وزیر امور خارجه آلمان: روابط اروپا و آمریکا دیگر به حالت سابق خود باز نمی‌گردد

هایکو ماس در مصاحبه‌ای اعلام کرد دوران خوب روابط میان اروپا و آمریکا به سر آمده است و این ارتباط بار دیگر ترمیم نخواهد شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از راشا تودی، هایکو ماس، وزیر امور خارجه آلمان، اذعان کرد روز‌های خوب همکاری فرامنطقه‌ای آتلانتیک به سر آمده است و دیگر کشور‌های اروپایی روابط خوب گذشته را با آمریکا ندارند. او توضیح داد چنانچه یک رئیس‌جمهور دموکرات هم در آمریکا بر سر کار بیاید قادر نخواهد بود اوضاع را به عقب بازگرداند.

ماس که با خبرگزاری «dpa» آلمان مصاحبه می‌کرد در این خصوص گفت «هرکسی که معتقد است مشارکت فرا آتلانتیکی بار دیگر همان چیزی خواهد بود که پیش‌تر با یک رئیس‌جمهور دموکرات بود، تغییرات ساختاری را دستکم گرفته است.» وزیر امور خارجه آلمان در ادامه اشاره کرد که روابط میان اروپا و آمریکا حتی اگر دونالد ترامپ هم دیگر بر سر قدرت نباشد مانند سابق نخواهد بود.

با این حال، ماس اذعان کرد برلین هنوز آمادگی آن را ندارد که از اتحاد دیرینه خود با واشنگتن دست بکشد. او گفت «روابط فراآتلانتیک بسیار بسیار مهم است و مهم هم خواهد ماند و ما در تلاش هستیم تا آینده آن‌ها را تضمین کنیم.»

روابط میان متحدان «پیمان آتلانتیک شمالی» (ناتو) از زمان به قدرت رسیدن ترامپ رو به زوال گذاشت به گونه‌ای که رسانه‌های آلمانی شروع کردند به عنوان کردن این مطلب که برلین «دشمن مورد علاقه» رئیس‌جمهور آمریکاست.

ترامپ بار‌ها و بار‌ها از آلمان به دلیل عمل نکردن به تعهد مالی خود در صرف دو درصد از درآمد ناخالص برلین برای هزینه‌های دفاعی ناتو انتقاد کرده است. از این رو در نهایت ترامپ تصمیم گرفته است تا زمانیکه آلمان بدهی‌های پیشین خود را به ناتو پرداخت نکند ده هزار نیروی نظامی آمریکا را از از میان ۳۴۵۰۰ نفری که در آلمان مستقر هستند از این کشور خارج کند.

از سوی دیگر آمریکا مخالف سرسخت پروژه گازرسانی «نورد استریم ۲» روسیه است و قصد دارد به هر قیمتی که شده مانع عملیاتی شدن آن شود. اختلاف دیگر آلمان و آمریکا بر سر تعرفه‌های فولاد و آلومینیوم است که ضربه بزرگی به صنعت خودروی آلمان وارد کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
امین
۱۷:۵۹ ۰۹ تير ۱۳۹۹
والله انگلیس و فرانسه و آلمان روز به روز بیشتر سگ آمریکا میشن
آخرین اخبار