در صحن علنی صورت گرفت؛

بررسی دو فوریت طرح اصلاح قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمان حق التدریس

نماینده مراغه در مجلس درباره دو فوریت طرحی مبنی بر اصلاح قانون استخدام نیروهای حق التدریسی و نهضت سوادآموزی توضیح داد.

بررسی دو فوریت طرح اصلاح قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمان حق التدریسبه گزارش  خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، علی علیزاده، نماینده مراغه و عجب شیر در مجلس شورای اسلامی در توجیه به رأی گذاشتن فوریت طرح «اصلاح ماده الحاقی به قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمان حق التدریس و آموزشیاران نهضت سوادآموزی در وزارت آموزش و پرورش مصوب ۱۵ مهر ۱۳۸۸ به استثنای الحاقات بعدی آن» بیان کرد: به اتفاق ۱۳۰ نفر از نمایندگان طرح دو فوریتی را آماده کرده‌ایم؛ طبق قانون درباره جذب نیرو‌های حق‌التدریسی و نهضت سواد آموزی که در سال ۹۷ تصویب شده، ۴ گروه از نیرو‌ها باید جذب آموزش و پرورش شوند.

او ادامه داد: امسال آخرین سال است که وزارت آموزش و پرورش فرصت جذب این نیروها را دارد.

علیزاده گفت: برای سه گروه، دوره آموزشی و آزمون استخدام بعد از دوره آموزشی قرار داده شده است، اما متأسفانه برای گروه نهضت سوادآموزی که دقیقاً شرایطشان شبیه بقیه گروه‌ها مانند خرید خدمتی‌هاست، دوره آزمون قبل از دوره آموزشی گذاشتند که در حقوق این دوستان اجحاف و بی عدالتی صورت گرفته است.

نماینده مراغه در مجلس اظهار کرد: اگر این طرح اکنون تصویب نشود، حق این عزیزان ضایع می‌شود و بسیاری از آنها که بیش از ۱۴ سال است که با مدرک دانشگاهی مانند دیگر گروه‌ها، در دورترین روستا‌ها و در محروم‌ترین نقاط برای خدمت با کمترین هزینه به امید استخدام در وزارت آموزش و وپرورش، زحمت کشیده‌اند، با مصوبه سال ۹۷  از استخدام محروم می‌شوند.

او یادآور شد: خانمی را دیدم که روزانه تنها  ۱۲ کیلومتر را در میان روستاها طی می‌کرد تا آموزش دهد. ۱۴ سال این وضعیت را تحمل می‌کنند به امید روزی که در آموزش و پرورش استخدام شوند.

علیزاده بیان کرد: در تاریخ تصویب این قانون، یک پالایش اشتباه از تعداد این افراد صورت گرفته است و آمارش را ۱۲۳ هزار نفر اعلام کردند؛ در حالی که نتیجه نهایی ۲۰هزار نفر بیشتر نیست و آموزش و پرورش به این عزیزان نیاز دارد.

نماینده مراغه در مجلس گفت: بیستم تیر ماه برای این افراد آزمون گذاشتند و اگر امروز به دو فوریت این طرح رأی داده شود، این آزمون عقب می‌افتد و ۲۰هزار نفر استخدام می‌رسند و می‌توانند در دوره آموزشی شرکت کنند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار