حذف نام رئیس‌جمهور نژادپرست اسبق آمریکا از محوطه دانشگاه پرینستون

با ادامه اعتراضات در آمریکا مسئولین دانشگاه پرینستون نام وودرو ویلسون، بیست‌وهشتمین رئیس‌جمهور نژادپرست ایالات متحده را از سردر دانشکده سیاست عمومی و همچنین یک کالج مسکونی حذف می‌کنند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سی‌ان‌ان، هم‌زمان با ادامه تظاهرات سراسری در محکومیت نژادپرستی و بی‌عدالتی در آمریکا، مسئولین دانشگاه پرینستون نام یکی از رؤسای‌جمهور اسبق ایالات متحده را از سردر دانشکده سیاست عمومی حذف می‌کنند.

هیات امنای دانشگاه پرینستون با صدور بیانیه‌ای اعلام کردند که نام وودرو ویلسون، بیست‌وهشتمین رئیس‌جمهور آمریکا، از سر در دانشکده سیاست عمومی و همچنین یک کالج مسکونی حذف می‌شود.


بیشتر بخوانید


مسئولان این دانشگاه روز جمعه به تغییر نام دانشکده امور عمومی و بین‌الملل رای داده و در این بیانیه گفتند: «ما این گام فوق‌العاده را برداشتیم، زیرا باور داریم که تفکرات و سیاست‌های نژادپرستانه ویلسون، او را فرد نامناسبی برای قرار داشتن نامش بر دانشکده‌ای می‌کند که اساتید، دانشجویان و فارغ‌التحصیلان آن باید قویا به مبارزه با تمام اشکال نژادپرستی متعهد باشند.»

رئیس دانشگاه پرینستون نیز درباره وودرو ویلسون که از سال ۱۹۱۳ تا ۱۹۲۱ میلادی رئیس‌جمهور آمریکا بود، گفت: «نژادپرستی ویلسون حتی برای استاندارد‌های زمان خودش نیز قابل ملاحظه و چشمگیر بود. او خدمات مدنی فدرال را بعد از اینکه برای دهه‌ها به یکپارچگی نژادی رسیده بود، از هم تفکیک کرد و آمریکا را در رسیدن به عدالت، به قهقرا برد.»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار