دولت آمریکا مدرکی دال بر تبانی روسیه و طالبان ندارد

منابع اطلاعات ملی آمریکا اعلام کردند دولت مدرکی در خصوص تبانی روس‌ها با طالبان برای هدف قرار دادن نظامیان آمریکایی در افغانستان ندارد.

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، روزنامه نیویورک تایمز با استناد به یادداشت تازه منتشره از سوی شورای اطلاعات ملی آمریکا گزارش داد دولت واشنگتن فاقد شواهد مستقیم در خصوص تبانی روسیه و طالبان علیه نظامیان این کشور در افغانستان است.

بنا به گزارش نیویورک تایمز، سطح اطمینان در خصوص اقدام روسیه علیه نیرو‌های نظامی آمریکا در افغانستان در این یادداشت متوسط توصیف شده و قابل یقین کامل نیست. دیگر نهاد‌های اطلاعاتی در آمریکا نیز میزان اتکا به گزارش‌ها در این خصوص را بسیار پایین ارزیابی می‌کنند و می‌گویند شواهدی برای نتیجه گیری درباره تبانی روسیه و طالبان وجود ندارد.

دو مقام شورای اطلاعات ملی آمریکا تاکید کردند دولت فاقد مدارک مشخص درباره گزارش‌های ادعایی مربوط به هدف قرار دادن نظامیان آمریکا در افغانستان است، بنا بر این گزارش روزنامه نیویورک تایمز را نمی‌توان با اطمینان مورد تائید قرار داد.

روزنامه نیویورک تایمز جمعه گذشته در گزارشی مدعی شد دونالد ترامپ در جریان اطلاعاتی قرار گرفته است که می‌گوید نیرو‌های روسیه به شبه‌نظامیان طالبان رشوه پرداخت می‌کردند تا سربازان آمریکایی را در افغانستان بکشند و به این ترتیب مانع پیشرفت مذاکرات صلح آمریکا با طالبان شوند، اما ترامپ علی‌رغم آگاه بودن از این موضوع واکنشی نسبت به آن نشان نداده است.

ترامپ نیز در واکنش به این گزارش ابتدا منکر رسیدن چنین اطلاعاتی به دستش شد، اما سپس گفت نیرو‌های اطلاعاتی گفته اند چنین گزارش‌هایی قابل استناد نیستند.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه در خصوص اتهاماتی که رسانه‌های آمریکایی به مسکو در ارتباط با تبانی روسیه با طالبان برای کشتن نیرو‌های آمریکایی در افغانستان وارد می‌کنند، گفت هیچ مدرکی در این خصوص وجود ندارد و این‌ها تنها اتهاماتی بی‌اساس علیه روسیه هستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار