پمپئو: برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران تلاش می‌کنیم

وزیر خارجه آمریکا ضمن بیان این مطلب که کشورش برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران تلاش خواهد کرد، مدعی شد که کمپین فشار حداکثری علیه تهران نتیجه‌بخش بوده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، «مایک پمپئو» امروز پنج‌شنبه مدعی شد: «کمپین فشار حداکثری علیه ایران موفقیت‌آمیز بوده است.»

وزیر خارجه آمریکا در ادامه ادعاهای بی‌اساس خود گفت: « درباره توانایی خود برای تضمین عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای اطمینان داریم.»

این مقام آمریکایی در ادامه گفت که واشنگتن برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران تلاش می‌کند.

دولت آمریکا که خود از برجام خارج شده است و دیگر یکی از طرف‌های این توافق بین‌المللی نیست پیشتر اعلام کرده بود در زمینه تمدید تحریم تسلیحاتی شورای امنیت علیه ایران که در ماه اکتبر به پایان خواهد رسید، تلاش خواهد کرد.

بر اساس یکی از بند‌های قطعنامه ۲۲۳۱ که از سال ۲۰۱۶ میلادی اجرایی شد، ایران تا پنج سال از خرید تسلیحات تهاجمی منع شده است. این بند از قطعنامه در اکتبر سال ۲۰۲۰ (اواخر مهر ماه ۱۳۹۹) منقضی می‌شود و پس از آن ایران امکان خرید جنگ‌افزار از دیگر کشور‌ها را خواهد داشت.

پمپئو در ادامه به تحریم‌های واشنگتن علیه سوریه پرداخت و مدعی شد که این تحریم‌ها نتیجه‌بخش بوده است.

وزیر خارجه آمریکا در بخش دیگری به موضوع خروج نیروهای آمریکایی از آلمان اشاره کرده و گفت که دونالد ترامپ تصمیم خود را در این باره گرفته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار