راشاتودی مدعی حمله تروریست‌های آمریکایی به مقر فرماندهی حزب‌الله عراق شد

برخی منابع خبری مدعی شدند نیروهای تروریست آمریکایی به مقر فرماندهی گردان‌های حزب‌الله عراق حمله کرده و شماری از اعضای آن را بازداشت کرده اند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، شبکه خبری راشاتودی به نقل از خبرنگارش در عراق مدعی شد نیرو‌های تروریست ارتش آمریکا با ۴۰ زره‌پوش و با حمایت نیرو‌های ویژه عراق، مقر فرماندهی تیپ ۴۵ نیروهای بسیج مردمی عراق (الحشد الشعبی) واقع در منطقه البوعیثه در شرق بغداد را محاصره کردند.

خبرگزاری انگلیسی رویترز هم به نقل از برخی مقامات عراقی که اشاره‌ای به نام آن‌ها نکرده است مدعی شد که ۳ نفر از رهبران گردان‌های حزب‌الله عراق بازداشت شده‌اند.

رویترز به نقش آمریکا در جریان حمله اشاره‌ای نکرده و مدعی شده که این حمله توسط نیرو‌های امنیتی عراق انجام شده است و نفرات بازداشت‌شده تحویل ارتش آمریکا شده‌اند.

سخنگوی ائتلاف بین‌المللی علیه داعش به درخواست رویترز برای اظهارنظر در این باره پاسخ نداده است.

با این حال برخی از رسانه‌های عراقی اعلام کرده اند ۱۳ نفر در حمله نیروهای تروریست آمریکایی دستگیر شده اند.

این در حالی است که برخی از کاربران شبکه‌های اجتماعی نیز ادعا کرده اند نیروهای الحشد الشعبی، مقر نیروهای مبارزه با تروریسم عراق را محاصره کرده اند.

خبرنگار روسیا الیوم ادعاهای مطرح شده توسط کاربران را تکذیب کرد و گفت: «هیچ اتفاقی در نزدیکی مقر نیروهای ضدتروریسم عراق روی نداده و اخبار منتشرشده در این باره صحت ندارند.»

با این حال منابع خبری اعلام کردند نیرو‌های الحشد الشعبی پس از ربوده شدن ۴ نفر از فرماندهان گردان‌های حزب‌الله عراق به دست نیروهای تروریست آمریکایی، با محاصره مقر یگان مبارزه با تروریسم عراق که تحت فرماندهی مستقیم ژنرال‌های آمریکایی است، چند نفر از افسران این مرکز را بازداشت کردند.

در پی این حوادث دستور آماده‌باش کامل به نیرو‌های مقاومت عراق داده شده است و منطقه سبز بغداد که سفارت آمریکا نیز در آن قرار دارد نیز به طور کامل بسته شد.

برخى منابع آگاه نیز اعلام کردند که مصطفی الکاظمی، نخست‌وزیر عراق به دلیل دستگیرى برخى نیروهاى الحشد الشعبى در حضور هادى العامرى عذرخواهى کرده است.

به گفته این منابع مصطفی الکاظمی اعلام کرده که دستگیرى برخی نیروهای بسیج مردمی عراق در نتیجه یک نامه اشتباهى صورت گرفته است که از طرف مرکز عملیات ملى عراق صادر شده بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
رهنما
۱۹:۵۹ ۰۶ تير ۱۳۹۹
نباید جلو آمریکا عقب نشینی کرد
آخرین اخبار