راتاتوی فرانسوی + دستور تهیه

در این مطلب طرز تهیه راتاتوی فرانسوی را به شما آموزش می‌دهیم.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، راتاتوی (راتاتویی) که یک غذای گیاهی و سنتی فرانسویه و ریشه اش هم به شهر نیس برمیگرده. این غذای گیاهی که از سبزیجات مختلف درست میشه خیلی خوشمزه و خوش قیافس و مطمئن باشین حتی نظر کسایی که فقط غذاهای گوشتی رو دوست دارن هم به خودش جلب میکنه.

مواد لازم:

بادمجان ۳ عدد
کدو ۲ عدد
پیاز ۳ عدد
سیب زمینی متوسط ۲ عدد
گوجه فرنگی ۳ عدد
فلفل دلمه ای رنگی ۲ عدد
سیر ۵ الی ۶ حبه
رب گوجه فرنگی ۲ قاشق غذاخوری
پودر تخم گیشنیز ۱ قاشق چایخوری
زرد چوبه ۱ قاشق چایخوری
فلفل سیاه نصف قاشق چایخوری
نمک نصف قاشق چایخوری
روغن مایع به مقدار لازم

طرز تهیه:

پیاز را حلقه حلقه کرده و در کمی روغن تفت دهید. رب گوجه فرنگی و زردچوبه را به پیاز اضافه کرده و تفت دهید تا بوی خامی رب از بین برود. چند حبه سیر را خورد کرده و کمی در روغن تفت دهید. سیر نباید زیاد سرخ شود چون تلخ می شود.یک عدد از گوجه فرنگی را رنده کرده و با یک استکان آب و ادویه ها مخلوط کنید.
فلفل دلمه ای، سیب زمینی، گوجه فرنگی ها، کدو و بادمجان را حلقه حلقه ببرید. در صورت دلخواه، کدو و بادمجان ورقه شده را نیز در کمی روغن تفت دهید.
ورقه های سبزیجات بریده شده را کنار هم در ظرف مناسبی چیده و گوجه رنده شده به همراه یک استکان آب و ادویه ها و سیر و پیاز را روی آن بریزید. در ظرف را بسته و اجازه دهید تا روی حرارت خیلی کم، همه مواد پخته و آب آن تمام شود. دقت داشته باشید که خود سبزیجات آب انداخته و بخار پز می شوند. این غذا را به همراه نان و به همراه سبزی خوردن و با چاشنی ترشی سرو کنید. نوش جان
پ.ن : این غذا را بر روی گاز ، فر ، ماکروفر و سولاردام قابل پخت هست.

منبع: کوکپد

انتهای پیام/

برچسب ها: آشپزی ، غذای گیاهی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار