آزادی تمامی اعضای بازداشت شده گردان‌های حزب الله عراق

سخنگوی جنبش عصائب اهل حق عراق از آزادی افراد بازداشت شده گردان‌های حزب الله خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، سخنگوی دفتر سیاسی جنبش عصائب اهل الحق عراق از آزادی تمامی افرادی خبر داد که چند روز پیش از سوی دولت بازداشت شده بودند.

محمود الربیعی در حساب توییتری خود نوشت: به برادران الحشد الشعبی و مقاومت بشارت می‌دهیم که برادرانتان در تیپ ۴۵ الحشد الشعبی که چند روز پیش بازداشت شده بودند، تماما پس از اثبات ادعا‌های بی اساس در حق شان طبق تشریفات قانونی و قضایی آزاد شدند.

او در ادامه نوشت: ننگ و عار بر تمامی افراد حسودی باد که نقاب از چهره زشت شان کشیدند و عزت و پیروزی بر مردان خدا و قهرمانان عراق باد.

پیشتر محمد البصری، از فرماندهان الحشد الشعبی پیشتر در گفتگو با پایگاه خبری بغداد الیوم تصریح کرده بود: ۱۴ فرد بازداشت شده به دلیل نبود دلایل و نیز عدم وجود راکت‌انداز، همانگونه که برخی رسانه‌ها شایع کرده اند، امروز یا فردا آزاد خواهند شد.

او در ادامه تصریح کرده بود: «نیرو‌های دستگاه مبارزه با تروریسم در میان افراد بازداشت شده به دنبال یک نفر بودند که این یک نفر هم به دلیل نبود هیچ گونه شواهدی مبنی بر مشارکت در حملات راکتی به منطقه الخضراء همراه با دیگر افراد بازداشت شده آزاد خواهد شد.

سرهنگ «یحیی رسول»، سخنگوی فرمانده کل نیرو‌های مسلح عراق پیشتر بر تداوم تحقیقات از بازداشت شدگان توسط دستگاه مبارزه با تروریسم تاکید کرده بود.

یحیی رسول در گفت‌وگویی مطبوعاتی تصریح کرده بود: نیرو‌های دستگاه مبارزه با تروریسم ۱۴ نفر را در یکی از مناطق بغداد دستگیر کردند که چندین راکت‌انداز در اختیار داشتند، عملیات بازداشت راکت‌اندازان با هدف باز ستاندن اقتدار دولت عراق انجام شد.

همچنین قیس الخزعلی، دبیرکل عصائب اهل حق عراق روز شنبه با صدور بیانیه‌ای اقدام نیرو‌های امنیتی که زیر نظر نخست‌وزیر این کشور انجام شد و به دستگیری شماری از عناصر الحشد الشعبی انجامید، نکوهش کرد و آن را آشوبی سراسری خواند. دبیرکل عصائب اهل الحق عراق عملیات برخورد نیرو‌های امنیتی با نیرو‌های الحشد الشعبی را عملیاتی عراقی ندانست و آن را دیکته شده از سوی ایادی آمریکایی توصیف کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۶ ۰۹ تير ۱۳۹۹
با سلام
قطعاً پشت صحنه این عملیات و طراحان آن شیطان بزرگ آمریکا و روباه پیر انگلیس خبیس و جهت تست شیرده بودن و اطاعت پذیری محض نخست وزیر تازه منصوب شده عراق در مقابل این حیوان صفتان بوده است که در این امتحان مردود شدن و شکر خدا لو رفتن و مردم و احزاب سیاسی عراق بیدار شدن.
آخرین اخبار