی بشه تو این گرونی.
Iran (Islamic Republic of)
ا
۰۲:۰۳ ۲۵ تير ۱۳۹۹
واقعا اونایی ک زیر یک ملیون میگیرن باید بیشتر اضافه بشن تواین گرونی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۱ ۲۰ مرداد ۱۳۹۹
احسنت برتو همسانسازی برای برآورده شدن معیشت نیاز مردمه نه تعیین حقوق به وسیله سابقه کار
Iran (Islamic Republic of)
مسعود
۰۲:۱۸ ۲۲ تير ۱۳۹۹
واقعاجای تاسف داردکه بنده به دلیل مدرک تحصلی پست سازمانی اضافه کاروسایرمزایای مشمول بیمه عمری سی درصدبیمه به سازمان پرداخت نمودم الان باید۱۵درصدورقم ۱۶۴هزارتومان افزایش دریافت کنم حداقل بگیر۲۶درصدو...که چندسال این روال ادامه داردواین عین خطاست ودیگرعدالتی درآن به چشم نمیخوردیکباره بفرماییداین مبلغ به حداقل بگیران اضافه وبعدبراساس قانون موجودافزایش سالیانه رااعلام فرماییدخودسازمان خطارادرپیش گرفته عدالت دیگرجایگاهی ندارد!!!!؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۴ ۲۲ تير ۱۳۹۹
فکر میکنی که اونایی که حداقل بگیر یا زیر حداقل بگیر هستن همه بیسوادن که مدرک و پست سازمانیتو به رخ میکشی شما با این چیزی که گفتی معلومه حقو ق بالایی داری دم از عدالت نزن خواهشا
Mauritius
ناشناس
۲۲:۳۱ ۲۱ تير ۱۳۹۹
دو کارمند باشرایط کاملا برابر در اداره بازنشست میشن
یکی بیمه خدمات درمانی که دولت سر سال و امسال حقوقش رو اضافه کرده و ارتباطش با اداره قطع نمیشه
دیگری که بیمه تامین اجتماعی یا اشتباهی داره که باید منتظر بمونه که اگه تامین اجتماعی دلش خواست حقوق بهش بده و هر دفعه هم دیرتر واریز کنه اضافه حقوق پیش کش
اخه شکم این کارمندای تامین اجتماعی رو نمیشه پر کرد....
عدالت اسلامی را در همین اداره نیز می توان جستجو کرد!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۸ ۲۱ تير ۱۳۹۹
جالب است برخی نقطه نظرات. بیشتر دنبال مساوات هستند تو همسان سازی تا عدالت. برخی افراد حداقلی بگیر مبلغ کمی حق بیمه برای سی سال پرداخت کردن اون موقع حتی انتظار دریافت مبالغ بالای 800 تومان رو نسبت به اونایی که سی سال کار کردن و بنا به دلیل مدرک تحصیلی یا نوع شغل یا حتی محل کار تخصصی... حق بیمه بالایی رو در سی سال پرداخت کرده اند، دارن! تعجب میکنم از این نگاه احساسی برخی حداقل بگیرها! پس اونموقع عدالت چگونه باید رعایت بشه؟ 26 درصد رو هم که شما گرفتید .
Iran (Islamic Republic of)
از کار افتاده معدن ذغالسنگ زیراب سوادکوه
۲۳:۲۰ ۲۱ تير ۱۳۹۹
مگه ۲۶درصد رو شما نگرفتی در ضمن اونی که مدرک تحصیلی داشته و تخصص داشته دیگه حداقل بگیر نبوده .خوبه شما تو راس نبودی .الان من که ۷ سال کار کردم بعد پام قطع شد شما نطرت اینه به اندازه ۶ سال دریافت کنم .یعنی از حداقل بگیر بازنشسته کشوری کمتر بگیرم .الهی شکر که هنوز سفره ات پهنه .بعصیا از اینکه تو این گرونی و تورم بعد سالها یه نگاهی به ما بدبختا شده دارن شیون میکنن که ما باید بیشتر بگیریم .برادر تو که این جور از خودت گفتی حداقل بگیر نیستی میانه بگیر هستی تازه سهم شما رو گفتن بیشتره حدود یک تومن میدن به شما
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۸ ۲۲ تير ۱۳۹۹
شما نفست از جای گرم بلند میشه 30 سال حق بیمه دادی به نرخ قدیم دادی حقوقی که داری میگیری به نرخ جدیده اما بد بخت بیچاره هایی مثل ما که به دلایلی مجبور به مستمری گرفتن شدن و حق بیمه بیشتری نسبت به مبلغی که شما پرداخت کردی پرداخت کردن و کمترین حقوقو دارن میگیرن
واقعا همینجور که کوته نظر و چشم تنگ هستی روزیت هم همینجوری میشه
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۰:۰۵ ۲۲ تير ۱۳۹۹
بله باید هم ناراحت نباشی وقتی مثل ما سی سال تویه کارخانه کاشی کار کنی و بعدکارخانه را به بهانه واگذاری خصوصی و بعد کارخانه را ورشکست کردند و 2سال حقوق بچه ها را نمی‌تونستم بدن .بله 2سال باور کردنی نیست ولی یه سرچ کنی میبینی که کارخانه های کاشی چطور ورشکستوندند و بعد هم که با مصیبت بازنشسته شدیم.این وضع حقوقمونه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۴ ۲۲ تير ۱۳۹۹
برادر گرامی حق کاملا با شماست. بعضی ها فکر می کنند صندوق بیمه و بازنشستگی تامین اجتماعی موسسه خیره است و هیچ توجهی هم به قوانین و مقررات بازنشستگی و حقوق مرتبط با آن ندارند. اگر حداقلی بگیر شدی بایستی به عملکرد خودت در سی سال قبل نگاه کنی نه اینکه دائم خودت رو بطور غیر موجه با دیگران مقایسه کنی و بناحق کوس انالحق بزنی!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۰۷ ۲۵ تير ۱۳۹۹
حسود نیاسود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۵ ۲۱ تير ۱۳۹۹
دوست عزیز در اکثر کالاها تورم 3 رقمی بوده .یعنی حتی 100 درصد هم بیشتر بوده.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۰ ۲۱ تير ۱۳۹۹
با یک یاعلی ریشه مدیران فاید را دربیاورید اینکار کمتر از جهاد نیست
United States of America
ناشناس
۱۹:۱۷ ۲۱ تير ۱۳۹۹
تورم توسط بالا پایین رفتن سکه و ارز که دست دولت
هست ايجاد میشه و این باعث بی ارزش شدن ریال میشه
که نظم اقتصاد را بهم میریزه
و همش تحریم را بهانه می کنند
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۹:۰۸ ۲۱ تير ۱۳۹۹
خدا را شکر معنی همسان سازی را فهمیدیم.یعنی کارگری مثل من که 30سال کار کردم با 4 تا فرزند باید 3 تومان بگیرم و اون هم که از ابتدا 10 تا 20 و 25 ملیون تومان میگیره همه به یک اندازه افزایش پیدا کنند.عجب زیبا همسان‌سازی میکنید.عجب س طبقاتی در تامین اجتماعی بیداد میکند.اونی که فقیره با اونی که غنیه همه را قبل از عید اضافه کردن کشوری لشکری و فرهنگیان فقط مستمری بگیر باید آنقدر مظلوم باشد که 4ماه از سال بگذرد تازه از یک ماه دیگه اونم 400 یا 500 یا 800 با این شرایط اقتصادی با بیماری های که یک بازنشسته تازه با فرزندان مجرد توی این شرایط سخت چه کنیم.به خدا قیامت و توی این دنیا باید جواب خدا را بدهید.همسان سازی اغنیا بهتر بود برای خبر. البته کار دولت متناسب سازیه نه همسان سازی .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۸ ۲۲ تير ۱۳۹۹
کلاهت هم بنداز بالا دم‌ مدیر گرم که تلاش کرده همسان سازی کنه هرچی باشه کارش درست بوده
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۱۸:۵۷ ۲۱ تير ۱۳۹۹
این افزایش حقوق شامل حداقل بگیران میشه از جمله از کارافتادگی کلی ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۳ ۲۱ تير ۱۳۹۹
ترابه قران اینهای که ده سال یا یازده سال دارن مشمول فرانشیز شدن الان حقوقش ۶۰۳تومن بوده را چقدر اضاف میکنین تا به گدای نرفتم یه اجاره خونه شده ۶۰۰کم کمش چی باید بخوریم یا قران خودت به فریاد برس یا جونم بگیر ننگ نمیتونم ببینم یه زن تنها با فرزند دختر خونه اجاره ای صاحب خونه های گرگ صفت ترابه قران برای همه یکسان کنید چقد زلالت بکشیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۳ ۲۲ تير ۱۳۹۹
واقعا کسایی که بهت منفی دادن چی فک کردن که منفی دادن ؟! برادر من وقتی مردم دلشون به حال همدیگه نمیسوزه از مسئولین دیگه چه توقعی میشه داشت
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۸:۱۹ ۲۱ تير ۱۳۹۹
کاشکی در کنار این همه تبلیغ و اخبار همسان سازی، یک بار هم میرفتین دنبال چند نفر حقوق بگیر یا از کار افتاده تامین اجتماعی و با چشم خودتون میزان افزایش حقوق رو میدیدید.
13سال سابقه داشتم. توی حادثه آسیب نخاعی و از کار افتاده شدم.
این رقم های عجیب و قریب رو هر کی میگیره به ما هم نشان بدین.
برین از چهار نفر سوال کنید آیا حقوق شما اضافه شده؟
Iran (Islamic Republic of)
وحید
۱۸:۱۸ ۲۱ تير ۱۳۹۹
آفرین بر شما با مسله افزایش حقوق ببیند چند ماهه مردمو مضحکه خود کردن در حالی که حقوق ومزایا خودشان یک روزه سه برابر میشه
Mauritius
ناشناس
۲۲:۳۴ ۲۱ تير ۱۳۹۹
یه نگاه به حقوق کارمندان تامین اجتماعی بندازید....
این پولیه که داره از جیب مردم تو جیب کارمندان تامین اجتماعی میره..
منم کارمندم ولی هیپ کدام از مزایای این کارمندان رو ندارم هیچ کدوم...
Poland
مینو
۱۸:۱۳ ۲۱ تير ۱۳۹۹
توی همین تامین اجتماعی با سنوات 10 سال حداقل حقوق دریافت می کنند
بعد تغییر قانون با 20 سال سابقه هم حداقل حقوق دریافت نمیشه
این تفاوت و تبعیض چطور قرار جبران بشه؟!
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۹:۰۸ ۲۱ تير ۱۳۹۹
خدا را شکر معنی همسان سازی را فهمیدیم.یعنی کارگری مثل من که 30سال کار کردم با 4 تا فرزند باید 3 تومان بگیرم و اون هم که از ابتدا 10 تا 20 و 25 ملیون تومان میگیره همه به یک اندازه افزایش پیدا کنند.عجب زیبا همسان‌سازی میکنید.عجب س طبقاتی در تامین اجتماعی بیداد میکند.اونی که فقیره با اونی که غنیه همه را قبل از عید اضافه کردن کشوری لشکری و فرهنگیان فقط مستمری بگیر باید آنقدر مظلوم باشد که 4ماه از سال بگذرد تازه از یک ماه دیگه اونم 400 یا 500 یا 800 با این شرایط اقتصادی با بیماری های که یک بازنشسته تازه با فرزندان مجرد توی این شرایط سخت چه کنیم.به خدا قیامت و توی این دنیا باید جواب خدا را بدهید.همسان سازی اغنیا بهتر بود برای خبر. البته کار دولت متناسب سازیه نه همسان سازی .
United States of America
ناشناس
۱۹:۲۶ ۲۱ تير ۱۳۹۹
جبران نمیشه مینو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۴ ۲۱ تير ۱۳۹۹
کی گفتہ با 10 سال سابقہ حداقل حقوق دریافت میشہ؟ اونی کہ 10 سال پرداخت کردہ فقط 10 روز در ماہ حقوق میگیرہ یعنی بہ یک میلیون ھم نمیرسہ
لطفا بدون تحقیق و عدم آگاھی صحبت نکنید
Iran (Islamic Republic of)
ادیب
۲۱:۰۵ ۲۱ تير ۱۳۹۹
من مادرم بازنشسته تامین اجتماعی هست حقوق دریافتیش با سابقه نزدیک به 18 سال 800 هزارتومان بود که افزایش حقوق امسال یک میلیون شد که مین اضافه شدن تا الان فقط برای یک ماه پرداخت شد و از اقوام کسی همکار مادرم بود چند سال قبل مادرم با سابقه 10 سال بازنشسته شد حقوق دریافتی سال گذشته اش. یک میلیون پانصد هزار بود یعنی حداقل بگیر به حساب میاد قانون رو هر وقت دلتون می خواد تغییر میدید این چیزها رو هم می بینید؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۰ ۲۱ تير ۱۳۹۹
سلام همسان سازی یعنی حقوق حداقل بگیران نزدیک بشه به حقوق بالا بگیران اونوقت شما برعکس عمل میکنید چراشومن نمیدونم
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۹:۰۸ ۲۱ تير ۱۳۹۹
خدا را شکر معنی همسان سازی را فهمیدیم.یعنی کارگری مثل من که 30سال کار کردم با 4 تا فرزند باید 3 تومان بگیرم و اون هم که از ابتدا 10 تا 20 و 25 ملیون تومان میگیره همه به یک اندازه افزایش پیدا کنند.عجب زیبا همسان‌سازی میکنید.عجب س طبقاتی در تامین اجتماعی بیداد میکند.اونی که فقیره با اونی که غنیه همه را قبل از عید اضافه کردن کشوری لشکری و فرهنگیان فقط مستمری بگیر باید آنقدر مظلوم باشد که 4ماه از سال بگذرد تازه از یک ماه دیگه اونم 400 یا 500 یا 800 با این شرایط اقتصادی با بیماری های که یک بازنشسته تازه با فرزندان مجرد توی این شرایط سخت چه کنیم.به خدا قیامت و توی این دنیا باید جواب خدا را بدهید.همسان سازی اغنیا بهتر بود برای خبر. البته کار دولت متناسب سازیه نه همسان سازی .
United States of America
ناشناس
۱۹:۲۸ ۲۱ تير ۱۳۹۹
حقوق حداقل بگیران نزدیک نمیشه به حقوق بالا بگیران ناشناس
بشه چه?
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۲ ۲۱ تير ۱۳۹۹
بعد میشه بفرمایید چرا و روی چه اصلی حقوق حداقلی بگیران باید به حقوق بقول جنابعالی بالا بگیران نزدیک بشه؟ برادر عزیز کمی منطقی باشید. اونوقت که ما حق بیمه تپل و بمدت سی سال و با مدرک فوق لیسانس و کلی مسئولیت از حقوقمان کم میشد جنابعالی کجا بودی و چقدر حق بیمه پرداخت میکردی؟ پس تفاوت کجا بایستی محاسبه بشه؟ شما بایستی همسان سازی رو با امثال خودتان بسنجی نه با کسانی که در مدت سی سال حداقل پنج برابر شما حق بیمه پرداخت کردن!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۲ ۲۱ تير ۱۳۹۹
همچین چیزی نیست چون اینجوری بعد از چندسال حقوق حداقل بگیر مساوی با حداکثر بگیر میشه یا حتی بیشتر. درحالیکه حق بیمه یکسان نبوده و حداکثر بگیران چند برابر حق بیمه دادن.
Iran (Islamic Republic of)
Az
۱۷:۰۱ ۲۱ تير ۱۳۹۹
سلام‌من بیش از ده سال سابقه بیمه دارم‌ و بعد دچار یک حادثه شدم و از کار افتاده شدم میخوام بدانم تکلیف حقوق ازکار افتاده های تامین اجتمائی چه میشود هیچ کس در باره حقوق ما از کار افتاده های تا مین اجتماعی صحبتی نمی کند در ضمن‌ ازناحیه گردن هم ضایعه نخایی شدم و متاهل و دارای دو فرزند هستم و توان انجام کار دیگری هم ندارم پس تکلیف ما چه میشود
United States of America
ناشناس
۱۹:۳۰ ۲۱ تير ۱۳۹۹
هیچ کس در باره حقوق شما از کار افتاده های تا مین اجتماعی صحبتی نمی کند جز شما Az
Germany
ناشناس
۱۶:۲۱ ۲۱ تير ۱۳۹۹
البته این لازم به شعار دادن ندارد سوال این چرا سازمان برنامه برای بازنشستگان کشوری تلاش دارن ولی برای تامین اجتماعی ندارد همسان سازی هم باید با نظارت دقیق انجام شود
United States of America
ناشناس
۱۹:۳۱ ۲۱ تير ۱۳۹۹
با نظارت دقیق دقیق انجام شود
Iran (Islamic Republic of)
عزن الاه
۱۶:۲۱ ۲۱ تير ۱۳۹۹
دمتون گرم خوشحالم کردید
United States of America
ناشناس
۱۶:۱۶ ۲۱ تير ۱۳۹۹
امین یا رب العالمین
Sweden
ناشناس
۱۵:۵۵ ۲۱ تير ۱۳۹۹
با سلام. به نظر شما اینکه حداقل بگیر 500-800 اضافه شود و غیر حداقل بگیر 800 اضافه شود. اسمش همسان سازی است؟!
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۱۴:۴۶ ۲۱ تير ۱۳۹۹
خب، درست توضیح بدن که این همسان‌سازی به چه کسانی تعلق میگیره دیگه. همه روانداختن جون هم که چی بشه؟ یه بارمیگن به همه یه بارمیگن معلوم نیست به چه کسانی. امیدوارم رئیس قوه قضائیه تواین مسئله ورودکنه. وحق مستضعف روبگیره.
United States of America
ناشناس
۱۹:۳۸ ۲۱ تير ۱۳۹۹
مستضعف ضعیفه وحقی نداره سعید جون
Iran (Islamic Republic of)
احمد گنجخانلو
۱۴:۴۴ ۲۱ تير ۱۳۹۹
خدا قوت و ورود بشما انشاالله خداوند پشت و پناه شما وخانوادتون باشد
United States of America
ناشناس
۱۹:۳۸ ۲۱ تير ۱۳۹۹
انشاالله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۴ ۲۱ تير ۱۳۹۹
پس حقوق اقای شوکت را اضافه نکنید
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۸:۲۱ ۲۱ تير ۱۳۹۹
همشو بدین به شوکت نگرانیش رفع بشه آفتابه لگن 7 دست شام و نهار هیچی برای مستمری بگیر بیچاره دیگه چیزی باقی نمی ماند با این همه صاحب شوکت.نوبخت.سالاری.بیات.شریعتمداری.صادقی .بقیه رو بلد نیستم نماینده ها ی 231میلیونی 31میلیون حقوق 1ماه مستمری بگیر سالی 20 میلیون متاسفم برای دولت و مردم
United States of America
ناشناس
۱۹:۳۸ ۲۱ تير ۱۳۹۹
نمیشه
Iran (Islamic Republic of)
از کار افتاده معدن ذغالسنگ زیراب سوادکوه
۱۴:۲۵ ۲۱ تير ۱۳۹۹
سلام یعنی بازنشسته با ۳۰ سال فقط شامل میشه ما از کار افتاده ها هم حداقل بگیر هستیم هر ماه کلی هزینه دارو و پزشک میدیم
United States of America
ناشناس
۱۹:۴۰ ۲۱ تير ۱۳۹۹
خدایا
Iran (Islamic Republic of)
ب م
۱۴:۲۱ ۲۱ تير ۱۳۹۹
با سلام درافزایش همسان سازی شامل حال همه قشربازنشسته بشود برابر عدالت همچنین نظر به تاثیر مدرک درحقوق بازنشسته بعضی ازبازنشستگان لشکری مانند نزاجا درزمان شاغلی مدرک لیسانس دریافت ودرسیستم حقوقی درج ولی پس از بازنشسته شدن مدرک آنان درسیستم بازنشستگی درج نشده لطفا رسیدگی وپی گیری شود باتشکر
United States of America
ناشناس
۱۴:۱۷ ۲۱ تير ۱۳۹۹
این چه همسان سازی هست که به کسی که سی سال سابقه داره دومیلیون ششصد هزار بخواهند بدهند البته این بیچاره ها حق دارند!!!!!!ولی آنها که سابقه کمتری دارند چقدر اضافه می شود.چرا خود همسان سازی شفاف سازی نمی شود، بنازم به این عدالت!!!!!!!!!وجالب است کسانی درباره حقوق یک میلیون وسیصد بازنشگان حرف می زنند که حقوق خودشان بالای بیست میلیون تومان هست!!!!!!!!
United States of America
ناشناس
۱۹:۴۲ ۲۱ تير ۱۳۹۹
تصمیمگیرن
Netherlands (Kingdom of the)
دانیال
۱۳:۲۰ ۲۱ تير ۱۳۹۹
با سلام اکه همسانسازی ۸۰۰ تومان باشه حق بن ۴۰۰ و حق مسکن ۳۰۰ تومان بااین روی هم رفته یک میلیون بانصدهزار تومان باید ب مستمری همه اضافه بشه یعنی کسی که دو تومان دریافتی داره سه میلیون بانصدتومان میشه ولی فکر نمیکنم بشه جون ازاین مبلغ انقدر قیجی میکنن که واقعا شبیح افزایش نباشه
United States of America
ناشناس
۱۶:۱۹ ۲۱ تير ۱۳۹۹
تورم را دوست داری دانیال?
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۶ ۲۱ تير ۱۳۹۹
این همه هو و جنجال هنوز معلوم نیست برای چه کسانی اجرا شود.درست اطلاع رسانی شودتا اذهان عمومی دچار تشویش وبلاتکلیفی و از برنامه ریزی اشتباه اجتناب بشه.انشاا... به فرمول عادلانه برسید.
United States of America
ناشناس
۱۹:۴۳ ۲۱ تير ۱۳۹۹
درست اطلاع رسانی شود?
تورم توسط بالا پایین رفتن سکه و ارز که دست دولت
هست ايجاد میشه و این باعث بی ارزش شدن ریال میشه
که نظم اقتصاد را بهم میریزه
و همش تحریم را بهانه می کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۲ ۲۱ تير ۱۳۹۹
با ساام:بنده مستمری بگیری هستم که سال 93بازنشست شده ام وسابقه سی وسه سال را هم دارم وحالا حقوقم شده دو ملیون چرا با فردی که امسال بازنشست شده با سابقه سی سال در حدود سه ملیون ششصد حقوق می گیرد تفاوت زیاد دارد در ضمن با همسان سازی من باید بیشتر از او اضافه شودولی برطبق گفته مدیر سازمان باز هم افرادی که حقوق بالا دارندبیشتر ازما می گیرنداین یک بی انصافی است وباید این فرمول را حذف کنند وتصمیم جدیدی بگیرند
United States of America
ناشناس
۱۹:۴۶ ۲۱ تير ۱۳۹۹
چکار با فرد دیگه داری ???
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۲:۲۸ ۲۱ تير ۱۳۹۹
سوال اینجاست همسان سازی و مزایا موردنظر از مرداد حساب میشه یا مابه‌التفاوت ماه های قبل هم میدن؟
United States of America
ناشناس
۱۹:۴۷ ۲۱ تير ۱۳۹۹
همسان سازی حرف مفت محمد
تورم توسط بالا پایین رفتن سکه و ارز که دست دولت
هست ايجاد میشه و این باعث بی ارزش شدن ریال میشه
که نظم اقتصاد را بهم میریزه
و همش تحریم را بهانه می کنند
Iran (Islamic Republic of)
سارا
۱۲:۲۴ ۲۱ تير ۱۳۹۹
همینقدر نیدونم شما پدر سوخته ها اگه بلد نبدید ملت رو با تر دستی بپیچونید که مدیر و مسیول نمیشدید راستی اگه شما باز نشست بشین چقدر حقوقتونه اصلا بازنشست میشید شما خناسها
United States of America
ناشناس
۱۶:۲۰ ۲۱ تير ۱۳۹۹
امین یا رب العالمین سارا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۵ ۲۱ تير ۱۳۹۹
خدا کنه اینطور بشه به خدا بعد از سی سال کار ظلم بزرگی هست با یک میلیون زندگ کردن
United States of America
ناشناس
۱۶:۲۳ ۲۱ تير ۱۳۹۹
یک میلیون کم نیست ناشناس تورم زیاده
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۱:۵۲ ۲۱ تير ۱۳۹۹
فقط حرف میزنن بازنشسته با وجود رفت آمد بچه ها ونوه ها هزینه اش بیشتره تازه هزینه های دندانپزشکی بالاست بااین دفترچه بیمه باید هزینه از جیب پرداخت بشه فکر این مسائل باشن بهتره
Iran (Islamic Republic of)
narimani
۱۱:۰۵ ۲۱ تير ۱۳۹۹
سلام
حقوق مستمری بگیران چی
به داد این افراد برسید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۸ ۲۱ تير ۱۳۹۹
این هنر نیست که شما طلب تامین اجتماعی از دولت را آنهم بصورت سهام شرکت های بعضا مشکل دار بابت همسان سازی دریافت نموده اید قرار بر این بود که ۵۰ هزار میلیارد تومان از محل بودجه دولت به همسان سازی اختصاص داده شود مضافا اگر قرار بر قبول سهام بود چرا ده درصد سهام شستا را فروختید حال که فروختید بفرمائید ۷۵۰۰ میلیارد تومان ‌کجا هزینه شد با حساب سر انگشتی ۵۰ هزار میلیارد تومان مصوب را از دست دادید از سویی مجموعا ۴۹۵۰۰ میلیارد تومان طلب از دولت و سهام شستا را نیز از دست رفته می بینیم این جا عده ای جشن هفته تامین اجتماعی می گیرند که عبارتند از وزیر و مدیران و جریانات سایه تامین اجتماعی جمع کثیری بیمه شده و بازنشسته تا ابد با مشکل کسری منابع تامین اجتماعی مواجه خواهند شد.لطفا دقیقا و شفاف توضیح دهید چه خبر است. مضافا شایسته است مجلس محترم و قوه قضائیه موضوع را از باب احقاق حقوق کارگران و بیمه شدگان بررسی نمایند...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۱ ۲۱ تير ۱۳۹۹
اگه این که شما میفرمایین که تخلف پشت تخلف بوده .قوه قضائیه نظارت لطفا
United States of America
ناشناس
۱۶:۳۷ ۲۱ تير ۱۳۹۹
ايجاد تورم جيب بری قانوني از مستمری بکیران است
Iran (Islamic Republic of)
حسین بابایی
۱۰:۰۱ ۲۱ تير ۱۳۹۹
ما دقیق نفهمیدیم بالاخره حقوق همسان سازی به غیر حداقل بگیر افزایش پیدا میکنه یا نه
اکبر شوکت عضو هیات امنای سازمان تأمین اجتماعی میگه معلوم نیست به کیا تعلق میگیره اما سالاری میگه به همه تعلق میگیره . آقا پیگیر بشین لطفاََ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۳ ۲۱ تير ۱۳۹۹
یعنی چی برای چه کسانی قرار است انجام بشه یعنی ممکنه به یک سری از مستمری بگیران ندهند؟؟
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۸:۳۰ ۲۱ تير ۱۳۹۹
32هزارمیلیارد به سازمان دادنداینها 16هزار گذاشتن برا به قول خودشون همسان سازی حالا امروزو فردا میکنن چقدر میتونن از سرو تهش بزنن اگر چیزی باقی ماند بذل و بخشش کنن
United States of America
ناشناس
۱۸:۲۷ ۲۲ تير ۱۳۹۹
ممکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۹ ۲۷ تير ۱۳۹۹
ما که معنای یکسان سازی را نفهمیدیم. یکسان سازی حقوق دوران باز نشستگی با دوران اشتغال؟ یکسان سازی حقوق همه بازنشستگان؟ یا...
آخرین اخبار