معاون وزیر آموزش و پرورش خبر داد؛

کمبود ۱۹۷ هزار نیروی باکیفیت در آموزش و پرورش / امسال ۲۰ هزار نیرو جذب می‌شوند

حسینی گفت: در حال حاضر وزارت آموزش و پرورش ازکمبود ۱۹۷ هزار نیروی باکیفیت رنج می برد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، سیدجواد حسینی در شورای آموزش و پرورش سبزوار با بیان اینکه یکی از امراض سازمان اداری ایران که در آموزش و پرورش بیشتر نمود پیدا کرده تمرکزگرایی است، گفت: به همن منظور کار‌های زیادی در دست اقدام است و از مهمترین کار‌ها برای فقدان تمرکزگرایی، اعطای اختیارات به مدارس و استان‌هاست و به طور جدی در سند تحول بنیادین به آن اشاره شده است.

او با بیان اینکه در حال حاضر وزارت آموزش و پرورش ۱۹۷ هزار نیروی باکیفیت کمبود دارد، افزود: در مدارس استثنایی تعداد دانش آموز و معلم باید ۶ به یک باشد که در حال حاضر این عدد ۱۱ به یک است.

معاون وزیر آموزش و پرورش  با بیان اینکه امسال ۲۰ هزار نیرو جذب آموزش و پرورش می‌شوند که ۱۵۰۰ نفر آن‌ها جذب سازمان استثنایی می‌شوند، ادامه داد: در حوزه توانبخشی، گفتار درمانی، کاردرمانی و بازی درمانی استاندارد آموزش و پرورش ۲۵ به یک است که در حال حاضر ۱۵۰ یه یک نفر است.
 

بیشتربخوانید 


حسینی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۱۶۰۰ مدرسه استثنایی و ۲۰ هزار مدرسه پذیرا در حوزه کودکان استثنایی داریم،بیان کرد: با توجه به کمبودی که در این زمینه وجود داشت عملیات ساخت ۲۱۰ مدرسه از ۴ ماه قبل آغاز شد و امروز ۶۶ مدرسه کلنگ‌زنی شده است.

او با تاکید به اینکه امسال سازمان استثنایی ۵۰ درصد افزایش اعتبار داشت، تصریح کرد: از سال ۷۰ تاکنون که این سازمان مشغول به کار شده بودجه آن ۸ برابر افزایش پیدا کرده که ۷ برابر آن در دولت دوازدهم  بوده است.
 

تمرکزگرایی آفت‌ نظام تعلیم و تربیت است

 
احمد برادران معاون استاندار و فرماندار ویژه سبزوار نیز در این جلسه گفت: یکی از مهمترین آفت‌های نظام تعلیم و تربیت تمرکزگرایی است.

او با بیان اینکه عامل موفقیت نظام‌های آموزشی و تربیتی در دنیا فقدان تمرکزگرایی است، افزود: در نظام بودجه‌ریزی کشور این نقص خود را نشان می‌دهد.

معاون استاندار و فرماندار ویژه سبزوار با بیان اینکه بیش از ۸۰ درصد از اعتبارات متمرکز در سازمان‌ها و وزارتخانه‌هاست، ادامه داد: در سال‌های اخیر اتفاقات خوبی در این زمینه انجام شده، اما این نقص و تمرکزگرایی در حوزه‌های مختلف وجود دارد، اختیارات باید به اولیای مدرسه واگذار شود و مدرسه محوری را داشته باشیم.
 
انتهای پیام//ف.س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.