دانستنی‌های حقوقی؛

برای بازسازی بنای فرسوده چه باید کرد؟

برای بازسازی املاک فرسوده‌ای که با شکایت دو طرف ساختمان مواجه هستند باید موارد قانونی را انجام داد.

به گزارش خبرنگار حوزه حقوقی- قضایی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، گاهی اوقات ممکن است این سوال پیش بیاید که اگر یک یا دو همسایه در یک ساختمان فرسوده راضی به تجدید بنای آن نشوند، تکلیف چیست و این مواقع بین دو نفر از همسایگان ممکن است مشکلاتی پیش بیاید و باید دید که برای حل این مشکل چه باید کرد.

برای حل این مشکل در ابتدا باید به کارشناسان مراجعه شود و پس از آن با تشخیص سه کارشناس رسمی دادگستری این کار را انجام داد.

برای پیگیری این موضوع باید از سه کارشناس کمک گرفت؛ یعنی این سه کارشناس برای بررسی وضعیت ساختمان بر پایان عمر مفید ساختمان یا در فرضی که به هر دلیل ساختمان دچار فرسودگی کلی شده باشد و بیم خطر جانی و مالی رود، نظرات خود را ابلاغ کنند. سپس مالکینی که قصد بازسازی مجموعه را دارند می‌توانند بر اساس حکم دادگاه با تأمین مسکن استیجاری مناسب برای مالکان مخالف، نسبت به تجدید بنای مجموعه اقدام کنند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حقوقي
۰۹:۴۴ ۱۰ تير ۱۳۹۹
اين قانون در صورتي محقق ميشود كه 80 درصد مالكان موافق باشند و 20 درصد مخالف و نكته ديگر اينكه تا مادامي كه ساختمان در حال بازسازي باشد بايد محلي مناسب براي زندگي يا كسب تجاري با هزينه تامين مالكان موافق در اختيار مخالفان قرار گيرد تا از سرپناه تامين شوند و پس از اتمام پروژه اين هزينه تهاتر ميشود . بهتر است مالكان در اين امر مشاركتي به فوايد آن واقف شود كه از ايمني و اقتصادي براي آنها ارزش افزوده به همراه دارد .
آخرین اخبار