پیام وزیر کشور در آستانه روز شهرداری و دهیاری

شهرداران و دهیاران گام‌های بلندتری برای توسعه، عمران و آبادانی بر دارند

رحمانی فضلی در آستانه روز شهرداری و دهیاری، پیامی خطاب به شهرداران و دهیاران سراسر کشور صادر کرد.

شهرداران و دهیاران گام‌های بلندتری برای توسعه، عمران و آبادانی بر دارندبه گزارش حوزه  دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در پیامی به مناسبت روز شهرداری و دهیاری، تاکید کرد: «وجود شهرداری‌ها و دهیاری‌ها در سطح کشور فرصت مغتنمی برای ارتقای سرمایه اجتماعی، امیدبخشی و افزایش نشاط اجتماعی است.»

متن کامل پیام وزیر کشور خطاب به شهرداران و دهیاران سراسرکشور بدین شرح است:

«چهاردهم تیرماه مصادف با سالگرد تصویب قانون تأسیس دهیاری‌های خودکفا در روستا‌های کشور روز شهرداری و دهیاری است. شکل‌گیری و استقرار شورا‌های اسلامی شهر و روستا با رای مستقیم مردم و انتخاب شهرداران و دهیاران از سوی شورا‌ها به عنوان مدیران اجرایی سکونتگاه‌های شهری و روستایی را به واقع می‌توان یکی از بزرگترین افتخارات نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در راستای تحقق مردم‌سالاری دینی، تقویت نها‌های محلی و مدنی و نقطه عطف در پیوند حاکمیت با مردم دانست. خدمات گسترده و ارزنده شهرداری‌ها و دهیاری‌ها که در ابعاد وسیع و گوناگونی نظیر حفظ محیط زیست، بهداشت و سلامت، مدیریت بحران، بهبود سیما و منظر، ارتقا و سامان‌بخشی وضعیت کالبدی- فیزیکی سکونتگاه‌ها، مدیریت پسماند، ایمنی و آتش‌نشانی، برنامه‌های فرهنگی- اجتماعی و... نمود پیدا می‌کند، نقش بسیار موثری در آسایش، امنیت و سلامت شهروندان و دستیابی به شاخصه‌های یک سکونتگاه سالم، زیبا، پویا، بانشاط و توسعه‌یافته ایفا می‌کند.

وجود ۱۳۴۵ شهرداری و ۳۷۰۸۰ دهیاری در سطح کشور، به عنوان بازوان اجرایی شورا‌های اسلامی فرصت مغتنمی برای ارتقای سرمایه اجتماعی، امیدبخشی و از همه مهم‌تر افزایش نشاط اجتماعی در میان آحاد جامعه می‌باشد. بدون شک بالندگی و شکوفایی این نهاد‌های مردمی، در گرو سیاست‌گذاری، حمایت‌های مادی و معنوی دولت و نیز همکاری و برنامه‌ریزی همه دستگاه‌ها برای پیشرفت همه‌جانبه شهر‌ها و روستا‌های کشور است. بحمدا... حمایت از شهرداری‌ها و دهیاری‌ها در طول فعالیت دولت تدبیر و امید، در قالب تهیه و تدوین سیاست‌ها و برنامه‌های مناسب و همچنین تخصیص اعتبارات و امکانات، معنایی ملموس یافته که ان‌شاءالله با قوت بیشتری ادامه خواهد یافت. از شهرداران و دهیاران هم انتظار می‌رود با وسعت بخشی به تلاش‌ها و اقدامات موثر خود به ویژه در حوزه ایجاد درآمد‌های پایدار محلی و زمینه‌سازی برای توسعه کسب وکار‌های مختلف، در سالی که با عنوان "جهش تولید" از سوی مقام معظم رهبری (مدظله العالی) نامگذاری شده‌است، گام‌های ارزنده و بلندتری در جهت توسعه، عمران و آبادانی مناطق بردارند.


بیشتر بخوانید


اکنون در آستانه ۱۴ تیر، با تبریک این روز فرخنده که امسال با ایام مبارک ولادت امام رضا علیه السلام نیز مقارن و متبرک است، به همه دست‌اندرکاران حوزه مدیریت شهری و روستایی در سطوح ملی و محلی به‌ویژه شهرداران، دهیاران و اعضای شورا‌های اسلامی شهر و روستای سراسر کشور، از درگاه ایزد متعال برای تمامی عزیزانی که دغدغه توسعه، پیشرفت و اعتلای کشور را دارند، آرزوی تندرستی و توفیق روزافزون دارم. امید آن‌که در سایه توجهات حضرت، ولی عصر (عج) و تحت رهنمود‌های مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) و همچنین اجرا و تحقق سیاست‌ها و برنامه‌های مؤثر دولت تدبیر و امید، شاهد پیشرفت‌های چشمگیر و درخور توجهی در جهت توسعه همه‌جانبه کشور، تقویت زیست بوم و استفاده از رویکرد‌های نوآورانه و خلاقانه در اداره بهینه امور شهر‌ها و روستا‌ها باشیم.»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۴ ۱۳ تير ۱۳۹۹
سلام شهرداری‌ها کمتر مردم اذیت کنند وکمتر جریمه ساختمانی کنند تا همه مردم بتوانند صاحب خانه شوند بساز بفروش هم بتوان قیمت خونه را ارزان به مشتری بدهد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۹ ۱۳ تير ۱۳۹۹
گام کوتاه هم برنمی دارن چه رسد به گام بلند!!!!
تا نظارتی نباشه اوضاع هیچ تغییری نمیکنه.
آخرین اخبار