ایجاد ۴۱ کیلومتر «آتش‌بر» در حاشیه راه‌های شهرستان قزوین

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان قزوین گفت: برای کاهش خسارت‌های احتمالی و جلوگیری از سرایت آتش به راه‌ها، ۴۱ کیلومتر «آتش‌بر» در حاشیه راه‌های این شهرستان ایجاد شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، احسان شهبازی رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان قزوین گفت: با توجه به بارش باران و تراکم پوشش گیاهی و همچنین افزایش گرما و کاهش رطوبت احتمال آتش سوزی در عرصه‌های منابع طبیعی افزایش می‌یابد که در این زمینه با تصویب شورای مدیریت بحران استان ایجاد آتش‌بر در حاشیه راه‌ها به عنوان یکی از راه حل‌های کاهش خسارت در دستور کار قرار گرفت.

او اضافه کرد: در این زمینه پس از شناسایی نقاط پرخطر و مستعد آتش سوزی آتش‌بر‌هایی ایجاد شد تا در صورت آتش سوزی احتمالی خسارت آتش به حداقل کاهش یابد.

شهبازی ادامه داد: برای ایجاد آتش‌بر با استفاده از ماشین آلات سنگین، شیار‌هایی در مناطق مستعد آتش سوزی ایجاد می‌شود تا در صورت آتش سوزی بتوان دسترسی برای اطفای حریق را در کوتاه‌ترین زمان ممکن تسهیل کرد.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان قزوین از مردم خواست با توجه به پوشش گیاهی گونه‌های علفی و گرمای هوا از روشن کردن آتش و ریختن اجسام پلاستیکی و نایلونی در مراتع و حاشیه راه‌ها خودداری کنند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.