علی نژاد: هیچ مجوزی برای رشته mma به صورت حرفه‌ای صادر نمی‌شود/ بودجه سال ۹۹ فدراسیون‌ها براساس عملکرد آن‌ها در سال ۹۸ است

معاون وزیر ورزش و جوانان گفت: قطعا با برگزاری رشته mma به صورت حرفه‌ای مخالفیم و این رشته را همسو با اهداف قهرمانی ورزش کشور نمی‌دانیم.

علی نژاد: هیچ مجوزی برای رشته mma به صورت حرفه‌ای صادر نمی‌شود/ بوجه سال ۹۹ فدراسیون‌ها براساس عملکرد آن‌ها در سال ۹۸ استبه گزارش خبرنگار گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان،  مهدی علی نژاد، معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان در حاشیه مجمع فدراسیون انجمن‌های ورزش‌های رزمی اظهار داشت: امروز مجمع فدراسیون انجمن‌های ورزش‌های برگزار شد. ما باید تمام مجامع فدراسیون‌ها را تا پایان شهریور برگزار کنیم تا گزارش عملکرد مالی و اداری آن‌ها به تصویب مجمع برسد. برای ارائه اظهارنامه‌های مالیاتی به تاییدیه گزارش‌های حسابرسی نیاز است. تقویم سال ۹۹ و برنامه‌های عملیاتی و بودجه سال جاری تصویب شد. اعضای مجمع نیز نظراتی داشتند که درباره ساماندهی سبک ها، توجه بیشتر به انجمن ها، حضور برخی انجمن‌های ورزشی در المپیاد استعداد‌ها  و عضویت فدراسیون انجمن‌های ورزش‌های رزمی در کمیته ملی المپیک مطرح شد و بنده توضیحات لازم را ارائه کردم.

علی نژاد درباره ناپدید شدن یک خودرو متعلق به فدراسیون انجمن‌های ورزش‌های رزمی گفت: این ماجرا به گزارش حسابرسی سال ۹۶ بر می‌گردد و مربوط به گذشته است. ۶، ۷ سالی است که این خودرو ناپدید شده است. از ابتدای دوره جدید که از سال ۹۴ شروع شد، اثری از ماشین نبود و ما گفتیم بگردند و آن را پیدا کنند، زیرا سندش در فدراسیون وجود دارد. در سال ۹۷ موتور سیکلتی را دزدیدند که برای آن اقدامات قضایی انجام شد.  

او درباره مجوز گرفتن برخی رشته‌های رزمی زیرزمینی گفت: رشته‌هایی مانند MMA به دلیل ترویج خشونت مورد تایید وزارت ورزش نیست و برای آن مجوزی صادر نشده است. برخی از دوستان گفتند می‌شود به صورت زیرزمینی به این رشته‌ها مجوز داده شود، اما از آن جایی که این رشته‌ها هنوز به تایید مراجع بالاتر نرسیدند، فعلا صدور مجوز را صلاح نمی‌دانیم. اگر قرار به صدور مجوز برای این رشته‌ها باشد، برگزاری آن‌ها به صورت آماتور و با تجهیزات مخصوص را بررسی می‌کنیم. در حال حاضر ترویج این رشته را همسو با اهداف قهرمانی ورزش کشورمان نمی‌دانیم.


بیشتر بخوانید:


معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان افزود: قطعا با برگزاری این رشته به صورت حرفه‌ای مخالفیم و در صورتی که برگزاری این رشته به صورت آماتور، مورد تایید مراجع ورزشی جهانی قرار بگیرد، صدور مجوز قابل بررسی است.  

علی نژاد درباره بودجه فدراسیون‌ها گفت: در سال ۹۹ برای اولین بار تصمیم گرفتیم بودجه فدراسیون‌ها را با در نظر گرفتن عملکرد سال قبل آن‌ها تصویب کنیم. این ارزیابی‌ها توسط معاونت توسعه ورزش حرفه‌ای و قهرمانی، معاونت ورزش همگانی و فرهنگی و معاونت توسعه ورزش بانوان صورت می‌گیرد و ۹ مدیرکل درگیر این کار بودند و تقریبا ارزیابی عملکرد فدراسیون‌ها که منجر به تصویب بودجه آن‌ها می‌شود، نهایی خواهد شد. بودجه ۹۹ براساس عملکرد بودجه ۹۸ تصویب می‌شود و این رویه در سال‌های آینده ادامه خواهد داشت.  

او درباره تمایل فدراسیون تکواندو به برگزاری اردو‌ها گفت: فدراسیون تکواندو با ملی پوشان و کادرفنی جلسه داشتند و مواضع فدراسیون و کادرفنی تیم ملی تکواندو روشن بود. این مواضع منطقی بود، زیرا هیچ رویدادی تا پایان سال ۲۰۲۰ در پیش نیست. اردو‌های تیم ملی باید ۳، ۴ ماه قبل از مسابقات برگزار شود. قرار نیست کار باشگاه‌ها و هیئت‌های استانی را بخواهیم تنها در اردوی تیم ملی ببینیم. تمرینات باید برگزار شود و آمادگی جسمانی حفظ شود، اما در این شرایط سکونت ورزشکاران در خوابگاه‌ها را به مصلحت نمی‌دانیم و خود اعضای فدراسیون تکواندو هم شرایط را درک می‌کنند.  

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار