پلوسی: ترامپ راهکاری جز توصیه به خوردن مواد ضدعفونی‌کننده برای مقابله با کرونا ندارد

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا از عملکرد دولت این کشور در مدیریت بحران همه‌گیری ویروس کرونا انتقاد کرد و گفت ترامپ هیچ برنامه‌ای در این باره ندارد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا از رویکرد دولت دونالد ترامپ و هم حزبی‌های او برای مقابله با ویروس کووید-۱۹ انتقاد کرد.

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در پیامی توییتری با تمسخر پیشنهاد رئیس‌جمهور آمریکا برای تزریق مواد ضد عفونی کننده به عنوان راهکاری برای درمان ویروس کرونا گفت ترامپ و جمهوری‌خواهان هیچ برنامه مراقبتی جز تزریق مواد ضد عفونی کننده یا نوشیدن مواد سفیدکننده ندارند.

پلوسی پیش‌تر نیز اقدام رئیس‌جمهور این کشور برای نپوشیدن ماسک در بحبوحه همه‌گیری ویروس کرونا را بزدلانه توصیف کرد. ترامپ اخیرا در یکی از کنفرانس‌های خبری خود گفت برای مقابله با ابتلا به ویروس کرونا باید مواد ضدعفونی‌کننده به بدن افراد تزریق شود.

این اظهارنظر ترامپ باعث شد تولیدکنندگان مواد ضدعفونی‌کننده در آمریکا از شهروندان بخواهند به توصیه ترامپ عمل نکنند و سلامتی خود را به خطر نیندازند.

تعداد بسیار زیادی از مردم نیویورک پس از راهکار عجیب و خطرناک دونالد ترامپ مبنی بر نوشیدن مواد ضد عفونی‌کننده برای از بین بردن عفونت ناشی از ویروس کرونا در بدن خود، به بخش‌های درمان و سلامت این ایالت تماس گرفته‌اند و اعلام کردند که مواد ضدعفونی‌کننده در خانه‌های خود را نوشیده‌اند.

مرکز کنترل سموم وزارت بهداشت آمریکا در نیویورک در این‌باره اعلام کرد که در مدت زمان اندکی پس از اعلام پیشنهاد ترامپ، در مجموع ۳۰ نیویورکی به بیمارستان‌های این ایالت مراجعه کرده‌اند که در پی استفاده از مواد ضد عفونی‌کننده مسموم شده بودند. بر اساس این گزارش، در مقایسه با سال گذشته این تعداد از مسمومیت ناشی از مواد ضدعفونی کننده در نیویورک بی‌سابقه بوده است.

نسخه‌های عجیب و فاقد پایه علمی رئیس‌جمهور آمریکا در حالی مطرح می شود که این کشور با بیش از دو میلیون مبتلا به ویروس کرونا در صدر کشورهای آلوده دنیا قرار دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار