صنعاء: ائتلاف سعودی چشم‌اندازی برای صلح ندارد

رئیس کمیته عالی انقلاب یمن اعلام کرد ائتلاف سعودی بیش از دو ماه است که به پیشنهاد‌های فرستاده سازمان ملل برای صلح پاسخ نمی‌دهد.

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از المسیره، محمد علی الحوثی، رئیس کمیته عالی انقلاب و عضو شورای سیاسی یمن در صفحه توییتر خود از اصرار ائتلاف سعودی-آمریکایی برای ادامه تجاوز به یمن خبر داد.

وی نوشت: آنگونه که تبلیغ می‌شود هیچ چشم‌اندازی از صلح از جانب هیچ یک از اعضای ائتلاف وجود ندارد و پیشنهاد‌های فرستاده سازمان ملل به ائتلاف و دست نشانده‌های آن بیش از دو ماه یا بیشتر است که بی‌پاسخ مانده و از وی خواسته‌اند منتظر پاسخ باشد. این در حالی است که پاسخ ما به فرستاده سازمان ملل، با «سند راه‌حل فراگیر» بود که بر راه‌حل‌هایی مشروع و کامل برای همه تأکید می‌کند.

الحوثی ادامه داد: درک ائتلاف آمریکایی-انگلیسی-سعودی-اماراتی و متحدان آن‌ها برای ادامه محاصره و تجاوز به یمن بر اساس منفعت از فروش سلاح و شراکت در سود کشتن دشمنان متحد با خود مانند اخوان المسلمین و ... در مقابله با فرزندان ملت است و اگر این خونریزی ادامه پیدا کند برای آن‌ها مهم نیست.

عضو شورای عالی سیاسی یمن پیش از این اعلام کرده بود که جنایات ائتلاف سعودی در یمن و آنچه در حال حاضر صورت می‌گیرد نتیجه تصمیم آمریکا در مخالفت با صلح است و اظهار نظر کشور‌های متجاوز درباره توقف درگیری‌ها در یمن، غیر واقعی است و آنان در مرحله عمل ثابت کردند در این زمینه حسن نیت ندارند و این کار تنها ارزش تبلیغاتی دارد و برای بازاریابی سیاسی است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار