سناتور آمریکایی: احترام متحدان واشنگتن به آمریکا کاهش یافته است

سناتور دموکرات آمریکایی اعلام کرد اقدامات دولت واشنگتن باعث شده است که احترام متحدان این کشور به آن کاهش پیدا کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان،کوری بوکر، سناتور دموکرات ایالت نیوجرسی، در گفتگو با ام‌اس‌ان‌بی‌سی گفت میزان احترامی که آمریکا بین متحدانش داشت، کاهش یافته است.

او با اشاره به استیضاح دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، گفت: مسلماً نمونه‌های زیادی در دوره کوتاه ریاست جمهوری ترامپ بوده است که جمهوری‌خواهان و دموکرات‌ها درباره روابط وی با پوتین ابراز نگرانی کرده‌اند. ما می‌دانیم که جامعه بین‌المللی و افراد همفکر در اتحادیه اروپا نیز همین طور فکر می‌کنند. تحریم‌های جدی و عواقبی برای کاری که آن‌ها (روس‌ها) در اوکراین می‌کنند و برای مثال در خصوص الحاق شبه جزیره کریمه به خاک خود انجام دادند، اعمال شد، اما ترامپ می‌گوید ما باید آن‌ها را به گروه هفت بازگردانیم؛ بنابراین تماس‌های متعدد رئیس جمهور با پوتین کاملاً غیرقابل قبول است.

این سناتور افزود: بدون اینکه هیچ حرفی به پوتین بزند و درباره تلاش‌ها برای مداخله در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا با او صحبت بکند و همچنان سکوت کند و هنوز بخواهد به پوتین و روسیه پاداش بدهد. وقتی سناتور هستید، امکان آشنایی با بسیاری از نظامیان آمریکایی را پیدا می‌کنید و همواره به آن‌ها می‌گویید ما پشتتان هستیم و از شما حمایت می‌کنیم، در حالی که ما رئیس جمهوری داریم که هنگام رویارویی آن‌ها با تهدید، واقعاً حامیشان نیست.

بوکر اضافه کرد: این رئیس جمهور هیچ راهبردی در افغانستان، سوریه و عراق نداشته است. او باعث شد این مناطق نسبت به زمان شروع ریاست جمهوری‌اش بی ثبات‌تر شوند. ما اکنون شاهد وضعی هستیم که در آن، نفوذ روسیه در سوریه و افغانستان افزایش یافته است. کل احترامی که آمریکا میان متحدانش داشت، کاهش یافته است. متحدان ما چه فکری می‌کنند وقتی می‌بینند ما حتی از نظامیانمان حمایت نمی‌کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار