پیش بینی تولید بیش از ۳۷ هزار تن محصولات باغی از باغات شهرستان کرمانشاه

سرپرست مدیریت جهادکشاورزی شهرستان کرمانشاه گفت : پارسال در مجموع بیش از ۳۵۸۷۵ تن انگور، سیب، هلو، شلیل، گردو و... از باغات این شهرستان برداشت شده است .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ سرپرست مدیریت جهادکشاورزی شهرستان کرمانشاه گفت : پارسال در مجموع بیش از ۳۵۸۷۵ تن انگور، سیب، هلو، شلیل، گردو و... از باغات این شهرستان برداشت شده است و امسال تاکنون حدود ۲۸۰۹۲ تن انواع محصولات باغی از باغات شهرستان کرمـانشاه برداشت گردیده و این روند بر اساس نوع محصولات و زمان رسیدن آن‌ها تا اواسط فصل پاییز به طول می‌انجامد.

او با اعلام اینکه در این شهرستان بیش از ۳۸۲۹ هکتار باغ مثمر وجود دارد گفت : حدود ۲۸۸۳ هکتار از این باغات بارور می‌باشند که پیش بینی می‌کنیم از مجموع باغات یاد شده بیش از ۳۷ هزار تن انواع محصولات باغی تولید شود.

دارایی افزود : مراحل تولید و پرورش محصولات باغی در این شهرستان طبیعی بوده و کمتر از کود و سموم شیمیایی استفاده شده است.

او افزود : در راستای سیاست‌های توسعه باغات در سال گذشته در این شهرستان و امکانات مهیا شده با مشارکت بهره برداران بالغ بر ۹۲ هکتار باغ آبی و دیم به سطوح باغات شهرستان کرمانشاه اضافه گردیده است.

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان کرمانشاه خشکسالی‌های مکرر، کمبود آب، فقدان سیستم‌های نوین آبیاری، عدم توجه باغداران به تغذیه و حاصلخیزی خاک را از جمله مشکلات تولید این محصولات برشمرد .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار