در ادامه تبعیت از غرب برای مداخله در امور چین؛

استرالیا ویزای شهروندان هنگ‌کنگی را پنج سال تمدید می‌کند

نخست‌وزیر استرالیا اعلام کرد در حمایت از مردم هنگ‌کنگ، ویزای شهروندان این منطقه تجاری را به مدت پنج سال تمدید می‌کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، پس از تصویب قانون امنیت ملی در پارلمان چین، اسکات موریسون، نخست وزیر استرالیا، در ادامه تبعیت از سیاست‌های کشور‌های غربی در مقابل پکن امروز اعلام کرد برای کمک به شهروندان هنگ کنگی به منظور شروع یک زندگی جدید در استرالیا تدابیری را در نظر گرفته است از جمله آنکه ویزای آن‌ها را به مدت پنج سال تمدید می‌کند.

موریسون در این خصوص گفت «شهروندانی از هنگ کنگ هستند که ممکن است به دنبال مهاجرت به جای دیگری باشند تا زندگی جدیدی را در جای دیگر آغاز کنند.» به گفته او، دانشجویان هنگ کنگی که در استرالیا فارغ التحصیل شوند می‌توانند تا پنج سال آنجا بمانند و در نهایت برای اقامت دائم اقدام کنند.

به گفته نخست وزیر استرالیا، این کشور همچنین برای خدمات مالی بین‌المللی، مشاوره و مشاغل رسانه‌ای دارای مقر‌های منطقه‌ای در هنگ کنگ نیز گام‌هایی برداشته است تا آن‌ها را به استرالیا منقل کند. موریسون گفت «می‌خواهیم آن‌ها به دنبال استرالیا باشند، بیایند و کسب و کاری راه بیندازند.»

او همچنین اعلام کرد موافقتنامه استرداد را که با هنگ کنگ امضا کرده بود به حالت تعلیق درمی‌آورد. او گفت قانون جدید امنیت ملی که هفته گذشته در هنگ کنگ به اجرا درآمد یک تغییر اساسی در شرایط محسوب می‌شود، از این رو استرالیا توافق نامه استرداد را به حالت تعلیق درمی‌آورد.

بر اساس قانون امنیت ملی، مظنونین هنگ کنگی برای محاکمه می‌توانند به دادگاه‌های تحت کنترل حزب حاکم در سرزمین اصلی چین فرستاده شوند.

پیش‌تر، انگلیس نیز اعلام کرده بود برای شهروندان هنگ‌کنگی تسهیلات اقامتی ویژه‌ای در انگلیس در نظر گرفته است. قوانین جدید مهاجرت به شهروندان هنگ‌کنگی واجد شرایط، اجازه می‌دهد تا برای زندگی و کار در انگلیس برای مدت زمان طولانی بیش از پنج سال در این کشور اقامت داشته باشند. این افراد پس از گذراندن این دوران، می‌توانند شهروند انگلیس شوند. این طرح انگلیس می‌تواند ۲.۹ میلیون هنگ‌کنگی را تحت پوشش قرار دهد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۴ ۱۹ تير ۱۳۹۹
كلا هنگ كنگي ها و سنگاپوريا و تايلنديا اوپن پاسپورت هستن و هر موقع دلشون بخواد آمريكا هم ميتونن برن چون برده هاي آمريكان
آخرین اخبار