در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

مناسب‌ترین فاصله سنی برای ازدواج چقدر باید باشد؟

یک روانشناس گفت: نمی‌توان درباره عدد دقیق فاصله سنی زوجین قانون یکسانی برای همه افراد صادر کرد، اما یقینا تناسب سنی از جمله موازین اساسی در ازدواج است.

 فرشته سادات شجاعی روانشناس خانواده و درمانگر در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه ازدواج و خانواده گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره اهمیت فاصله سنی در ازدواج، اظهار کرد: ازدواج امر مقدسی است که بین زن و مرد انجام می‌شود و موجب تشکیل خانواده می‌شود، مهم‌ترین نکته‌ای که قبل از ازدواج باید در نظر بگیریم این است که تمامی مسائل را به خوبی بسنجیم و معیار‌های خود را در نظر بگیریم تا بر اساس آن‌ها بهترین انتخاب را داشته باشیم.

وی با بیان اینکه یکی از معیار‌های مهم برای ازدواج تفاوت سنی است، گفت: آیا می‌دانید مناسب‌ترین فاصله سنی برای ازدواج چقدر باید باشد؟ اگرچه نمی‌توان درباره عدد دقیق فاصله سنی زوجین و نقش آن در موفقیت و شکست زندگی زناشویی قانون یکسانی برای همه افراد صادر کرد، اما یقینا تناسب سنی از جمله موازین زیربنایی و اساسی در ازدواج است که بی توجهی به آن، زمینه ساز بسیاری از کج خلقی‌ها و ناسازگاری‌ها در زندگی زناشویی خواهد شد.

این روانشناس ادامه داد: باور سنتی در جامعه ایران این است که پسر باید از دختر برای ازدواج بزرگ‌تر باشد، از جهاتی دارای نقاط قابل‌توجه علمی و منطقی است؛ مانند بلوغ زودرس جسمی و جنسی و عاطفی و عقلانی اجتماعی در زن، رضایتمندی جنسی در حال و آینده زوج، دوران کوتاه باروری در زن و، اما نقطه ضعف اساسی این باور هم، توجه‌نکردن به تغییرات مختصات زمان و مکان، تغییر نگرش‌ها، سلایق‌ها و خواسته‌ها در نسل‌های رو به جلو است.

شجاعی با بیان اینکه دوره‌ای که مردان ۱۰ تا ۲۰ سال از زنان بزرگ‌تر بودند گذشته است، افزود: در حال حاضر چیزی که در ازدواج‌های امروزی بیشتر به چشم می‌خورد تفاوت سنی هم سن و یا بزرگتر بودن دختر از پسر است. فاصله سنی مناسب میان زن و شوهر را می‌توان ۳-۴ سال افزایش سن مرد نسبت به زن در نظر گرفت، البته این بدان معنا نیست که اگر یکی دو سال به این سنین افزوده و یا از آن کاسته شود، حتماً نباید ازدواجی انجام گیرد.

وی تصریح کرد: معمولا تفاوت سنی در ازدواج بیش از ۱۰ سال به مرور ممکن است باعث تغییر نقش‌ها شود، این تغییر نقش‌ها دو صورت کلی دارد. نقش استاد، شاگردی و نقش والد، فرزندی. همسرانی که از لحاظ سنی بزرگتر هستند و این اختلاف بیش از ده سال است ممکن است به دلیل تجارب بیشتر و رفتار‌های محتاطانه نقش همسری شان کمرنگ شود و نقش‌های استادی و والدی جایگزین و پررنگ شود، احتمال بروز این مشکل برای زوجینی که تفاوت سنی کمتری دارند خیلی کم است.

بزرگ‌تر بودن مرد برای ازدواج

این روانشناس اضافه کرد: مرد ایرانی با خاصیت مردسالارانه‌ای که از گذشته در اطراف خود دیده و شنیده، مدیر بودن در خانواده و حرف آخرزدن را تعریفی از خود می‌داند. حضور زنان در جامعه و فعالیت‌های اجتماعی آنها، توجه بیشتر آن‌ها به تحصیلات و ارتقای علم و به دست آوردن موقعیت‌هایی برتر تا حدودی باعث تغییر سن ازدواج شده و به همین خاطر است که در جامعه امروز زنانی که از همسران خود بزرگ‌تر هستند، بیشتر از قبل دیده می‌شوند.

 بزرگ‌تر بودن زن برای ازدواج

شجاعی بیان کرد: اگرچه هنوز مساله بزرگ بودن زن از مرد چه از نظر فرهنگی و چه از نظر اجتماعی در جامعه ما پذیرفته شده نیست، اما نمی‌توانیم برای همه افراد، نسخه‌های واحد و یکسانی بپیچیم. کسانی که مخالف بزرگ‌تر بودن زن هستند معمولا دلایل زیررا برمی شمارند: ترس از اینکه این ازدواج‌ها بعد از مدت کوتاهی با شکست مواجه شود؛ به ویژه اگر این ازدواج به خاطر موقعیت مادی زن صورت گرفته باشد، همیشه موردتوجه است. زنی که چندسال بزرگ‌تر باشد، معمولا انتظار دارد همسرش هم همانند او فکر کند و مسائل را بسنجد، ولی وقتی با چیزی غیر از این مواجه می‌شود، این فاصله را بیشتر درک می‌کند.

وی ادامه داد: از سوی دیگر، مردی که با زن بزرگ‌تر از خودش ازدواج می‌کند، ممکن است پس از چند سال زندگی، با تحلیل رفتن جسم زن، احساس ناخوشایندی پیدا کند و شاید به فکر جدایی و یا ازدواج دوم بیفتد و… درحالی که این احتمال‌ها تنها مختص به زن‌هایی نیست که از شوهرانشان بزرگ ترند بلکه ممکن است در رابطه سایر زن‌ها با شوهرانشان نیز اتفاق بیفتد.

این روانشناس با بیان اینکه مشکل عدم درک مطلوب یکدیگروجود فاصله سنی زیاد موجب آن می‌شود که زن و شوهر نتوانند به خوبی یکدیگر را درک نمایند، اضافه کرد: عدم تناسب در توانایی‌های جسمی طرفین:وقتی که فاصله سنی بین زن و شوهر زیاد باشد، هر یک در دوره‌ای از زندگانی به سر می‌برند که به لحاظ قوت و توان با همسر خود تفاوت‌های عمده دارند، مثلاً زنی که هجده سال دارد، در دوران جوانی به سر می‌برد و همسر او که در ۳۴ سالگی است، دو برابر او سن دارد. گاه این خستگی از طرف همسر جوان به خوبی مورد تجزیه وتحلیل قرار نمی‌گیرد و به حساب کم کاری شوهر گذاشته می‌شود، این امر عاملی برای برانگیختگی او شود و در نتیجه محیط امن خانه تبدیل به فضایی ناامن و غیر قابل تحمل می‌شود.

شجاعی درباره امر و نهی پیوسته فرد بزرگتر، گفت: به دلیل داشتن تجربه، خود را ملزم می‌داند که مدام به همسر خود امر و نهی کند که همیشه مبتنی بر حق نیست، بلکه سلیقه نیز در آن سخت دخیل است موجبات ناراحتی همسر را فراهم می‌آورد. فرد بزرگتر احساس می‌کند که باید فرد کوچکتر را تربیت کند.

وی اضافه کرد: فرد کوچکتر دچار نوعی کمرویی رنج آور است و نمی‌تواند به راحتی مشکلات خود را با همسر خویش در میان بگذارد؛ لذا حرف‌های ناگفته در این خانواده‌ها بسیار است، سخنان ناگفته بر دل فرد رنجیده سنگینی می‌کند و گاه به فضای بیرون از خانه کشیده شده، برای دیگران مطرح می‌شود و این امر مورد قبول و پذیرش فرد بزرگتر نیست. چون تخلیه روانی صورت نمی‌گیرد، سلامت روانی فرد کوچکتر در معرض خطر قرار می‌گیرد.

امتیاز دادن برای جذب طرف مقابل

این روانشناس با اشاره به اینکه دادن امتیازات بیش از حد به طرف مقابل، ادامه داد: در این نوع خانواده ها، معمولاً مشکل دیگر این است که فرد بزرگتر برای این که فرد کوچکتر را جذب کند و زندگی تداوم یابد، باید مدام به او امتیازاتی بدهد که وی را به دوام زندگی دلگرم کند، اما هر کس قادر نیست که مدام چنین امتیازاتی بدهد، زیرا گاه دادن این نوع امتیاز‌ها برای فرد بزرگتر غیر قابل تحمل و یا غیر ممکن می‌گردد و بدین ترتیب از انگیزه طرف مقابل برای ادامه زندگی می‌کاهد.

شجاعی خاطرنشان کرد: روان‌شناسان، هم بنا بر تجربه‌های بالینی و هم با تکیه بر پژوهش‌های فراوانی که در حوزه رضایت زناشویی وجود دارد، می‌توانند با مشاوره و انجام تست‌های روان‌شناسی به شما بگویند که آیا با یکدیگر هم‌خوانی دارید یا خیر و آیا در نتیجه این ازدواج شاد و راضی خواهید بود یا خیر. این نکته به‌خصوص وقتی که نگران اختلاف سنی با همسرتان هستید، بیشتر اهمیت پیدا می‌کند. مشاوره پیش از ازدواج می‌تواند به شما بگویدکه آیا تفاوت میان شما و نامزد بالقوه‌تان مشکل‌ساز خواهد شد یا خیر.

بیشتر بخوانید

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۸۵
در انتظار بررسی: ۹
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۴ ۰۲ آبان ۱۴۰۱
اختلاف سنی بیشتر از ۸ سال فاجعه هست بعد از چند سال اختلاف بین‌مرد وزن شروع مبشه اینهایی که میگن ما اختلاف نداریم دروغ میگن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۵ ۰۸ بهمن ۱۳۹۹
سلام بر عزیزان گل . خدا گفته ازدواج کن ان هم خدایی که قادر به همه چیز هست همه چیز را می بیند. درتمام امور حرفش را قبول کن و منم منم نکن ممنون
United States of America
ناشناس
۱۳:۰۱ ۱۳ تير ۱۳۹۹
مشکل اشغال تورم و گرانی باعث شده کسی به ازدواج فکر نکنه
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۲۳:۵۷ ۱۱ تير ۱۳۹۹
لطفا در مورد ازدواج صحبت نکنید چون کم کم در حال منسوخ شدن است. لطفا بیشتر در مورد چگونگی افزایش کیفیت زندگی مجردی صحبت کنید !
Iran (Islamic Republic of)
محدثه
۱۲:۴۹ ۱۲ تير ۱۳۹۹
آفرین بسیار عاااالی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۳ ۱۱ تير ۱۳۹۹
من ی خانمی ام که ۸سال ازم همسرم بزرگترم الان عقد هستیم ایا تو زندگیمون به مشکل بر نمیخوریم دوستان لطفا جواب بدیت
Iran (Islamic Republic of)
محدثه
۱۲:۵۵ ۱۲ تير ۱۳۹۹
سلام عزیزم مهم اینه که شما و همسرتون مهارتهای زندگی رو یاد بگیرین و آستانه صبرتون رو بالا ببرین زندگی یعنی تحمل رنج و زحمت هاش در کنار خوشی هاش. تفاهم داشته باشیم حله .و به قول دکتر انوشه تفاهم یعنی توانایی تحمل تفاوت ها...انشاالله خوشبخت بشین و عاقبت بخیر
Iran (Islamic Republic of)
میلاد
۰۴:۵۶ ۱۱ تير ۱۳۹۹
سکه 9 میلیون
آپارتمان در ارزانترین نقاط تهران متری 25 میلیون
با این وضع حوصله خودمم ندارم چه برسه ازدواج فکر کنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۴ ۱۰ تير ۱۳۹۹
در میان دوستان و فامیل ها ۳ سالی است که عروسی نداشتیم کسی ازدواج نمی کند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۸ ۱۱ تير ۱۳۹۹
اره بابا ازدواج کی میکنه
Iran (Islamic Republic of)
عطاالله
۲۱:۵۵ ۱۰ تير ۱۳۹۹
من و همسرم 9 سال اختلاف سنی داریم با این وجود ایشون ریاست میکنند ومن گوش به فرمانم اصلا زنهای امروزی با مادران ما کلی فرق دارند ا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۷ ۱۰ تير ۱۳۹۹
ازدواج مال قدیمیا بود
United States of America
امید
۱۹:۵۶ ۱۰ تير ۱۳۹۹
آقا آدم فقط یه خونه داشته باشه بره تنهایی اونجا زندگی کنه دیگه زنو می خواد چیکار کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۸ ۱۱ تير ۱۳۹۹
آدم زن میخواد
United States of America
امید به تغییر
۱۹:۴۵ ۱۰ تير ۱۳۹۹
من تو فکرم میفهمی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۷ ۱۰ تير ۱۳۹۹
بهترین کار در شرایط فعلی انجماد سلولی برای زنان و مردان است که اگر روزی ازدواج دست داد مشکل پیری و ناباروری قابل حل باشه .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۰ ۱۰ تير ۱۳۹۹
از درویشی پرسیدند بهترین زمان غذا خوردن چه وقت است دپاسخ گفت هرموقع که طعام بیابند درمورد ازدواج هم هرموقع شرایطش مهیا شود سن فقط یک عدداست با تشکر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۰ ۱۰ تير ۱۳۹۹
حداقل ۳ سال حداکثر ۹ سال نظر کارشناسی بنده هست که دستی در این امور دارم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۶ ۱۰ تير ۱۳۹۹
آفرین
Iran (Islamic Republic of)
مانی
۱۸:۱۱ ۱۰ تير ۱۳۹۹
پدر من ۱۵ سال از مادرم بزرگتره !
France
ناشناس
۱۷:۱۳ ۱۰ تير ۱۳۹۹
لطفا از این پستای ازدواج نذارید!
شاید بعضیا ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۸ ۱۰ تير ۱۳۹۹
جامعه الان خرابه
نمبتونی به کسی اعتماد کنی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۸ ۱۰ تير ۱۳۹۹
دیدگاه ناامیدانه و منفی و البته غلط
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۴ ۱۰ تير ۱۳۹۹
کجای ایران دیگه مرد سالاری داریم همه چیز تحت سیطره خانم ها هستند حتی مادرشوهرها هم شمشیر خود را در برابر عروسها قلاف کرده اند . زنهای این دوره وزمانه حریف ندارند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۶ ۱۰ تير ۱۳۹۹
من وهمسرم 9سال اختلاف سنی داریم 10ساله ازدواج کردیم خدا را شکر هیچ اختلافی باهم نداریم روز به روز هم احساس میکنیم بدون همدیگه یه دقیقه نمیتونیم تحمل کنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۷ ۱۱ تير ۱۳۹۹
خوشبختی رو هیچ وقت عمومی مطرح نکن هیچ وقت جار نزن بذار واسه خودت بمونه نیازی نیست به کسی توضیحش بدی :)
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۹ ۱۱ تير ۱۳۹۹
انشاالله خوشبخت بمونی
اسفند دود کن برای خودت
Netherlands
ناشناس
۱۵:۴۱ ۱۰ تير ۱۳۹۹
سکه وطلا وخونه وماشین وشغل پیشکش.من پول اینترنتش ندارم..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۳ ۱۰ تير ۱۳۹۹
مگه الان کسی هم ازدواج میکنه
United States of America
امید
۱۹:۴۶ ۱۰ تير ۱۳۹۹
ایول به موقع بود ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۹ ۱۰ تير ۱۳۹۹
مگر کسی میتونه ازدواج کنه ؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۶ ۱۰ تير ۱۳۹۹
نه بابا فقط سرمایه دار و ثروتمندان و تجار .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۵ ۱۰ تير ۱۳۹۹
من وهمسرم 11سال تفاونت سنی داریم،الانم دو سالی هست ازدواج کردیم،والحمدلله مشکل خاصی نداریم،وتفاهم داریم...
به نظر من اختلاف سن تا همین حدود اشکال نداره،مهم شناخت و تفاهم و درک متقابل زوجین اهمیت داره.
Netherlands
ناشناس
۱۴:۵۰ ۱۰ تير ۱۳۹۹
ازدواج دیگه چه صیغه ای بااین همه بدبختی
United States of America
ناشناس
۱۵:۱۶ ۱۰ تير ۱۳۹۹
صیغه محرمیته ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۵ ۱۱ تير ۱۳۹۹
دلشون خوشه به ازدواج اونم تو این شرایط
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۴ ۱۰ تير ۱۳۹۹
ول کن بابا کی دیگه به ازدواج حتی فکر میکنه ؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۳ ۱۰ تير ۱۳۹۹
دختر های حالا به درد ازدواج نمیخورن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۳ ۱۰ تير ۱۳۹۹
پسرها هم همین طور
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۵ ۱۰ تير ۱۳۹۹
پسرهای حالا که اصلاً به درد ازدواج نمیخورن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۶ ۱۰ تير ۱۳۹۹
منکه میدونم وقتی میگین پسرای حالا بدرد نمیخورن بخاطر چیه یه چیزی هست به اسم اسکناس.همه بدبختیای امروزه ما جامعه ما از خانواده دختر و خود دختره.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۹ ۱۱ تير ۱۳۹۹
همه دخترها که مثل هم نیستن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۳ ۱۰ تير ۱۳۹۹
ازدواج در این زمان اهداف خودش رو از دست داده و تبدیل به یک معامله و تجارت شده پس به هیچ وجه نباید تن به چنین کاری داد که عاقبتی جز بدبختی و نابودی نداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۲ ۱۰ تير ۱۳۹۹
واسه عروس خانوم نمیتونیم نقره هم خرید کنیم چه برسه ب طلا.بقبه چیزا بماند سر به فلک کشیده
Iran (Islamic Republic of)
فری
۱۳:۵۲ ۱۰ تير ۱۳۹۹
خبر از قیمت سکه و خونه و کالاهای خانگی و احتیاجات زندگی داری؟ الان چند ماهه بیکارم تو خونه حرص میخورم ازدواج کیلو چند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۰ ۱۰ تير ۱۳۹۹
دختر های عزیز نگید مردها بی عرضه هستن یا مرد نیست .
یه نگاه به قیمت همه اجناس بندازید .
مرد هم ک باشی . کم میاری . یکم منطقی باشید .
دخترا هم به فکر زندگی نیستن .پول واسشون ملاکه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۵ ۱۰ تير ۱۳۹۹
قربون آدم چیز فهم کسی یه نظر درست منطقی و بحق زد شما بودید بقیه همش شوخی و توهین به مردا بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۵ ۱۲ تير ۱۳۹۹
جالبه ازدواج یعنی شروع زندگی مشترک اما مرد بیچاره باید زیر مشکلات کمرش بشکنه و بخشی از جهاز دختر رو هم انداختن گردن داماد بدبخت !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۸ ۱۰ تير ۱۳۹۹
پیرمرد باشی .پولدار باشی .
سن فقط یک عدده :)))
United States of America
امید
۱۹:۴۸ ۱۰ تير ۱۳۹۹
چه حرف خنده داری من که هیچ وقت نمی خوام ازدواج کنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۷ ۱۰ تير ۱۳۹۹
ازدواج مال قدیما بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۷ ۱۰ تير ۱۳۹۹
ازدواج مال قدیما بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۷ ۱۰ تير ۱۳۹۹
ازدواج؟
۴۰سال سن دارم شرایط اقتصادی ی طوریه که حتی بهش فکر هم نمیکنم .
دلتون خوشه آقازاده ها فقط میتونن زن بگیرن و خوشبخت بشن .وسلام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۶ ۱۰ تير ۱۳۹۹
دختران و زنان حالا با ازدواج معامله و کاسبی می کنند
United States of America
ناشناس
۱۵:۲۰ ۱۰ تير ۱۳۹۹
شما مواطب باش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۵ ۱۰ تير ۱۳۹۹
ازدواج آرزویی بیش نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۵ ۱۰ تير ۱۳۹۹
ازدواج رویایی بیش نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۵ ۱۰ تير ۱۳۹۹
ازدواج افسانه ای بیش نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۵ ۱۰ تير ۱۳۹۹
دختران و زنان اهل ازدواج و شوهر کردن و تشکیل زندگی و شوهر داری و خانه داری نیستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۳ ۱۰ تير ۱۳۹۹
مردم به فکر نون شبشون هستن نه ازدواج
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۳ ۱۰ تير ۱۳۹۹
مردم نون ندارن بخورن به ازدواج فکر نمیکنن
United States of America
ناشناس
۱۵:۲۲ ۱۰ تير ۱۳۹۹
ازدواج ربطی بخوردن ندارد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۷ ۱۰ تير ۱۳۹۹
پس بچی ربط داره؟
به اینکه ازدواج کنی بخوابی؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۲ ۱۰ تير ۱۳۹۹
نون نداریم بخوریم ازدواج پیشکش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۲ ۱۰ تير ۱۳۹۹
زن خوب برای ازدواج و زندگی پیدا نمیشه
United States of America
ناشناس
۱۵:۲۴ ۱۰ تير ۱۳۹۹
خودت خوب نیستی ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۱ ۱۰ تير ۱۳۹۹
کو یه زن خوب برا زندگی پیدا نمیشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۱ ۱۰ تير ۱۳۹۹
به نظرمن هم که متاهلم وازهمسرم فقط ۲سال کوچکترم بهتره که شوهریه ۵یا۶سال بزگتراززن باشه من حتی یبارشوهرم ای مسئله روبروم آوردوکلی ناراحت شدم شایدخانمهادوس داشته باشن سوهرشون تقریباباشون همسن باشه ولی وقتی مردادوست ندارندبعداممکنه براخانمهادردسربشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۱ ۱۰ تير ۱۳۹۹
نون نداری بخوری، اینترنت داری (احتمالا گوشی یا کامپیوتر هم داری)!! عجب. جای بسی تعجب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۶ ۱۰ تير ۱۳۹۹
چ ربطی داشت کی یاد میگیرد نظر بی فکرانه ندید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۵۴ ۱۱ تير ۱۳۹۹
امثال شما باعث شرمساری هستن با این طرز فکر یعنی گوشی با ماهی ۲۰ پول نت نده میشه زندگی چرخوند؟ لابد گوشیش هم بفروشه میتونه خونه بخره چقدر بی فکری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۸ ۱۰ تير ۱۳۹۹
کو یه مرد خوب برا زندگی پیدا نمیشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۵ ۱۰ تير ۱۳۹۹
یه نگاه به شرایط اقتصادی بکن کمر مردها شکسته .‌
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۲ ۱۰ تير ۱۳۹۹
مرد خوب یا پول خوب
Netherlands
ناشناس
۱۴:۴۹ ۱۰ تير ۱۳۹۹
من یه مرد خوب هستم واسه زندگی.فقط یه مشکلی هست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۹ ۱۰ تير ۱۳۹۹
ازدواج کیلو چنده حاجی ؟!
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۷:۱۲ ۱۰ تير ۱۳۹۹
کیلویی یه سکه، مثلا 70 کیلوش، هفتاد سکه، به عبارتی 630 ملیون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۹ ۱۰ تير ۱۳۹۹
نان برای خوردن نداریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۷ ۱۰ تير ۱۳۹۹
گوشی ای که باهاش پیام دادی چنده؟ که نون نداری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۸ ۱۰ تير ۱۳۹۹
گوشی بنده با قرض حدود یه میلیون اونم با شارژ دو هزارتومن اومدم نظر گذاشتم حالا که چی فکر کردی هرکی یه گوشی معمولی داره پولداره؟ یه نت تو خونه هر کم درامدی هست اصل قضیه رو نگرفتی بند کردی به نت و گوشی مردم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۸ ۱۰ تير ۱۳۹۹
نان نداریم بخوریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۸ ۱۰ تير ۱۳۹۹
به خدا تو خونه غذا نداریم بخوریم شما حرف از ازدواج میزنی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۴ ۱۰ تير ۱۳۹۹
نون ندارم بخورم ازدواج کیلو چنده بابا ؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۴ ۱۰ تير ۱۳۹۹
نون ندارم بخورم ازدواج کیلو چنده بابا ؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۴ ۱۰ تير ۱۳۹۹
نون ندارم بخورم ازدواج کیلو چنده بابا ؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۰ ۱۰ تير ۱۳۹۹
کی دیگه به ازدواج فکر میکنه ؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۰ ۱۰ تير ۱۳۹۹
ازدواج های حالا فقط کاسبی و معامله است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۹ ۱۰ تير ۱۳۹۹
ازدواج در ایران یک معامله است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۹ ۱۰ تير ۱۳۹۹
ازدواج در ایران یک معامله است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۸ ۱۰ تير ۱۳۹۹
دخترای حالا زن خونه نیستن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۸ ۱۰ تير ۱۳۹۹
دخترای حالا اهل خونه و زندگی نیستن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۷ ۱۰ تير ۱۳۹۹
زن زندگی نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۶ ۱۰ تير ۱۳۹۹
مرد زندگی نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۰ ۱۰ تير ۱۳۹۹
بخدا من مرد زندگی هستم
اما کو زن بساز
خانمها خونه پدرشون هستن هیچ آرزویی ندارند اما وقتی میان خونه مرد درخت آرزوها شون هرروز بالاتر میره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۴ ۱۱ تير ۱۳۹۹
منم زن زندگی هستم ولی جهاز ندارم کسی هم دختر بدون جهاز نمیخواد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۵ ۱۱ تير ۱۳۹۹
پس هر کی جهاز نداره ازدواج نباید بکنه؟
من خودم دخترهایی میشناسم که وقتی اومدن خونه شوهر لباس شوهرشونو میپوشیدن
اما الان به جایی رسیدن و خونه زندگی دارند که خوابشم نمیدیدن
جهاز رو بهونه زندگی نکنین خواهر گرامی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۵ ۱۱ تير ۱۳۹۹
خدمت ناشناس ۱۷:۰۵ من مجردم و جهاز ندارم حالا که میگی جهاز نداشتن بهونه است برای من به همسر با ایمان پیدا کن لطفاً..مگه نمیگی جهاز بهونه است من جهاز ندارم و همسر نیک سرشت میخوام خدایی پیدا کن مرد باش سر حرفت بمون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۵ ۱۲ تير ۱۳۹۹
ناشناس 23:45
شوهر خوب هست همونطوری که زن خوب هم هست
با ایمان مثلا نماز خون باشه منظور شما هست!
آدم سالم پیدا کن بقیه رو خود خدا جور میکنه
من الان چطوری به شما پسر خوب اینجا معرفی کنم؟
اصلا شما کجا هستی و من کجا هستم.
متاسفانه راهی برای آشنایی اینجا وجود نداره
Iran (Islamic Republic of)
محدثه
۱۲:۴۸ ۱۲ تير ۱۳۹۹
ناشناس ۱۱:۵۵ ممنونم از راهنمایی هاتون ..چی بگم پناه بر خدا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۷ ۱۰ تير ۱۳۹۹
زن خوب نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۷ ۱۰ تير ۱۳۹۹
زن خوب کجا بود بابا ؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۶ ۱۰ تير ۱۳۹۹
سکه شد 9 میلیون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۶ ۱۰ تير ۱۳۹۹
سکه شد 9 میلیون به نظرتون کسی ازدواج میکنه ؟!
United States of America
ناشناس
۱۵:۲۷ ۱۰ تير ۱۳۹۹
ازدواج که سکه نمیخواد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۲ ۱۰ تير ۱۳۹۹
بله ازدواج سکه میخاد وقتی مهریشو خواست اونوقت میفهمی سکه میخاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۸ ۱۱ تير ۱۳۹۹
ازدواج سکه نمی خواد مجبور نیستی مهرش کنی!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۴ ۱۰ تير ۱۳۹۹
جوانان به ازدواج فکر هم نمی کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۴ ۱۰ تير ۱۳۹۹
هیچکس ازدواج نمیکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۴ ۱۰ تير ۱۳۹۹
ازدواج کجا بود دلتون خوشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۳ ۱۰ تير ۱۳۹۹
کی ازدواج میکنه بابا دلتون خوشه
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۱۱:۵۱ ۱۰ تير ۱۳۹۹
اگر مشکلات اقتصادی حل شود، اشتغال باشد، مسکن مناسب و ارزان باشد، تحصیل و بهداشت رایگان باشد، هم ازدواج میکنیم و هم چندتا بچه می آوریم!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۹ ۱۰ تير ۱۳۹۹
خخخخخخخخ خواب قشنگی دیدی داداش ! دعا کن ما هم از این خواب ها ببینیم !
Netherlands
ناشناس
۱۵:۴۳ ۱۰ تير ۱۳۹۹
پاشو.چقد می خوابی؟لنگ ظهره.نذاشتم خوابتو خوب ببینی.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۰ ۱۰ تير ۱۳۹۹
ازدواج در ایران شده کاسبی خیلی از دخترا با مهریه البته همه اینطور نیستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۷ ۱۰ تير ۱۳۹۹
همه یه جورن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۹ ۱۰ تير ۱۳۹۹
ک چی ؟؟ من و همسرم ده سال اختلاف سنی داریم و در نهایت آرامش داریم زندگی میکنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۳ ۱۰ تير ۱۳۹۹
ازدواج...ازدواج دیگه چیه فکر کنم انسانهای اولیه ازدواج میکردن چند هزار سال پیش به هر حال هرچی که هست منقرض شده آخه این هفت سال و نیم گذشته انگار چند هزارساله که گذشته .....من نمیدونم ازدواج چیه ولی فکر کنم چیزه خوبی بوده که گزارشی راجبش گذاشتین هیف که چند هزارسال از زمان منقرض شدنش میگذره
Netherlands
ناشناس
۱۱:۳۵ ۱۰ تير ۱۳۹۹
خانم به اصطلاح روانشاس.من که 39سالمه.ن خونه ن ماشین ن شغل ون پول ون سواد(کلاس پنجم)چکارکنم؟؟؟؟؟؟؟جواب بده .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۴ ۱۰ تير ۱۳۹۹
وصیتت را بکن دیگه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۱ ۱۰ تير ۱۳۹۹
شوهرخوب کجابود بابا افسانه شده شوهرخوب!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۹ ۱۰ تير ۱۳۹۹
من که به دخترهای الان اعتماد ندارم. یا دوست پسر دارند و یا اینکه فقط پول براشون مهمه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۹ ۱۰ تير ۱۳۹۹
بیا من هستم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۷ ۱۰ تير ۱۳۹۹
تو خودت مال افسانه هایی!
Netherlands
ناشناس
۱۲:۴۰ ۱۰ تير ۱۳۹۹
سلام.من هستم (یک شوهرخوب)...می خوایم؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۵ ۱۰ تير ۱۳۹۹
خخخ
United States of America
ناشناس
۱۵:۳۱ ۱۰ تير ۱۳۹۹
شوهرخوب به انداه زن خوب وجود دارد
United States of America
ناشناس
۱۵:۳۳ ۱۰ تير ۱۳۹۹
می خوایم؟ناشناس
می خواهم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۷ ۱۰ تير ۱۳۹۹
ولله شوهرخوب گیرنمیادازهزیک میلیون تا شاید صدتا گیربیاد
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۱۱:۱۳ ۱۰ تير ۱۳۹۹
ازدواج؟؟؟؟

چرا مرد مجرد بالای 30 سال نمی توانند در طرح ملی مسکن ثبت نام کند؟

هر جا خواستگاری بری از آقایان خانه می خواهند.
نا امیدم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۸ ۱۰ تير ۱۳۹۹
چرا هر جا می ری خودتو کوچیک می کنی؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۸ ۱۰ تير ۱۳۹۹
درست گفتی به زن مجردبالای سی سال مسکن دولتی می دهند ولی به مردمجرد نمی دهند واقعا چرا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۵ ۱۰ تير ۱۳۹۹
موقعی هستش که مسِئولین دستشون رو از روی بیت المال بردارن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۲ ۱۰ تير ۱۳۹۹
۳۵سال سن دارم با این وضعیت بامدرک فوق لیسانس بیکار هرجاهم رفتم کار نیست یا واسه آقازاده ها هست انتظار ازدواج دارین بااین وضعیت بداقتصادی تاسف برای شماها که جوانان مملکت را سوزوندین
United States of America
ناشناس
۱۵:۳۵ ۱۰ تير ۱۳۹۹
فوق لیسانست کاری نیست
Iran (Islamic Republic of)
م
۱۰:۴۴ ۱۰ تير ۱۳۹۹
تواین دوره زمونه فقط باید مجرد باشی چون اگه هیجانی رفتار کردی هم خودتو هم دختره نابود میکنی دیگه اون دوران بابابزرگامون تموم شد که با یه تیکه نون خشکه زندگی میکردن ماکه 30هم ردکردیم بقیش هم ردمیکنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۱ ۱۰ تير ۱۳۹۹
آره بابا ازدواج مال قدیما و قدیمیا بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۶ ۱۰ تير ۱۳۹۹
الان مسئله اینکه کسی تو خودش توان ازدواج نمی بینه، به امار ثبت مراجعه کنید به روند کاهش شدید فرزند اوری در ثبت احوال نگاه کنید، اول توان ایجاد کنید بعد جزئیات
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۹ ۱۰ تير ۱۳۹۹
این روزا سن ملاک نیست پول ملاکه
United States of America
ناشناس
۱۵:۳۶ ۱۰ تير ۱۳۹۹
چرا?
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۷ ۱۰ تير ۱۳۹۹
این خانم دکتر قصه میگه !!
من 10 سال از همسرم بزرگترم ، همچین من رو میکنه توی قوطی که هیچ شعبده بازی نمی تونه این کار رو بکنه !!!!
استاد و شاگردی کدومه؟!
اون استاده‌ و من شاگرد !!!
بازم بگم ؟!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۵ ۱۰ تير ۱۳۹۹
سن ربطی به عقل نداره بعضی وقتها دختر 13-14ساله ممکنه از نظر عقلی آماده ازدواج باشه ویا یک پسر30-32ساله هنوز بچه باشه برا ازدواج
با این اوضاع جامعه و بلوغ زود رس بچه ها باید سن در نظر گرفته نشه
بله منم مخالفم با ازدواج بالای 10 سال اختلاف سنی ولی شاید یک دختر نوجوان باید ازدواج کنه چون به بلوغ فکری وجنسی رسیده باشه البته با یک پسر با سن 17-18یا20ساله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۷ ۱۰ تير ۱۳۹۹
تا دلار نیاد پایین هیچ غلطی نمیتونیم بکنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۴ ۱۰ تير ۱۳۹۹
روتون نشد بگین همسن گزینی گفتین سه،چهار سال!
همون ده سال قدیم درسته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۱ ۱۰ تير ۱۳۹۹
اولاً که خیلیا سنشون رفته بالا شرایط ازدواج رو ندارند. اگه پسرن کار ندارن خودشون وبال خانواده هستن که حالا بخوان یه نون خور دیگه هم اضافه کنن. یا اینکه اگه هم شرایطشو دارن فک میکنن درآمدشون برای ازدواج کمه. و یا اینکه اصلاً دوست ندارن ازدواج کنن. و اگه دخترن یا کسی نمیاد یا اگه میاد یا به درد بخور نیست خودش علاف جامعه هست و یا هم اگه به درد بخور باشه دنبال اینه که دختر کارمند باشه .
این جامعه ماست.
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۰:۰۶ ۱۰ تير ۱۳۹۹
واقعا گل گفتی.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۵ ۱۰ تير ۱۳۹۹
واقعا...خخححخ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۷ ۱۰ تير ۱۳۹۹
مناسب سنی ازدواج بین سه تا شش سال هست بیشترش خوب نیس چونکه مرها دیر به سن بلوغ عقلی میرسند واین فاصله سنی هردو بتوانند همدیگرو کامل کنند همینطور که دختر نه سالگی وپسر ۱۵ سالگی عبادت واجب شان میشود پس دختر زوتر به بلوغ میرسد اگر زندگی را به دختر ده ساله سپرد راحت زندگی را می گرداند اما پسرها در توانشان نیس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۱ ۱۰ تير ۱۳۹۹
نظریه پرداز کی بودی تو؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۵ ۱۰ تير ۱۳۹۹
خودت فهمیدی چی گفتی؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۸ ۱۰ تير ۱۳۹۹
وقتی شرایط ازدواج نیست مطمئنا این احتمال زیاده که یک مرد سی و چندساله بخواد با زنی که 10 سال از خودش کوچکتره ازدواج کنه. خودتون دارید میگید دوران کوتاه باروری در زن. به نظرتون منطقیه که یکه مرد سی و چند ساله با زنی که فاصله سنی کمی باهاش داره ازدواج کنه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۱ ۱۰ تير ۱۳۹۹
صد سال ؟!
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
تهرانی
۰۹:۰۰ ۱۰ تير ۱۳۹۹
هیچ سنی مناسب نیست مگر اینکه پول داشته باشی
Iran (Islamic Republic of)
Farzaneh
۱۳:۱۰ ۱۰ تير ۱۳۹۹
پس چرا تو بالاشهر تهران آمار طلاق بسیار بالاست اونا که دیگه مشکل مالی ندارن.یا سلبریتی های ما؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۴ ۱۰ تير ۱۳۹۹
اونا باعشق ازدواج نمیکنند
با هوس ازدواج میکنند و بعد از مدتی دنبال یه نفر دیگه هستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۹ ۱۰ تير ۱۳۹۹
هیچ کس به قیمت مرغ و تخم مرغ و گوشت و بقیه مایحتاج اولیه اشاره نکرد.
اگه تونستید اینها رو با این قیمتهای هشل هف تهیه کنید، بعد از ازدواج صحبت کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۰ ۱۰ تير ۱۳۹۹
حالا کو شرایط که ازدواجی صورت بگیره...
هه
Germany
ناشناس
۰۸:۱۲ ۱۰ تير ۱۳۹۹
20 سال خیلی مناسب‌تر اتفاقا الان همون دوره 20 ساله هستش 3و4 سال همونیکه آخرش به طلاق ختم میشه اول بفرمایید آمارگیری کنید بعد راهکار نشون بدید
United States of America
ناشناس
۰۸:۰۴ ۱۰ تير ۱۳۹۹
مشکل ما اینحاست که کشور بر اساس التقاط اداره میشود در همه زمینه ها در اینجا فاصله سنی خدایی 6 ساله بعد این اقا بر اساس قال الجرج و ویلیام خود داره نسخه میپیچه نخیر ریشه اختلافات حای دیگراست انچه را که در منوال کارخانه الهی امده همان درست است و بقیه .....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۱ ۱۰ تير ۱۳۹۹
خدا کجا گفته ۶ سال یا نبی الله ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۰ ۱۰ تير ۱۳۹۹
مهم ترین زمان ازدواج از زمان شروع شدن اشتها تا لب گور می باشد.
زه گهواره تا گور تمایل به ازدواج هست. فقط فقرمالی و شرایط اجتماعی مثل دو تا نا مرد
اجازه نمیدن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۸ ۱۰ تير ۱۳۹۹
ازدواج سخت نشده مشکل فاصله مالیه نه سنی والا پیامبر زنش خدیجه از خودش بزرگتر بود اتفاقیم نیفتاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۸ ۱۰ تير ۱۳۹۹
سخن بجایی گفتین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۶ ۱۰ تير ۱۳۹۹
سخت نشده بله برای شماها که درآمدبالایی دارین سخت نشده.عجب با این نظر دادناتون!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۰۴ ۱۰ تير ۱۳۹۹
به نظر من مرد باید بین 6 تا 10 سال از زن بزرگتر باشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۱ ۱۰ تير ۱۳۹۹
به نظر من 3 تا 4 سال مناسبه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۴۸ ۱۰ تير ۱۳۹۹
من تو سیر کردن شکم خودم موندم اونوقت شما حرف از ازدواج میزنید همانطور که پراید ارزو شد ازدواج هم به ارزو پیوست اصلا کی میگه ازدواج واسه مردم عادیه ازدواج فقط مختص آقازادها است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۴۴ ۱۰ تير ۱۳۹۹
من با همسرم ۱۰ سال فاصله سنی داریم هیچ مشکلی نداریم و همدیگر رو درک میکنیم .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۵ ۱۰ تير ۱۳۹۹
دروغ نگو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۷ ۱۰ تير ۱۳۹۹
الکی میگه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۸ ۱۰ تير ۱۳۹۹
جون من؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۱۱ ۱۰ تير ۱۳۹۹
فعلا که به خاطر بیکاری و بی پولی مجرد موندم و با این شرایط تمام فکر و ذکرم شده کار و منبع درآمد،نمیتونم ازدواج کنم تو 30 سالگی.
۱۲
آخرین اخبار