تعلیق فعالیت نیروهای آمریکایی در کلمبیا

با شکایت سناتورهای کلمبیایی از حضور غیرقانونی نیروهای آمریکا در این کشور، دادگاهی در کلمبیا دستور تعلیق موقت فعالیت نظامیان آمریکایی را صادر کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از مورنینگ استار، با اعلام غیرقانونی بودن حضور نیرو‌های آمریکایی در کلمبیا، دستور توقف ۴۸ ساعته فعالیت‌های آنان صادر شد.

گفته می‌شود این حکم پس از بیانیه برخی سناتور‌های مخالف دولت صادر شده است که عنوان کرده‌اند «ایوان دوکه» رئیس‌جمهور کلمبیا، از روی عمد به نقض قانون اساسی برای بحث درباره ورود نیرو‌های خارجی به کلمبیا در مجلس سنای این کشور پرداخته است.

پیش از این یعنی اول ماه ژوئن (خرداد) حدود ۵۳ نظامی آمریکایی به عنوان تیپ کمکی نیرو‌های امنیتی به کلمبیا اعزام شدند.

این در حالی است که ونزوئلا- همسایه کلمبیا- درباره فعالیت نیرو‌های آمریکایی در این کشور بار‌ها هشدار خود را اعلام کرده است.

کلمبیا کشوری است که از آن در ماه مه (اردیبهشت) به عنوان پایگاهی برای کودتای نافرجام علیه دولت قانونی «نیکلاس مادورو» رئیس‌جمهور ونزوئلا استفاده شد.

دادگاه «کوندینامارکا» از این دادخواست حمایت کرد و از رئیس‌جمهور کلمبیا خواست درباره حضور نظامیان آمریکایی در این کشور به سنا گزارش دهد. تا آن زمان نیرو‌های آمریکایی باید همه فعالیت‌ها خود را به حالت تعلیق درآورند.

ارتش ونزوئلا ماه گذشته حمله دریایی نیرو‌های مورد حمایت آمریکا در کلمبیا که با قصد ورود به این کشور و ربودن مادورو انجام گرفت را خنثی کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار