در ادامه تنش‌های لفظی میان واشنگتن-پکن؛

چین: آمریکا بهتر است به تبعیض نژادی خود رسیدگی کند

سخنگوی وزارت امور خارجه چین از آمریکا خواست تا به جای مداخله در امور داخلی این کشور، به مسئله تبعیض نژادی خود بپردازد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری شینهوا، سخنگوی وزارت امور خارجه چین از آمریکا خواست تا فورا مداخله در امور داخلی پکن و تلاش برای لکه‌دار کردن وجهه این کشور را متوقف کند.

«ژائو لیجیان» در نشستی خبری در واکنش به اظهارات اخیر وزیر خارجه آمریکا در خصوص سیاست پکن در قبال استان سین کیانگ گفت دولت چین از حقوق و منافع مشروع همه مردم از جمله اقلیت‌های قومی به طور برابر محافظت می‌کند.

سخنگوی وزارت امور خارجه چین خاطر نشان کرد از سال ۱۹۷۸ تا ۲۰۱۸، جمعیت اویغور‌ها در استان سین کیانگ از ۵.۵۵ میلیون نفر به ۱۱.۶۸ میلیون تن رسیده است و آن‌ها نزدیک به نیمی از جمعیت این استان را تشکیل می‌دهند.

ژائو در ادامه با اشاره به تبعیض‌های گسترده در آمریکا علیه گروه‌های اقلیت بویژه رنگین پوستان افزود این اقلیت‌ها سال‌ها از محرومیت و تبعیض نظام‌مند در ابعاد مختلف اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی رنج برده و این داستان از دوره کشتار سرخ پوستان تا قتل جورج فلوید ادامه داشته است.

سخنگوی وزارت امور خارجه چین از سیاستمداران آمریکایی از جمله مایک پمپئو خواست تا دست از یکجانبه گرایی و تبعیت از استاندارد‌های دوگانه بردارند و به جای مداخله در امور داخلی چین به مسئله تبعیض نژادی در کشور خود بپردازند. ژائو لیجیان تاکید کرد آمریکا باید فورا دست از اتهام زنی و مداخله در امور داخلی چین در مسئله استان سین کیانگ بردارد.

بالاگرفتن تنش‌ها درباره هنگ کنگ، ادامه جنگ تجاری میان دو کشور، اتهامات واشنگتن به پکن درباره شیوع ویروس کرونا در جهان، تصویب قانون سین کیانگ در حمایت از اویغور‌ها و تنش نظامی در دریای چین جنوبی، در ماه‌های اخیر باعث اوج گیری بی سابقه تنش‌ها میان این دو کشور (آمریکا و چین) شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار