ساکنان روستایی در حسکه سوریه نظامیان آمریکایی را بیرون راندند

ساکنان روستای «الکریمه» در شمال شرق سوریه وقتی که شاهد به آتش کشیده شدن مزارع خود به دست نظامیان اشغالگر آمریکایی بودند، با پرتاب سنگ، آنان را بیرون راندند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، ده‌ها نفر از ساکنان روستا «الکریمه» در حومه استان حسکه واقع در شمال شرق سوریه علیه نظامیان اشغالگر آمریکایی تظاهرات کردند و آنان را از روستای خود بیرون راندند.

این روستا در پانزده کیلومتری شرق شهرک «القحطانیه» در حومه شمالی استان حسکه واقع شده و تحت اشغال تروریست‌های آمریکایی و شبه‌نظامیان کُرد موسوم به «نیرو‌های دموکراتیک سوریه» قرار دارد.

به گزارش این خبرگزاری، ساکنان این روستا همچنین مانع ورود خودرو‌های زرهی آمریکایی شدند و با پرتاب سنگ آنان را به عقب‌نشینی مجبور کردند.

یکی از ساکنان به اسپوتنیک گفت: شش خودروی زرهی آمریکا عصر دیروز (سه‌شنبه) وارد روستا شدند و علوفه دام‌ها را که بر روی زمین‌های کشاورزی باقی مانده بود، به آتش کشیدند. دیروز محصولات جو و گندم ما را سوزاندند و امروز علوفه گوسفندانمان را به آتش می‌کشند.

وی افزود: پس از آتش افروزی آمریکایی‌ها، ساکنان روستا دست به تظاهرات زدند و سنگ پرتاب کردند و شعار‌هایی علیه اشغالگری آمریکا و همچنین شعار‌های ملی در حمایت از ارتش و دولت سوریه سر دادند به گونه‌ای که نیروهای آمریکایی به عقب نشینی و ترک روستا مجبور شدند.

در همین ارتباط، کارکنان شرکت برق حسکه و شرکت حبوبات سوریه برای سومین روز متوالی تحصن کردند. این دو شرکت در روزهای گذشته به زور سلاح به اشغال عناصر کُرد وابسته به آمریکا درآمد.

مدیر کل شرکت برق حسکه گفت: اقدامات عناصر کُرد علیه ساکنان حسکه، ناپذیرفتنی است و چنین رفتارهایی، در ادامه سیاست‌ها و تحریم‌های آمریکا علیه ملت سوریه است.

مناطق شرق و شمال شرق سوریه که تحت اشغال کُرد‌ها و آمریکا قرار دارد، روزانه شاهد تظاهرات و اعتراضات شهروندان سوری است که اشغالگری و سرقت نفت و ثروت‌های کشورشان را محکوم می‌کنند و با مقاومت در مقابل این نیرو‌ها مانع از نزدیک شدن آنان به مناطقشان می‌شوند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار